Przemyśl Główny
Ostatnia zmiana: 2025-08-22
Opis ogólny |
---|
Perony, drugie (nowe) przejście podziemne oraz budynek odpraw paszportowo - celnych zostały w ostatnich kilku latach zbudowane od nowa dzięki unijnemu funduszowi PHARE. Perony są zadaszone wiatą, nowe przejście podziemne łączy perony 3 z 4. Przy peronie 5 znajduje się budynek odpraw paszportowo - celnych. (info: Rychu z Przemyśla, 2007-04-04) Aktualnie do Lwowa z Przemyśla jedzie dwa wagony: jeden relacji Wrocław - Lwów, a drugi doczepiany w Krakowie Gł. relacji Warszawa - Lwów. Nadmienię, że trzy lata temu (lato 2013r.), kursowały w tym połączeniu 3 wagony z Krakowa Gł. do Lwowa. Kursy odbywały się na przemian: polskie i ukraińskie wagony. Ostatnio jeżdżą tylko polskie składy. W Gazecie Wrocławskiej był artykuł o zmianach na kolei przed wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy w grudniu 2016 r. i mówi się,że IC chce się wycofać z tego połączenia (bilety są drogie, z Wrocławia do Lwowa latem płaciłem 242zł w jedna stronę). (info: Wiesław, 2016-12) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | podkarpackie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: |
Na stacji jest piękny, zabytkowy budynek dworca wybudowany wXIX w. wraz z budową linii kolejowej Kraków - Lwów. Jest też budynek odpraw paszportowo-celnych (to tu odbywa się odprawa podczas podróży pociągiem z Polski na Ukrainę). Zabytkowy dworzec został wybudowany w latach 1859-1860 i przebudowany w 1895 roku jest jedną z najokazalszych budowli na linii kolejowej łączącej Kraków ze Lwowem (dawna kolej galicyjska im. Karola Ludwika, po niemiecku k.k.priv. Galizische Carl Ludwig-Bahn). Zdjęcia stacji: http://www.bocznice.podkarpackakolej.net/st/l3/st_l3_22.htm (info: Rychu z Przemyśla, 2007-04-04) |
|
budynki obsługi taboru: | nieużywana w stanie dobrym | |
zadaszenie peronów: | wiata nad peronem | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: dwa, czynne Wcześniej przejście podziemnie było tylko do peronu trzeciego. (info: Witold Homan, 2007-01-29) Przejście nadziemne: Przejście nadziemne w Przemyślu rozebrano w latach 60-70 XX wieku. Było to po przedłużeniu przejścia podziemnego "na drugą stronę". (info: Witold Homan, 2007-01-29) |
|
kasa/biletomat: | czynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | była, ale obecnie już nie istnieje | |
perony: |
Perony: 5 Krawędzie peronowe: 9 Dawniej, jak dobrze pamiętam, trzeci, ostatni był dla odprawcelno-paszportowych, gdy podróżowało się pociągiem relacjiPrzemyśl-Czerniowce (przez Lwów, Stanisławów / Iwano-Frankowsk,Kołomyję), ale tego połączenia to nie ma już z 10 lat. (info: Wiesław, 2016-12) |
|
kody: |
EPA:5100096 HAFAS:5100234 IBNR:162 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
244,332 | Kraków Główny Osobowy – Medyka (91) | ||
0,000 | Przemyśl – Granica Państwa Malhowice (102) | ||
0,000 | Przemyśl – Medyka (SZ) (92) | ||
0,000 | Przemyśl – Przemyśl Bakończyce (615) | ||
Przemyśl – bocznice i łącznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Inne punkty należące do stacji | |
---|---|
Początek LK102 | |
Początek LK92 | |
Przemyśl R68 |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Przemyśl Główny