OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Grodzisk Mazowiecki

Ostatnia zmiana: 2016-09-13

Opis ogólny
Opis ogólny: Najstarszy dworzec na terenie województwa mazowieckiego.
Dane tabelaryczne
Województwo: mazowieckie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: była, ale obecnie już nie istnieje
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
przejście podziemne: czynne
kasa: czynna
przejście nadziemne: czynne
wieża wodna: była, ale obecnie już nie istnieje
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 3
kody: EPA:5100964
HAFAS:5101255
IBNR:1149
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  29,548 Warszawa Centralna – Katowice (1)  
  1,057 CMK Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie (4)  
  29,548 Warszawa Śródmieście – Grodzisk Mazowiecki (447/448)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Grodzisk Mazowiecki EKD (mazowieckie) 0,04 km
Grodzisk Mazowiecki 11 Listopada (mazowieckie) 0,42 km
Grodzisk Mazowiecki Plac Wolności (mazowieckie) 0,63 km
Grodzisk Mazowiecki Radońska/Sienkiewicza (mazowieckie) 0,76 km
Grodzisk Mazowiecki Radońska (mazowieckie) 1,16 km
Grodzisk Mazowiecki Jordanowice (mazowieckie) 1,65 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze.Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania, bądź niezmieniającą przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Grodzisk Mazowiecki

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...