OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Skierniewice

Ostatnia zmiana: 2015-12-14

Opis ogólny
Opis infrastruktury: Stacja w trakcie remontu, w ramach unowocześniania trasy Warszawa-Łódź. (info: Karol Romaniuk, 13-07-2008)
Dane tabelaryczne
Województwo: łódzkie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: zmienione przeznaczenie
zadaszenie peronów: wiaty nad peronami
semafory: świetlne
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: czynna
przejście nadziemne: czynne
Wiadukt drogowy przebiegający nad peronami.
wieża wodna: nieużywana w stanie dobrym
perony: Perony: 3 (trzeci peron oddano 14 grudnia 2015)
Krawędzie peronowe: 4
kody: EPA:5100108
HAFAS:5100294
IBNR:186
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  65,929 Warszawa Centralna – Katowice (1)  
  0,259 Skierniewice – Łowicz Główny (11)  
  0,000 Skierniewice – Łuków (12)  
  Skierniewice – bocznice i łącznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Skierniewice, parowozownia (łódzkie) 0,70 km
Skierniewice Park (łódzkie) 2,29 km
Skierniewka (łódzkie) 2,81 km
Skierniewice SK1 (łódzkie) 4,59 km
Mokra (łódzkie) 5,72 km
Dąbrowice Skierniewickie (łódzkie) 6,29 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze.Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania, bądź niezmieniającą przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Skierniewice

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...