OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Przemyśl Główny

Ostatnia zmiana: 2017-07-24

Opis ogólny
Perony, drugie (nowe) przejście podziemne oraz budynek odpraw paszportowo - celnych zostały w ostatnich kilku latach zbudowane od nowa dzięki unijnemu funduszowi PHARE. Perony są zadaszone wiatą, nowe przejście podziemne łączy perony 3 z 4. Przy peronie 5 znajduje się budynek odpraw paszportowo - celnych. (info: Rychu z Przemyśla, 2007-04-04)
Aktualnie do Lwowa z Przemyśla jedzie dwa wagony: jeden relacji Wrocław - Lwów, a drugi doczepiany w Krakowie Gł. relacji Warszawa - Lwów. Nadmienię, że trzy lata temu (lato 2013r.), kursowały w tym połączeniu 3 wagony z Krakowa Gł. do Lwowa. Kursy odbywały się na przemian: polskie i ukraińskie wagony. Ostatnio jeżdżą tylko polskie składy. W Gazecie Wrocławskiej był artykuł o zmianach na kolei przed wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy w grudniu 2016 r. i mówi się,że IC chce się wycofać z tego połączenia (bilety są drogie, z Wrocławia do Lwowa latem płaciłem 242zł w jedna stronę). (info: Wiesław, 2016-12)
Dane tabelaryczne
Województwo: podkarpackie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: Na stacji jest piękny, zabytkowy budynek dworca wybudowany wXIX w. wraz z budową linii kolejowej Kraków - Lwów. Jest też budynek odpraw paszportowo-celnych (to tu odbywa się odprawa podczas podróży pociągiem z Polski na Ukrainę).

Zabytkowy dworzec został wybudowany w latach 1859-1860 i przebudowany w 1895 roku jest jedną z najokazalszych budowli na linii kolejowej łączącej Kraków ze Lwowem (dawna kolej galicyjska im. Karola Ludwika, po niemiecku k.k.priv. Galizische Carl Ludwig-Bahn). Zdjęcia stacji: http://www.bocznice.podkarpackakolej.net/st/l3/st_l3_22.htm (info: Rychu z Przemyśla, 2007-04-04)
lokomotywownia: nieużywana w stanie dobrym
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
przejście podziemne: dwa, czynne
Wcześniej przejście podziemnie było tylko do peronu trzeciego. (info: Witold Homan, 2007-01-29)
kasa: czynna
przejście nadziemne: Przejście nadziemne w Przemyślu rozebrano w latach 60-70 XX wieku. Było to po przedłużeniu przejścia podziemnego "na drugą stronę". (info: Witold Homan, 2007-01-29)
wieża wodna: była, ale obecnie już nie istnieje
perony: Perony: 5

Krawędzie peronowe: 9

Dawniej, jak dobrze pamiętam, trzeci, ostatni był dla odprawcelno-paszportowych, gdy podróżowało się pociągiem relacjiPrzemyśl-Czerniowce (przez Lwów, Stanisławów / Iwano-Frankowsk,Kołomyję), ale tego połączenia to nie ma już z 10 lat. (info: Wiesław, 2016-12)
kody: EPA:5100096
HAFAS:5100234
IBNR:162
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  244,332 Kraków Główny Osobowy – Medyka (– Мостиська) (91/472)  
  0,000 Przemyśl Główny – Malhowice (Нижанковичі – Хирів)(102)  
  0,001 Przemyśl – Przemyśl Bakończyce (615)  
  0,000 Przemyśl Główny – Medyka (– Мостиська) (92/473)  
  Przemyśl – bocznice i łącznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Przemyśl Zasanie (woj. podkarpackie) 1,20 km
Przemyśl Bakończyce (woj. podkarpackie) 1,89 km
Przemyśl Pikulice (woj. podkarpackie) 4,67 km
Pikulice (woj. podkarpackie) 4,75 km
Żurawica (woj. podkarpackie) 6,08 km
Krówniki (woj. podkarpackie) 6,30 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Przemyśl Główny

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...