OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Przemyśl Główny

Ostatnia zmiana: 2025-08-22

Opis ogólny
Perony, drugie (nowe) przejście podziemne oraz budynek odpraw paszportowo - celnych zostały w ostatnich kilku latach zbudowane od nowa dzięki unijnemu funduszowi PHARE. Perony są zadaszone wiatą, nowe przejście podziemne łączy perony 3 z 4. Przy peronie 5 znajduje się budynek odpraw paszportowo - celnych. (info: Rychu z Przemyśla, 2007-04-04)
Aktualnie do Lwowa z Przemyśla jedzie dwa wagony: jeden relacji Wrocław - Lwów, a drugi doczepiany w Krakowie Gł. relacji Warszawa - Lwów. Nadmienię, że trzy lata temu (lato 2013r.), kursowały w tym połączeniu 3 wagony z Krakowa Gł. do Lwowa. Kursy odbywały się na przemian: polskie i ukraińskie wagony. Ostatnio jeżdżą tylko polskie składy. W Gazecie Wrocławskiej był artykuł o zmianach na kolei przed wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy w grudniu 2016 r. i mówi się,że IC chce się wycofać z tego połączenia (bilety są drogie, z Wrocławia do Lwowa latem płaciłem 242zł w jedna stronę). (info: Wiesław, 2016-12)
Dane tabelaryczne
Województwo: podkarpackie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: Na stacji jest piękny, zabytkowy budynek dworca wybudowany wXIX w. wraz z budową linii kolejowej Kraków - Lwów. Jest też budynek odpraw paszportowo-celnych (to tu odbywa się odprawa podczas podróży pociągiem z Polski na Ukrainę).

Zabytkowy dworzec został wybudowany w latach 1859-1860 i przebudowany w 1895 roku jest jedną z najokazalszych budowli na linii kolejowej łączącej Kraków ze Lwowem (dawna kolej galicyjska im. Karola Ludwika, po niemiecku k.k.priv. Galizische Carl Ludwig-Bahn). Zdjęcia stacji: http://www.bocznice.podkarpackakolej.net/st/l3/st_l3_22.htm (info: Rychu z Przemyśla, 2007-04-04)
budynki obsługi taboru: nieużywana w stanie dobrym
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: dwa, czynne
Wcześniej przejście podziemnie było tylko do peronu trzeciego. (info: Witold Homan, 2007-01-29)

Przejście nadziemne: Przejście nadziemne w Przemyślu rozebrano w latach 60-70 XX wieku. Było to po przedłużeniu przejścia podziemnego "na drugą stronę". (info: Witold Homan, 2007-01-29)
kasa/biletomat: czynna
nastawnie, strażnice, posterunki:
wieża wodna: była, ale obecnie już nie istnieje
perony: Perony: 5

Krawędzie peronowe: 9

Dawniej, jak dobrze pamiętam, trzeci, ostatni był dla odprawcelno-paszportowych, gdy podróżowało się pociągiem relacjiPrzemyśl-Czerniowce (przez Lwów, Stanisławów / Iwano-Frankowsk,Kołomyję), ale tego połączenia to nie ma już z 10 lat. (info: Wiesław, 2016-12)
kody: EPA:5100096
HAFAS:5100234
IBNR:162
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  244,332 Kraków Główny Osobowy – Medyka (91)  
  0,000 Przemyśl – Granica Państwa Malhowice (102)  
  0,000 Przemyśl – Medyka (SZ) (92)  
  0,000 Przemyśl – Przemyśl Bakończyce (615)  
  Przemyśl – bocznice i łącznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Inne punkty należące do stacji
Początek LK102
Początek LK92
Przemyśl R68
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Przemyśl Główny

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...