Inowrocław
Ostatnia zmiana: 2025-10-09
| Opis ogólny |
|---|
|
Nazwę Hohensalza nadano Inowrocławiowi w 1904 roku przywrócono 6 I 1919 po zdobyciu miasta podczas Powstania Wielkopolskiego. Drugi raz tą nazwę nosił podczas okupacji 8 IX 1939 - 21 I 1945. (info: Grzegorz Ciemny, 2005-04-08) Przejście nadziemne było w czasie przebudowy wiaduku nad torami toruńskimi, przed elektryfikacją linii do Torunia (koniec lat 60,początek 70 XX w). Przwchodziła nad torami peronu III i IV do ul. Magazynowej gdzie mieściły się przystanki komunikacji miejskiej. Po zakończeniu remontu kładkę przeniesiono do Janikowa. (info: Grzegorz Ciemny, 2005-04-08)Do lokomotywowni nie ma torów dojazdowych, jest używana jedynie czasami jako garaż dla samochodów. Nie jest zdewastowana, ale jej stan pozostawia też trochę do życzenia. (info: Krzysztof Klimczak, 14-03-2012) |
| Dane tabelaryczne | ||
|---|---|---|
| Województwo: | kujawsko-pomorskie | |
| dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
| budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
| budynki obsługi taboru: | zmienione przeznaczenie | |
| zadaszenie peronów: | wiata nad peronem | |
| semafory: | świetlne | |
| dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: czynne. W przejściu znajduje się wejście do schronu Przejście nadziemne: rozebrane. 1km od dworca na terenie Inowrocław Towarowy istnieje kładka pieszo-rowerowa. Tzw Kładka Pakoska zastąpiła drewniany drogowy Most Pakoski, po którym w owym czasie odbywał się ruch kołowy między Inowrocławiem a Pakością i Żninem. Swego czasu kładką zarządzało PKP, dziś władze miejskie |
|
| kasa/biletomat: | czynna | |
| nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
| wieża wodna: |
W Inowrocławiu są dwie wieże wodne: 1/okrągła, w sąsiedztwie stacji, przy skrzyżowaniu ulic Okrężnej i ks. P. Wawrzyniaka, podobne wieże stoją m.in. na stacjach Bzowo-Goraj i Kalisz Pomorski. 2/dwunastokątna, stoi ok. 2000 m od budynku dworca w kierunku Mogilna, podobna wieża istnieje w Koninie. (info: Bolesław Wojtyniak, 19-02-2011). W czasach zaboru, okresie międzywojennym oraz okupacji istniała także wieża wodna zlokalizowana na obecnym obiekcie PKP Energetyka. Wieża zlikwidowana i zburzona po wojnie |
|
| perony: |
Perony: 4 Krawędzie peronowe: 6 |
|
| kody: |
EPA:5100034 HAFAS:5100015 IBNR:54 |
|
| Linie przechodzące przez stację | |||
|---|---|---|---|
| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
| Inowrocław – Wielowieś Kujawska | |||
| 324,936 | Chorzów Batory – Tczew (131) | ||
| 100,955 | Poznań Wschód – Skandawa – (Żeleznodorożnyj) (353/599) | ||
| 0,000 | Inowrocław – Inowrocław Rąbinek (742) | ||
| Inowrocław – Inowrocław Mątwy | |||
| Inowrocław – bocznice i łącznice | |||
| Stan linii « Pokaż/ukryj | |
|---|---|
| ruch pasażerski i towarowy | |
| ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
| ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
| ruch towarowy i turystyczny | |
| ruch pasażerski | |
| ruch towarowy | |
| ruch pasażerski sezonowy | |
| ruch pasażerski weekendowy | |
| ruch turystyczny | |
| ruch drezynowy | |
| nieczynna | |
| nieprzejezdna | |
| rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
| rozebrana | |
| w budowie/nie ukończona | |
| projektowana/nie zrealizowana | |
| brak danych | |
| odcinek jeszcze nie powstał | |
| linia wielotorowa | |
| | | linia zelektryfikowana |
| Nazwa | punkt czynny |
| Nazwa | punkt nieczynny |
| Nazwa | punkt zlikwidowany |
| węzeł lub odejście torów | |
| galeria | |
| Inne punkty należące do stacji | |
|---|---|
| Początek LK742 | |
| Znajdź stacje w pobliżu |
|---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#2
z ina
(2020-05-25 15:19:24)
Darek Nowak. Ten tunel to stara koncepcja z lat 70.
-
#3
(odp. na #2)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-05-26 07:41:59)
W tamtych latach Władza Ludowa miała dużo koncepcji ale nawet mimo kredytów nie starczało na nie pieniędzy.
-
#4
KolejmanWro
(2023-04-17 23:00:53)
Czy ktoś ma wiedzę, żeby cokolwiek napisać na temat torów wychodzących z zachodniego wylotu (po zachodniej stronie huty szkła) na Toruń i odwrotnie, tj. z wylotu toruńskiego na Bydgoszcz? Czy to jest coś to tylko było w planie, czy fizycznie było, ale zburzono? Na gogle mapie jest to widoczne przy ulicy Towarowej, jest nawet odnośnik "Stary wiadukt obwodnicy kolejowej".
-
#5
(odp. na #4)
Paweł Skup
(2023-04-19 07:37:09)
Układ torów w takiej postaci widzimy jak na dłoni na mapie z 1934 roku http://maps.mapywig.… Prawdopodobnie istniał od czasu budowy węglówki. Występuje także na mapach z okresu II wś., choć to akurat o niczym nie świadczy. Dokładniejsze informacje można zapewne znaleźć w książce "Węzeł Kolejowy Inowrocław 1872-2020" autorstwa G. Kotlarza i J. Pawłowskiego, Eurosprinter 2020. Niestety, nie mam jej na półce.
-
#6
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-04-23 08:29:55)
Od nowego rozkładu w VI zwiększy się ruch osobowy na węźle o 4 pary, z Poznania do Torunia i do Bydgoszczy.
https://epoznan.pl/n… -
#7
Prochiron
(2023-04-23 10:50:17)
I całe szczęście, bo teraźniejszy rozkład to jakiś żart. Ostatnie połączenie osobowe z Inowrocławia do Poznania w sobotę było o 14:59...
-
#8
(odp. na #7)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-04-30 16:23:40)
Od 11.06.23 Ino będzie miało 8 par do Torunia, w tym 5 z Poznania, więc zrobi się taki układ jak kiedyś.
Do tego z Poznania 2 pary do Bydgoszczy.
Na tym kierunku będzie więcej połączeń w tej relacji, ale z przesiadką. -
#9
X. Piast II Chrobry
(2024-03-02 14:47:18)
"Pociąg Śmierci" 3x EN57-646-750-940 + Wagon piętrowy "Bohun" na kasację mijają Inowrocław.
https://www.youtube.… -
#10
X. Piast II Chrobry
(2024-12-01 15:18:23)
Kolejny przelot 3E-100-063-1 z pociągiem "śmierci" przez Inowrocław, a na tyle S280 na popychu.
https://www.youtube.… -
#11
R. Kotowski
(2025-11-24 13:40:54)
5 mln zł na likwidację ograniczeń prędkości na stacji Inowrocław. Dzięki zrealizowanym pracom utrzymaniowym zwiększono przepustowość stacji Inowrocław, umożliwiając pociągom pasażerskim i towarowym jazdę z prędkościami rozkładowymi. Jeszcze na początku 2024 r. na stacji obowiązywało aż 50 ograniczeń prędkości, natomiast do końca roku nie pozostanie ani jedno. Łączna wartość przeprowadzonych przez PKP PLK robót wyniosła blisko 5 mln zł netto.https://kolejowyport…
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Inowrocław
Ogólnopolska Baza Kolejowa