Ogólnopolska Baza Kolejowa

Gdańsk Stocznia

Ostatnia zmiana: 2015-07-07

Opis ogólny

Opis ogólny: peron linii do Nowego Portu zamknięty 25 czerwca 2005 (info: Robert Chrzanowski, 2005-06-26)Na miejscu stacji SKM Gdańsk-Stocznia znajdowała się stacja czołowa Olivaer-Tor uruchomiona około roku 1870. Obsługiwała ona połączenia kolejowe Gdańska w kierunku Słupsk, Szczecin aż do otwarcia stacji Gdańsk Główny. Potem stacja ta pełniła rolę stacji towarowej [Guterbahnhof Olivaer-Tor]. Oprócz linii w kierunkach Gdańsk Główny, Słupsk, Nowy Port, z tej stacji biegła take linia towarowa Weichselufer-Bahn [która prawdopodobnie pokrywała się ze stara trasa linii tramwajowej do Nowego Portu] wzdłuż Martwej Wisly [Tote-Weichsel] do stacji Gdansk Wiślany [Weichsel-Ufer]. (info: 18-05-2005)

Dane tabelaryczne
Województwo: pomorskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: był, ale już nie istnieje
lokomotywownia: zmienione przeznaczenie
semafory: świetlne
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: jest lub była, stan nieznany
przejście nadziemne: czynne
wieża wodna: była, ale obecnie już nie istnieje
perony:
Perony: 2
Krawędzie peronowe: 3
kody: HAFAS:5101266
IBNR:5159
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  1,043 Gdańsk Główny – Gdańsk Nowy Port (249)  
  1,040 Gdańsk Śródmieście – Rumia (250)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Gdańsk Główny (pomorskie) 0,95 km
Gdańsk Śródmieście (pomorskie) 1,77 km
Gdańsk Politechnika (pomorskie) 1,95 km
Gdańsk Nowe Szkoty (pomorskie) 2,02 km
Gdańsk Kolonia (pomorskie) 2,54 km
Gdańsk Kłodno (pomorskie) 2,60 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze.Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania, bądź niezmieniającą przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Gdańsk Stocznia

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...