Koluszki
Ostatnia zmiana: 2021-02-21
Opis ogólny |
---|
2007-09-25: Od miesięcy wczesno-wiosennych trwa przebudowa peronów, torowisk, zwrotnic, sygnalizacji dworca PKP Koluszki. Ulega przebudowie strona tzw. "łódzka". Przebudowie ulegają też tory boczne. Tory manewrowe po stronie łódzkiej już zostały zlikwidowane. Obecnie trwa budowa przejścia podziemnego łączącego obie strony miasta z wyjściami na perony. Po wybudowaniu przejścia podziemnego zostanie zlikwidowany tzw. "most". Na myśl o likwidacji "mostu" serce już boli z uwagi iż Koluszki nad dworcem PKP zawsze miały most, a był okres czasu że były aż dwa mosty. (info: J.Jędrzejek). 2006-08-18: Słuszny napis maja kibice z Koluszek na jednej fladze piłkarskiej" miasto pocięte torami" to miasto po prostu trzeba zobaczyć przez taki fenomen (info: michal) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | łódzkie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
lokomotywownia: | była, ale obecnie już nie istnieje | |
zadaszenie peronów: | wiata nad peronem | |
przejście nadziemne/podziemne, windy: |
Przejście podziemne: czynne 2007-08-25: Przejście podziemne w budowie (info: Klocu) Przejście nadziemne: W dniu 27.05.2008 roku pracownicy Pociągu Ratunkowego - Zakładu Linii Kolejowych w Łodzi przystąpili do demontażu mostu - kładki dla pieszych. Tego samego dniu udostępniono podziemne przejście dla pieszych. Został zakończony ponad 100 letni okres nazywania mieszkańców Koluszek mieszkających po przeciwnych stronach torów kolejowych "ZAMOŚCIAKI". Również zniknie określenie: "ZA MOSTEM". Chyba nie przyjmą się nowe określenie związane z wybudowanym tunelem: "ZA TUNELEM", "ZATUNELAKI".(info od: J.Jędrzejek, 2008-05-30) 2006: Kładka, czyli popularny most, jest drugim po "Grzybku" miejscem, bardzo charakterystycznym i rozpoznawalnym w Koluszkach. Jego istnienie od wielu pokoleń dzieli nasze zacne miasteczko na dwie części (część "starszą" miasta od nowej). Powiedzenie - idę "za most", jest używane po obu stronach, choć od zawsze bywa to kwestią naszych lokalnych sporów o to, kto właściwie mieszka za mostem. (info: Jacek Saganowski) |
|
kasa: | czynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: |
2020-07-10: W 1880r. wybudowano dwustanowiskową parowozownię z obrotnicą i wieżą wodną o pojemności 16.9m3. Wiązało się to z dynamicznym rozwojem linii kolejowej przechodzącej przez Koluszki. Prawdopodobnie potem dobudowano drogą wieżę wodną. Początek I wojny światowej był niszczycielski dla stacji kolejowej i obie wieże nie przetrwała walk 1914r. W 1915r. Niemcy wybudowali drewnianą, prowizoryczną wieżę wodną, która przetrwała do połowy lat 20. XX w., kiedy zastąpiona została ona, żelbetową wieżą stojącą do dziś. (info: Przemysław Warczyński) 2007-08-25: wieża wodna istnieje i ma się dobrze, aczkolwiek nieczynna i miasto nie ma pomysłu na zagospodarowanie (były pomysły stworzenia w niej mieszkań ale koszta adaptacji przewyższyły zyski) (info: Klocu, 2007-08-25) |
|
perony: |
Perony: 3 Krawędzie peronowe: 6 |
|
kody: |
EPA:5100047 HAFAS:5100024 IBNR:76 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
105,194 | Warszawa Centralna – Katowice (1) | ||
26,197 | Łódź Fabryczna – Koluszki (17) | ||
0,624 | Koluszki – Mikołajów (534) | ||
1,411 | Żakowice Południowe R 7 – Koluszki (535) | ||
Wykno – Koluszki | |||
Koluszki – bocznice i łącznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Stacje w pobliżu | |
---|---|
Żakowice Południowe R 7 (woj. łódzkie) | 1,72 km |
Koluszki R145/154 (woj. łódzkie) | 1,85 km |
Koluszki R 155 (woj. łódzkie) | 2,17 km |
Słotwiny (woj. łódzkie) | 3,22 km |
Żakowice (woj. łódzkie) | 3,29 km |
Żakowice Południowe (woj. łódzkie) | 3,77 km |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
-
#1
subsens
(2020-12-13 17:59:24)
Już jest https://www.km.com.p… . BTW, nieliczne obiekty, a nawet podobiekty Bazy (np. parowozownie) doczekały się publikacji, które mogą być pomocne przy uzupełnianiu danych. Mają m.in. tę zaletę, że są ogólnodostępne, a za ich treść w jakimś stopniu odpowiada autor i wydawca. Wątki dotyczące źródeł pojawiają się w komentarzach, ale gdyby Redakcja rozważyła wskazanie jakiegoś skromnego ale dedykowanego miejsca na ewentualną bibliografię, korzyści ogólne mogłyby okazać się nie mniejsze, niż z karty 'zaliczak'. Właściwe byłyby wszelkie tytuły 'monograficzne', niezależnie od ich objętości - np. plankton sygnalizowany w spisie treści czasopisma wyłącznie pod nazwą cyklu (Album stacji, Polskie stacje, Zapomniane linie etc.).
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Koluszki