OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Inowrocław

Ostatnia zmiana: 2025-05-03

Opis ogólny
Nazwę Hohensalza nadano Inowrocławiowi w 1904 roku przywrócono 6 I 1919 po zdobyciu miasta podczas Powstania Wielkopolskiego. Drugi raz tą nazwę nosił podczas okupacji 8 IX 1939 - 21 I 1945. (info: Grzegorz Ciemny, 2005-04-08)

Przejście nadziemne było w czasie przebudowy wiaduku nad torami toruńskimi, przed elektryfikacją linii do Torunia (koniec lat 60,początek 70 XX w). Przwchodziła nad torami peronu III i IV do ul. Magazynowej gdzie mieściły się przystanki komunikacji miejskiej. Po zakończeniu remontu kładkę przeniesiono do Janikowa. (info: Grzegorz Ciemny, 2005-04-08)Do lokomotywowni nie ma torów dojazdowych, jest używana jedynie czasami jako garaż dla samochodów. Nie jest zdewastowana, ale jej stan pozostawia też trochę do życzenia. (info: Krzysztof Klimczak, 14-03-2012)
Dane tabelaryczne
Województwo: kujawsko-pomorskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: używany zgodnie z przeznaczeniem
budynki obsługi taboru: zmienione przeznaczenie
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: czynne. W przejściu znajduje się wejście do schronu
Przejście nadziemne: rozebrane. 1km od dworca na terenie Inowrocław Towarowy istnieje kładka pieszo-rowerowa. Tzw Kładka Pakoska zastąpiła drewniany drogowy Most Pakoski, po którym w owym czasie odbywał się ruch kołowy między Inowrocławiem a Pakością i Żninem. Swego czasu kładką zarządzało PKP, dziś władze miejskie
kasa/biletomat: czynna
nastawnie, strażnice, posterunki:
wieża wodna: W Inowrocławiu są dwie wieże wodne:
1/okrągła, w sąsiedztwie stacji, przy skrzyżowaniu ulic Okrężnej i ks. P. Wawrzyniaka, podobne wieże stoją m.in. na stacjach Bzowo-Goraj i Kalisz Pomorski.
2/dwunastokątna, stoi ok. 2000 m od budynku dworca w kierunku Mogilna, podobna wieża istnieje w Koninie. (info: Bolesław Wojtyniak, 19-02-2011).
W czasach zaboru, okresie międzywojennym oraz okupacji istniała także wieża wodna zlokalizowana na obecnym obiekcie PKP Energetyka. Wieża zlikwidowana i zburzona po wojnie
perony: Perony: 4
Krawędzie peronowe: 6
kody: EPA:5100034
HAFAS:5100015
IBNR:54
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Inowrocław – Wielowieś Kujawska  
  324,936 Chorzów Batory – Tczew (131)  
  100,955 Poznań Wschód – Skandawa – (Żeleznodorożnyj) (353/599)  
  0,000 Inowrocław – Inowrocław Rąbinek (742)  
  Inowrocław – Inowrocław Mątwy  
  Inowrocław – bocznice i łącznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Inne punkty należące do stacji
Początek LK742
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Darek Nowak (2020-03-03 21:09:01)
    W Inowrocławiu trwa przedłużanie tunelu pod peronami pod wschodnimi torami bocznymi w kierunku ul. Magazynowej.
    Czy to ma sens?
  • #2 z ina (2020-05-25 15:19:24)
    Darek Nowak. Ten tunel to stara koncepcja z lat 70.
  • #3 (odp. na #2) Adolf Nowak de Piaskowski (2020-05-26 07:41:59)
    W tamtych latach Władza Ludowa miała dużo koncepcji ale nawet mimo kredytów nie starczało na nie pieniędzy.
  • #4 KolejmanWro (2023-04-17 23:00:53)
    Czy ktoś ma wiedzę, żeby cokolwiek napisać na temat torów wychodzących z zachodniego wylotu (po zachodniej stronie huty szkła) na Toruń i odwrotnie, tj. z wylotu toruńskiego na Bydgoszcz? Czy to jest coś to tylko było w planie, czy fizycznie było, ale zburzono? Na gogle mapie jest to widoczne przy ulicy Towarowej, jest nawet odnośnik "Stary wiadukt obwodnicy kolejowej".
  • #5 (odp. na #4) Paweł Skup (2023-04-19 07:37:09)
    Układ torów w takiej postaci widzimy jak na dłoni na mapie z 1934 roku http://maps.mapywig.… Prawdopodobnie istniał od czasu budowy węglówki. Występuje także na mapach z okresu II wś., choć to akurat o niczym nie świadczy. Dokładniejsze informacje można zapewne znaleźć w książce "Węzeł Kolejowy Inowrocław 1872-2020" autorstwa G. Kotlarza i J. Pawłowskiego, Eurosprinter 2020. Niestety, nie mam jej na półce.
  • #6 Xiążę Piast II Chrobry (2023-04-23 08:29:55)
    Od nowego rozkładu w VI zwiększy się ruch osobowy na węźle o 4 pary, z Poznania do Torunia i do Bydgoszczy.
    https://epoznan.pl/n…
  • #7 Prochiron (2023-04-23 10:50:17)
    I całe szczęście, bo teraźniejszy rozkład to jakiś żart. Ostatnie połączenie osobowe z Inowrocławia do Poznania w sobotę było o 14:59...
  • #8 (odp. na #7) Xiążę Piast II Chrobry (2023-04-30 16:23:40)
    Od 11.06.23 Ino będzie miało 8 par do Torunia, w tym 5 z Poznania, więc zrobi się taki układ jak kiedyś.
    Do tego z Poznania 2 pary do Bydgoszczy.
    Na tym kierunku będzie więcej połączeń w tej relacji, ale z przesiadką.
  • #9 X. Piast II Chrobry (2024-03-02 14:47:18)
    "Pociąg Śmierci" 3x EN57-646-750-940 + Wagon piętrowy "Bohun" na kasację mijają Inowrocław.
    https://www.youtube.…
  • #10 X. Piast II Chrobry (2024-12-01 15:18:23)
    Kolejny przelot 3E-100-063-1 z pociągiem "śmierci" przez Inowrocław, a na tyle S280 na popychu.
    https://www.youtube.…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Inowrocław

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...