Lniano
Ostatnia zmiana: 2024-11-19
Opis ogólny |
---|
Opis budynków: - kolejowa, zamieszkana wieża wodna stoi ok. 35 m na zach. od budynku dworca, kwiecień 2013 r. Bolesław Wojtyniak. (info: Bolesław Wojtyniak, 14-04-2013) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | kujawsko-pomorskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | częściowo zamieszkany | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | mała wiata przystankowa | |
semafory: | kształtowe zlikwidowane | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | zmienione przeznaczenie | |
perony: |
Perony: 3 Krawędzie peronowe: 3 |
|
kody: |
HAFAS:5102063 IBNR:5346 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
149,930 | Działdowo – Chojnice (208) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Józef Kaczyński
(2021-03-06 20:13:36)
Jeśli mała stacja posiadała trochę więcej torów, rampę czołową, nieco dłuższą rampę boczną a także możliwość wodowania parowozów to oznacza, że była przygotowana do obsługi transportów wojskowych. Podobnie była wyposażona obecna stacja Wierzchucin Stary. Ta linia, jak też linie sąsiednie, w momencie budowania były przygotowane do obsługi wojsk w związku z granicą rosyjską, która była w odległości mniej niż 150 km. W tym przypadku do stacji Brodnica było około 100 km, a granica rosyjska znajdowała się około 12 km od tej stacji. W czasie I wojny światowej zaciekłe walki toczono od Lidzbarka na wschód. Jeńców wojennych (a było ich bardzo dużo) wożono do Tucholi. W okresie międzywojennym linia nadal interesowała wojsko, ale dla przewozów w odwrotnym kierunku. Po II wojnie światowej, od połowy lat pięćdziesiątych do końca PRL linia była linią Paktu Warszawskiego i chociaż przewozów wojskowych tam nie widziałem, to jednak skrajnia w torach (nawet ukresy) była cichutko dostosowana do warunków taboru kolei dawnego ZSRR. Te warunki wykorzystywano do przewozów handlowych. Z dawnego NRD średnio trzy razy w tygodniu jechał do ZSRR (rozkładowa relacja: Rzepin - Czeremcha ) pociąg z ładunkami niewymiarowymi ( konstrukcje, nowy tabor pasażerski i towarowy szerokotorowy dla ZSRR i Chin itp.) W odwrotnym kierunku dopiero od końca lat siedemdziesiątych pojawiły się przewozy chemikaliów w cysternach szerokotorowych i to chemikaliów paskudnych (chlor ciekły, amoniak ciekły itp.) rzekomo do NRD, a tak naprawdę trochę dalej. Cysterny z chlorem rozwalone w Białymstoku też z tego z tych przewozów.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Lniano