Gdańsk Stocznia
Ostatnia zmiana: 2025-04-22
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: peron linii do Nowego Portu zamknięty 25 czerwca 2005 (info: Robert Chrzanowski, 2005-06-26)Na miejscu stacji SKM Gdańsk-Stocznia znajdowała się stacja czołowa Olivaer-Tor uruchomiona około roku 1870. Obsługiwała ona połączenia kolejowe Gdańska w kierunku Słupsk, Szczecin aż do otwarcia stacji Gdańsk Główny. Potem stacja ta pełniła rolę stacji towarowej [Guterbahnhof Olivaer-Tor]. Oprócz linii w kierunkach Gdańsk Główny, Słupsk, Nowy Port, z tej stacji biegła także linia towarowa Weichselufer-Bahn [która prawdopodobnie pokrywała się ze stara trasa linii tramwajowej do Nowego Portu] wzdłuż Martwej Wisly [Tote-Weichsel] do stacji Gdansk Wiślany [Weichsel-Ufer]. (info: 18-05-2005). Obie przedwojenne stacje towarowe: Olivaer-Tor oraz Weichsel-Ufer pokrywały się lokalizacją z zamkniętą w 1949 r. stacją towarową Gdańsk Północny. |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | pomorskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | był, ale już nie istnieje | |
budynki obsługi taboru: | zmienione przeznaczenie | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nieczynne na czas remontu stacji i przejścia |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana we wrześniu 1993 roku | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | była, ale obecnie już nie istnieje | |
perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 3 |
|
kody: |
HAFAS:5101266 IBNR:5159 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
1,043 | Gdańsk Główny – Gdańsk Nowy Port (249, d. 227) | ||
1,074 | Gdańsk Główny – Rumia (250) | ||
Gdańsk – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
jmb1
(2021-08-22 17:03:54)
Gdy byłem w roku 1981 na wycieczce w Stoczni Gdańskiej, byłem świadkiem przejazdu pociągu towarowego po torze tramwajowym. Istniało bowiem połączenie torów kolejowych z tramwajowymi, w okolicy stacji Gdańsk Stocznia. Po wjeździe pociągu na tor tramwajowy tramwaje jeździły w obu kierunkach po jednym torze. Czy ktoś z Gdańska pamięta, jak długo funkcjonowało to niecodzienne połączenie?
-
#2
Marcin
(2021-08-22 20:39:08)
Do kiedy to trwało, nie pamiętam, ale za to długo przy przystanku Gdańsk Stocznia stał budynek dawnej nastawni, która kierowała skład bocznicowy.
-
#3
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-10-04 22:10:54)
Przystanek ostatecznie trwale zlikwidowany, gdyż po remoncie linii został zmieniony jej profil i teraz słupy trakcyjne są wbite pomiędzy peronem a torem.
-
#4
X. Piast II Chrobry
(2024-12-11 16:14:22)
Rozbiórka kładki przy SKM Gdańsk Stocznia w grudniu. Nowa powstanie za 1,5 roku.
Oprócz samej konstrukcji wykonawca będzie miał za zadanie m.in.: budowę dwóch wind, przebudowę schodów prowadzących na peron,
budowę kanałów technologicznych i linii światłowodowej. Przejście zostanie oświetlone i zyska monitoring uliczny.
Czytaj więcej na: https://www.trojmias… -
#5
Tommt
(2024-12-12 23:07:48)
(odp.4 X. Piast II Chrobry) Dlaczego tylko dwie windy? Czyżby od strony stoczni będzie ślimak?
-
#6
(odp. na #5)
X. Piast II Chrobry
(2024-12-13 15:10:14)
Może w ramach przebudowy schodów prowadzących na peron, jak piszą?
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Gdańsk Stocznia