Ogólnopolska Baza Kolejowa

Podłęże

Ostatnia zmiana: 2016-09-09

Opis ogólny

Opis ogólny: Planowane jest tutaj zabudowanie LCS-a sterującego całym trójkątem Rudzice-Podgrabie-Podłęże. Najprawdopodobniej zostanie włączone sterowanie posterunkiem GAJ. (info: Łukasz, 18-11-2011)

Opis budynków: W budynku stacyjnym znajdują się mieszkania służbowe (również zaadoptowane z dawnej kolejowej przychodni i gabinetu stomatologicznego), kasa nieczynna od kilku lat (bilety ą sprzedawane w kiosku obok budynku stacyjnego), w miejscu dawnej poczekalni od kilkunastu lat znajduje się minimarket spożywczy (info: Janek)

Jeszcze w tym roku budynek stacyjny zostanie wyremontowany. Pojawi się również oświetlenie w rejonie dworca. Powstanie także bezpłatny, oświetlony parking w odległości ok. 100 m od stacji. (info: Daniel Łapaj, 19-04-2010)

Dane tabelaryczne
Województwo: małopolskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: adaptowany do innych celów
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: czynna
przejście nadziemne: czynne
wieża wodna: nie ma i nie było
perony:
Perony: 2
Krawędzie peronowe: 4
kody: HAFAS:5102715
IBNR:3222
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  18,404 Kraków Główny Osobowy – Medyka (– Мостиська) (91/472)  
  33,738 Kraków Mydlniki – Podłęże (95)  
  0,000 Podłęże – Niepołomice (113)  
  Podłęże – Tymbark (622)  
  Szczyrzyc – Mszana Dolna (623)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Podgrabie (małopolskie) 1,80 km
Podgrabie Wisła (małopolskie) 2,54 km
Rudzice (małopolskie) 2,98 km
Niepołomice Pasternik (małopolskie) 3,54 km
Przylasek Rusiecki (małopolskie) 4,04 km
Staniątki (małopolskie) 4,65 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze.Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania, bądź niezmieniającą przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Podłęże

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...