Bełżec
Ostatnia zmiana: 2025-03-23
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Historia: W 1887 r. do Bełżca doprowadzono linię kolejową z Rawy Ruskiej, a w 1916 została oddana linia do Rejowca. 4 lipca 1944r. został zbombardowany pociąg z amunicją i materiałami wybuchowymi przez sowiecki samolot. Zniszczeniu uległ dworzec kolejowy. Na jego miejscu Niemcy postawili drewniany barak, który funkcjonował do lat 90-tych XX w. Jego zadania przejął, odległy o 500m, nowoczesny dworzec. Na terenie stacji znajdują się wybudowane z czerwonej cegły Wieża Ciśnień, potężne zbiorniki z wodą wybudowane przez Austriaków. W pobliżu stała parowozownia, w której wykonywano bieżące naprawy parowozów. Również tam była obrotnica. (info: Paweł Płocharz) Opis budynków: Dawna Nastawnia Dysponująca nieczynna. Stację obsługuje nastawnia przy przejeździe kolejowym. Parowozownia w ruinie. (info: Karol Romaniuk, 2006-08-26) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | lubelskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | zamknięty w stanie dobrym | |
budynki obsługi taboru: | Lokomotywownia: nieużywana zdewastowana; | |
zadaszenie peronów: | mała wiata przystankowa | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Schody ruchome: brak; Windy: brak; Przejście podziemne: brak; Przejście nadziemne: brak. |
|
kasa/biletomat: |
Kasa: zlikwidowana lub nieczynna; Biletomat: brak. |
|
nastawnie, strażnice, posterunki: |
"Bł" - czynna; "Bł1" - czynna. |
|
wieża wodna: | nieużywana zdewastowana wieża wodna znajduje się ok. 150m na wschód od budynku dworca, po przeciwnej stronie torów; stan zewnętrzny wieży - zły: wejścia i okna zamurowane, resztki dachu nie chronią przed deszczem; stan wewnętrzny - częściowo rozpoznany: pordzewiałe zbiorniki na wodę są nadal, reszta wnętrz najpewniej odpowiada stanowi zewnętrznemu. (info: Przemysław Warczyński, 2023-05-01) | |
perony: |
Perony: 3 Krawędzie peronowe: 5 |
|
kody: |
HAFAS:5100668 IBNR:2 |
|
informacja pasażerska: |
Dynamiczna; megafony; Statyczna: gabloty, peronowe tablice duże. Dworcowe tablice starego wzoru. |
|
inne budynki: | Magazyn |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
122,470 | Rejowiec – Hrebenne (– Rawa-Ruska) (69/471) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
ksiezyc_wiadomo_ktory
(2021-10-24 23:35:01)
Udało mi się ustalić, że obecna parowozownia powstała w 1915 r. Jej poprzedniczka była dwustanowiskowym budynkiem "przyklejonym" do wieży wodnej od strony torów. Parowozy do 1915 r. obracały się na 12 metrowej obrotnicy, prawdopodobnie znajdującej się w miejscu obrotnicy obecnej lokomotywowni, przy czym średnicę obrotnicy zwiększono do 14,65 m.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Bełżec