OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Palędzie

Ostatnia zmiana: 2025-08-15

Opis ogólny
Stacja wyposażona jest w komputerowe urządzenia sterowania ruchem ESTW L90 5, zdalnie sterowana z LCS Opalenica.

Opis ogólny: Kasa biletowa czynna tylko w godzinach 6:00 - 12:45.
(info: Maciej Pacholski, 13-02-2015).
Dane tabelaryczne
Województwo: wielkopolskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: używany zgodnie z przeznaczeniem
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: mała wiata przystankowa
semafory: świetlne
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: czynne
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: czynna
nastawnie, strażnice, posterunki: Pd - kontenerowa nastawnia dysponująca będąca stanowiskiem lokalnym
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 4
kody: HAFAS:5102796
IBNR:7347
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  318,278 Warszawa Zachodnia – Kunowice (3)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 X. Piast II Chrobry (2023-10-23 02:13:45)
    10 metrów do katastrofy (to mój tytuł dla tego filmu).
    https://www.youtube.…
  • #2 X. Piast II Chrobry (2025-04-01 13:21:40)
    "Zakończyła się przebudowa dworca Palędzie.
    Wnętrze dworca przeszło gruntowną metamorfozę. Na parterze budynku znajduje się poczekalnia dla podróżnych oraz toalety. W przestrzeni dworca zamontowano elektroniczne tablice przyjazdów i odjazdów pociągów oraz nowy system informacji głosowej.
    Koszt wyniósł 9,17 mln zł".
    W linku zdjęcia.
    https://epoznan.pl/n…
  • #3 Sylwia (2025-06-16 14:36:39)
    Ale windy dla starszych i niepełnosprawnych nie ma, na perony trudno się dostać z rowerem. Fatalna inwestycja
  • #4 Błażej Kopka (2025-06-17 07:54:57)
    Ale obecna inwestycja dotyczyła tylko i wyłącznie remontu budynku dworcowego. Perony to robiono jeszcze w latach 90-tych - wtedy windy nie były jeszcze standardem, niestety. Pracowałem kiedyś w Palędziu i kolejnym problemem jest dla mnie brak przedłużenia tunelu i dalej chodnika, do ulicy Nowej, czyli do prawdziwego Palędzia, bo obecnie to przystanek dla Dąbrówki. Niestety, chodzenie po torach "na skróty" jest tu codziennością.
  • #5 ROPA Poznań (2025-07-29 18:28:27)
    Poszukuję zdjęcia dworca z lat 60-tych, kiedy jeździłem do babci do Zakrzewa i z tego dworca szło się ok. 3km skrajem lasu. Pozdrawiam

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Palędzie

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...