OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Lniano

Ostatnia zmiana: 2024-11-19

Opis ogólny
Opis budynków: - kolejowa, zamieszkana wieża wodna stoi ok. 35 m na zach. od budynku dworca, kwiecień 2013 r. Bolesław Wojtyniak. (info: Bolesław Wojtyniak, 14-04-2013)
Dane tabelaryczne
Województwo: kujawsko-pomorskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: częściowo zamieszkany
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: mała wiata przystankowa
semafory: kształtowe zlikwidowane
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: zlikwidowana
nastawnie, strażnice, posterunki:
wieża wodna: zmienione przeznaczenie
perony: Perony: 3
Krawędzie peronowe: 3
kody: HAFAS:5102063
IBNR:5346
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  149,930 Działdowo – Chojnice (208)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Józef Kaczyński (2021-03-06 20:13:36)
    Jeśli mała stacja posiadała trochę więcej torów, rampę czołową, nieco dłuższą rampę boczną a także możliwość wodowania parowozów to oznacza, że była przygotowana do obsługi transportów wojskowych. Podobnie była wyposażona obecna stacja Wierzchucin Stary. Ta linia, jak też linie sąsiednie, w momencie budowania były przygotowane do obsługi wojsk w związku z granicą rosyjską, która była w odległości mniej niż 150 km. W tym przypadku do stacji Brodnica było około 100 km, a granica rosyjska znajdowała się około 12 km od tej stacji. W czasie I wojny światowej zaciekłe walki toczono od Lidzbarka na wschód. Jeńców wojennych (a było ich bardzo dużo) wożono do Tucholi. W okresie międzywojennym linia nadal interesowała wojsko, ale dla przewozów w odwrotnym kierunku. Po II wojnie światowej, od połowy lat pięćdziesiątych do końca PRL linia była linią Paktu Warszawskiego i chociaż przewozów wojskowych tam nie widziałem, to jednak skrajnia w torach (nawet ukresy) była cichutko dostosowana do warunków taboru kolei dawnego ZSRR. Te warunki wykorzystywano do przewozów handlowych. Z dawnego NRD średnio trzy razy w tygodniu jechał do ZSRR (rozkładowa relacja: Rzepin - Czeremcha ) pociąg z ładunkami niewymiarowymi ( konstrukcje, nowy tabor pasażerski i towarowy szerokotorowy dla ZSRR i Chin itp.) W odwrotnym kierunku dopiero od końca lat siedemdziesiątych pojawiły się przewozy chemikaliów w cysternach szerokotorowych i to chemikaliów paskudnych (chlor ciekły, amoniak ciekły itp.) rzekomo do NRD, a tak naprawdę trochę dalej. Cysterny z chlorem rozwalone w Białymstoku też z tego z tych przewozów.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Lniano

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...