Inowrocław
Ostatnia zmiana: 2025-05-03
Opis ogólny |
---|
Nazwę Hohensalza nadano Inowrocławiowi w 1904 roku przywrócono 6 I 1919 po zdobyciu miasta podczas Powstania Wielkopolskiego. Drugi raz tą nazwę nosił podczas okupacji 8 IX 1939 - 21 I 1945. (info: Grzegorz Ciemny, 2005-04-08) Przejście nadziemne było w czasie przebudowy wiaduku nad torami toruńskimi, przed elektryfikacją linii do Torunia (koniec lat 60,początek 70 XX w). Przwchodziła nad torami peronu III i IV do ul. Magazynowej gdzie mieściły się przystanki komunikacji miejskiej. Po zakończeniu remontu kładkę przeniesiono do Janikowa. (info: Grzegorz Ciemny, 2005-04-08)Do lokomotywowni nie ma torów dojazdowych, jest używana jedynie czasami jako garaż dla samochodów. Nie jest zdewastowana, ale jej stan pozostawia też trochę do życzenia. (info: Krzysztof Klimczak, 14-03-2012) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | kujawsko-pomorskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
budynki obsługi taboru: | zmienione przeznaczenie | |
zadaszenie peronów: | wiata nad peronem | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: czynne. W przejściu znajduje się wejście do schronu Przejście nadziemne: rozebrane. 1km od dworca na terenie Inowrocław Towarowy istnieje kładka pieszo-rowerowa. Tzw Kładka Pakoska zastąpiła drewniany drogowy Most Pakoski, po którym w owym czasie odbywał się ruch kołowy między Inowrocławiem a Pakością i Żninem. Swego czasu kładką zarządzało PKP, dziś władze miejskie |
|
kasa/biletomat: | czynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: |
W Inowrocławiu są dwie wieże wodne: 1/okrągła, w sąsiedztwie stacji, przy skrzyżowaniu ulic Okrężnej i ks. P. Wawrzyniaka, podobne wieże stoją m.in. na stacjach Bzowo-Goraj i Kalisz Pomorski. 2/dwunastokątna, stoi ok. 2000 m od budynku dworca w kierunku Mogilna, podobna wieża istnieje w Koninie. (info: Bolesław Wojtyniak, 19-02-2011). W czasach zaboru, okresie międzywojennym oraz okupacji istniała także wieża wodna zlokalizowana na obecnym obiekcie PKP Energetyka. Wieża zlikwidowana i zburzona po wojnie |
|
perony: |
Perony: 4 Krawędzie peronowe: 6 |
|
kody: |
EPA:5100034 HAFAS:5100015 IBNR:54 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
Inowrocław – Wielowieś Kujawska | |||
324,936 | Chorzów Batory – Tczew (131) | ||
100,955 | Poznań Wschód – Skandawa – (Żeleznodorożnyj) (353/599) | ||
0,000 | Inowrocław – Inowrocław Rąbinek (742) | ||
Inowrocław – Inowrocław Mątwy | |||
Inowrocław – bocznice i łącznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Inne punkty należące do stacji | |
---|---|
Początek LK742 |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Darek Nowak
(2020-03-03 21:09:01)
W Inowrocławiu trwa przedłużanie tunelu pod peronami pod wschodnimi torami bocznymi w kierunku ul. Magazynowej.
Czy to ma sens? -
#2
z ina
(2020-05-25 15:19:24)
Darek Nowak. Ten tunel to stara koncepcja z lat 70.
-
#3
(odp. na #2)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-05-26 07:41:59)
W tamtych latach Władza Ludowa miała dużo koncepcji ale nawet mimo kredytów nie starczało na nie pieniędzy.
-
#4
KolejmanWro
(2023-04-17 23:00:53)
Czy ktoś ma wiedzę, żeby cokolwiek napisać na temat torów wychodzących z zachodniego wylotu (po zachodniej stronie huty szkła) na Toruń i odwrotnie, tj. z wylotu toruńskiego na Bydgoszcz? Czy to jest coś to tylko było w planie, czy fizycznie było, ale zburzono? Na gogle mapie jest to widoczne przy ulicy Towarowej, jest nawet odnośnik "Stary wiadukt obwodnicy kolejowej".
-
#5
(odp. na #4)
Paweł Skup
(2023-04-19 07:37:09)
Układ torów w takiej postaci widzimy jak na dłoni na mapie z 1934 roku http://maps.mapywig.… Prawdopodobnie istniał od czasu budowy węglówki. Występuje także na mapach z okresu II wś., choć to akurat o niczym nie świadczy. Dokładniejsze informacje można zapewne znaleźć w książce "Węzeł Kolejowy Inowrocław 1872-2020" autorstwa G. Kotlarza i J. Pawłowskiego, Eurosprinter 2020. Niestety, nie mam jej na półce.
-
#6
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-04-23 08:29:55)
Od nowego rozkładu w VI zwiększy się ruch osobowy na węźle o 4 pary, z Poznania do Torunia i do Bydgoszczy.
https://epoznan.pl/n… -
#7
Prochiron
(2023-04-23 10:50:17)
I całe szczęście, bo teraźniejszy rozkład to jakiś żart. Ostatnie połączenie osobowe z Inowrocławia do Poznania w sobotę było o 14:59...
-
#8
(odp. na #7)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-04-30 16:23:40)
Od 11.06.23 Ino będzie miało 8 par do Torunia, w tym 5 z Poznania, więc zrobi się taki układ jak kiedyś.
Do tego z Poznania 2 pary do Bydgoszczy.
Na tym kierunku będzie więcej połączeń w tej relacji, ale z przesiadką. -
#9
X. Piast II Chrobry
(2024-03-02 14:47:18)
"Pociąg Śmierci" 3x EN57-646-750-940 + Wagon piętrowy "Bohun" na kasację mijają Inowrocław.
https://www.youtube.… -
#10
X. Piast II Chrobry
(2024-12-01 15:18:23)
Kolejny przelot 3E-100-063-1 z pociągiem "śmierci" przez Inowrocław, a na tyle S280 na popychu.
https://www.youtube.…
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Inowrocław