OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Stalowa Wola Rozwadów

Ostatnia zmiana: 2024-09-04

Opis ogólny
2009-12-11: Jedna nastawnia jest opuszczona bo służyła do przestawiania torów w zarośniętych bocznicach pozostałe są wyremontowane. 2 tory główne, 5 torów dodatkowych czynnych (jeden oporowy) są w dość dobrym stanie. (info: Łukasz Garbacz)
2005-05-01: Stacja zmieniła nazwę na obecną w latach siedemdziesiątych po przyłączeniu Rozwadowa do Stalowej Woli. Pomimo przyłączenia Rozwadowa jednak przez wiele lat na dworcu wisiał napis "Rozwadów". Przy okazji elektryfikacji (1988) położono ziemne perony. Na stacji jest grupa towarowa (nieużywana) - stoją tam wagony do naprawy. Lokomotywownia - do 2002 roku była gdzie indziej - bardziej w stronę Tarnobrzega. Obecnie jest na miejscu dawnej wagonowni SRK: Semafory świetlne z urządzeniami mechanicznymi scentralizowanymi, obsługiwane z nastawni Ro Ro1 Ro2 Ro3. Ro2 jest nieczynna. Na stacji znajduje się skład węgla. (info: Adrian Karwat)
Dane tabelaryczne
Województwo: podkarpackie
dodatkowe tory: 2009-12-11: 2 tory główne, 5 torów dodatkowych czynnych (jeden oporowy) są w dość dobrym stanie. 3 z 4 nastawni czynne, kilka lat temu wyremontowane, czwarta (Ro 2) straszy swym stanem na tyłach stacji. (info: Łukasz Garbacz).
2006-07-04: Stare bocznice są już zarośnięte. Na szlaku głównym, wszystkie oprócz jednej są wyremontowane. Jest stacja paliw dla lokomotyw. Myjka. (info: Michał Bis)
budynki dworcowe: 2009-12-11: budynek dworca jest w fatalnym stanie, nie remontowany od długiego czasu. (info: Łukasz Garbacz).
2006-07-04: Budynek dworca jest "dosyć dobry". Kiedyś mieścił się tu bufet ale obecnie wszytko jest w stanie opłakanym - połowa stacji jest zamknięta. Na pierwszym piętrze mieszczą się biura sok, dyżurny, świetlica. (info: Michał Bis)
budynki obsługi taboru: 2009-12-11: Lokomotywownia dwustanowiskowa, znajduje się tu sekcja eksploatacji i utrzymania taboru trakcyjnego oraz naprawy wagonów. Obok dawnej wieży wodnej znajduje się zniszczony budynek starej parowozowni. (info: Łukasz Garbacz).
2006-07-04: Były dwie lokomotywownie. Stara, oraz do naprawy wagonów. Teraz wszystko jest przeniesione do wagonówki - mieści się tam cały system napraw. (info: Michał Bis)
zadaszenie peronów: mała wiata przystankowa
semafory: świetlne
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: zlikwidowana lub nieczynna
2006-07-04: Są dwie kasy (przedtem była jedna ale z powodu zwiększenia przewozu ludności otwarto drugą). (info: Michał Bis)
nastawnie, strażnice, posterunki: "Ro" - czynna;
"Ro1" - nie istnieje;
"Ro2" - nie istnieje;
"Ro3" - nieczynna.
wieża wodna: 2020-05-06: Wieża przy parowozowni (południowo-wschodnia) została rozebrana między 2014, a 2019 rokiem. Wieżę w Parku Charzewickim (północno-zachodnią) w 2016 r. Nieruchomości Polskie Koleje Państwowe S.A. wystawiły na sprzedaż, a Miasto chciało ją nabyć. Koleje jednak się wycofały. Obecnie służy jako maszt telefonii komórkowej i Internetu. (info Przemysław Warczyński)
perony: Perony: 3
Krawędzie peronowe: 6
kody: EPA:5100182
HAFAS:5100314
IBNR:193
informacja pasażerska: Dynamiczna: dworcowe ekrany LCD, zegary i megafony;
Statyczna: gabloty, peronowe małe i duże. Litery przestrzenne z nazwą stacji na budynku dworca.
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  102,770 Lublin Główny – Przeworsk (68)  
  23,342 Sobów – Stalowa Wola Rozwadów (74)  
  Huta Stalowa Wola  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #32 Błażej Kopka (2022-08-31 09:14:49)
    #113 Człowieku - kiedy Ty w końcu zrozumiesz, że PKP LHS to nie jest prywatna firma i ostateczne decyzje o transportowym znaczeniu strategicznym dla kraju jakkolwiek mogą być przez nią inicjowane, to biorąc pod uwagę skalę, koszty i znaczenie będą to w pierwszej mierze decyzje na szczeblach władzy - jak w każdym przypadku spółki Skarbu Państwa? Dlatego to takie czy nie inne decyzje rządu będą tu źródłem pierwotnym (niezależnie od tego na ile poważne), a nie decyzje zarządu spółki!
  • #33 Parowóz Rozwadów (2022-09-01 10:10:03)
    A może po prostu system SUW 2000? Albo nowocześniejsze rozwiązanie; wózki dwusystemowe, tak jak silniki trakcyjne na 3 kV DC i 25 kV AC (przykład "Husarza" EU-44) i po problemie. Chińczycy już projektują takie wózki, aby bez problemu przekraczać granicę z Mongolią, gdzie obowiązuje rozstaw "rosyjski" czyli 1520 mm. Wiem to "koszty" jak zwykle dla PKP ale na pewno tańsze rozwiązanie niż przekuwanie całego kraju. Od razu mówię, to tylko moja sugestia.
  • #34 Błażej Kopka (2022-09-01 12:32:14)
    Ale jakie koszty dla PKP? O czym Ty w ogóle piszesz?
  • #35 Parowóz Rozwadów (2022-09-01 15:08:27)
    Błażej Kopka, "koszty" dla naszych władz na różne innowacje technologiczne. O tym piszę.
  • #36 (odp. na #35) wasiukibic (2022-09-09 09:51:10)
    Parowóz, mam do Cię pytanie, które nurtuje mnie od dawna. Otóż podczas modernizacji linii kolejowej nr 68, na odcinku Stalowa Wola Rozwadów - Przeworsk na kilku stacjach pobudowano bezkolizyjne dojścia na perony, natomiast Rozwadów, mimo węzłowego charakteru, 3 peronów i dużego ruchu nigdy się czegoś takiego nie doczekał, nawet podczas ostatniej modernizacji peronów. Dlaczego? Było w planach i nie zdążono zrobić?
  • #37 Parowóz Rozwadów (2022-09-09 09:54:39)
    Wasiukibic, w planach była kładka ale, niestety "brakło funduszy". Gotowy projekt miała wykonać firma z Krakowa, ale "góra" wstrzymała tę inwestycję. Wiem to od mojego kolegi, który jest w radzie miejskiej Stalowej Woli.
  • #38 (odp. na #37) wasiukibic (2022-09-09 10:49:25)
    Chodzi o przełom lat 80./90. XX wieku czy ostatnią modernizację peronów?
  • #39 Parowóz Rozwadów (2022-09-09 11:17:41)
    Wasiukibic, ostatnia modernizacja. W PRL nie było w ogóle planu kładki.
  • #40 (odp. na #39) wasiukibic (2022-09-09 16:25:21)
    Masakra. Jak sobie przypomnę, że przejścia podziemne porobili po wioskach. PLK to jednak stan umysłu, a raczej stan dziadostwa, niedoróbek i półśrodków.
  • #41 Parowóz Rozwadów (2022-09-09 16:39:37)
    Wasiu, to jest Polska. Do Twych słów, które napisałeś dodam jeszcze STYROPIANY BEZMÓZGOWE.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Stalowa Wola Rozwadów

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...