Gorlice Zagórzany
Ostatnia zmiana: 2025-06-08
Legenda (Wygenerowano dnia: 2025-08-19) | Mapa prędkości (Wygenerowano dnia: 2025-04-15)
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Artur Łukasiewicz
(2018-01-20 18:52:25)
Myślę, iż do stacji warto byłoby przypisać bocznicę kolejową do Kuźni Glinik. Ta dwukilometrowa bocznica zaczyna się po zachodniej stronie stacji i przez ponad 1/3 swojej długości biegnie równolegle do linii D29-110 do Gorlic (Miasta), po czym odbija na południe. Na bocznicy można znaleźć chociażby ostatni w województwie małopolskim przejazd kolejowy wyposażony w mechaniczne rogatki, zamykane za pomocą windy korbowej. Nie wiem, jak w chwili obecnej, jednak całkiem niedawno bocznica była jeszcze czynna.
-
#2
(odp. na #1)
Marek Potocki
(2018-01-20 20:01:04)
Dodałem kilka gorlickich bocznic. Prośba do zorientowanych o uzupełnienie nazw i stanów, ewentualnie wskazanie czego istotnego jeszcze brakuje. Z góry dziękuję!
-
#3
Maks Kusiak
(2022-10-08 21:25:58)
Obecnie już przejście nadziemne jest nieczynne z powodu fatalnego stanu.
-
#4
(odp. na #2)
X. Piast II Chrobry
(2024-10-02 14:31:30)
"PKP PLK podpisały umowę z firmą, która opracuje projekt rewitalizacji linii Gorlice Zagórzany - Gorlice (Małopolskie) wraz z budową łącznicy.
Dzięki planowanej inwestycji pociągi z centrum Gorlic pojadą bezpośrednio w stronę Stróż, Tarnowa i Krakowa, bez konieczności zmiany kierunku jazdy.
Jak poinformowała w środę Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych, umowa o wartości ponad 5 mln zł netto ostała zawarta z firmą Infra-Projekt. Sfinansowana będzie ze środków budżetowych.
Zadanie dotyczy opracowania dokumentacji projektowej na budowę łącznicy o długości blisko 700 metrów między liniami nr 110 Gorlice Zagórzany - Gorlice a linią nr 108 Stróże - Krościenko.
Przedmiotem opracowania będzie także rewitalizacja linii nr 110, w tym m.in. przebudowa stacji Gorlice i Gorlice Zagórzany oraz przystanku Gorlice Glinik. Termin realizacji zamówienia określono na 2028 r. -
#5
Kolejowy_108
(2025-05-16 21:31:09)
Obecnie do dziś czynna jest jedna bocznica właśnie do elektrociepłowni. Raczej bocznica do fabryki maszyn sporadycznie była używana do 2019/2020 roku.
Teraz jedynie bocznica EC - z końcem kwietnia przyjechał transport i SM41-1053 wpychała wagony na teren zakładu. Co jednak ciekawe, brak śladu zakładowych lokomotyw.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Gorlice Zagórzany