OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Dębica

Ostatnia zmiana: 2020-06-09

Opis ogólny
Do remontu stacji były trzy perony jeden (pierwszy) jednokrawędziowy i dwa (drugi i trzeci) dwukrawędziowe. W takcie remontu stacji perony te rozebrano. Wybudowano dwa nowe perony dwukrawędziowe. Do remontu było jedno przejście podziemne, przez które można było dojść na perony drugi i trzeci oraz na drugą stronę stacji (do ulicy Słonecznej). W trakcie remontu przejście to zlikwidowano, a tuż obok wybudowano nowe. Nowowybudowane perony są przesunięte w kierunku Krakowa - zaczynają się praktycznie w miejscu, gdzie dawniej znajdowała się kładka. Nowe przejście znajduje się na początku peronów, od strony Rzeszowa. Zlikwidowano przejazd kolejowo-drogowy, który znajdował się przy wyjeździe w kierunku Krakowa, oraz znajdującą się obok niego kładkę nad torami. Kładka ta służyła tylko do przechodzenia z jednej strony torów na drugą. W miejsce przejazdu wybudowano wiadukt, po którym biegną tory. Dołem mogą przejechać tylko samochody osobowe. Przed wiaduktem wybudowano rondo na którym spotykają się ulice Głowackiego, Staszica i Konarskiego. Dodatkowo, przy końcach peronów (od strony Krakowa) zbudowano schody, którymi można zejść na chodnik pod wiaduktem. Dzięki temu przejściu można dostać się na ulicę Głowackiego lub znajdującą się po drugiej stronie torów ulicę Fabryczną. Rozebrana została nastawnia wykonawcza Db1, która znajdowała się obok przejazdu i zejścia z kładki od strony ulicy Fabrycznej. Wyremontowany został budynek dworca. Przebudowano poczekalnię (jest teraz znacznie mniejsza) oraz pomieszczenia kasowe. Obecnie jest tylko dwa okienka kasowe. Czynna jest tylko jedna kasa. W trakcie remontu rozebrano (znajdujący się po stronie zachodniej budynku dworca) magazyn oraz znajdującą się przy nim rampę. W jego miejscu wybudowano parking. Początek stacji przesunięto w kierunku Krakowa (obecnie semafory wjazdowe znajdują się tuż za mostem na Wisłoce - jadąc od strony Krakowa. Most jest nowy, a tory biegną nowym przebiegiem.)
info: Jan Gawlik (1 VI 2020)
Dane tabelaryczne
Województwo: podkarpackie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: zmienione przeznaczenie
zadaszenie peronów: małe daszki na peronach (info: Kloss)
semafory: świetlne
przejście nadziemne/podziemne, windy: Przejście podziemne: czynne
Przejście nadziemne: rozebrane
kasa: czynna
wieża wodna: jest, stan zewnętrzny dobry, wewnętrzny - nierozpoznany
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 4
kody: EPA:5100016
HAFAS:5100228
IBNR:31
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  323,216 Łódź Kaliska – Dębica (25)  
  110,654 Kraków Główny Osobowy – Medyka (– Мостиська) (91/472)  
  110,654 Grabiny – Dębica (dawny przebieg)  
  Dębica – bocznice i kolejki  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Dębica Towarowa (woj. podkarpackie) 3,97 km
Dębica Wschodnia (woj. podkarpackie) 4,95 km
Pustynia (woj. podkarpackie) 5,40 km
Grabiny (stacja towarowa) (woj. podkarpackie) 6,86 km
Grabiny (woj. podkarpackie) 8,06 km
Dębica Wschodnia (PODG) (woj. podkarpackie) 9,64 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Dębica

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...