OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Gorlice Zagórzany

Ostatnia zmiana: 2025-06-08

Dane tabelaryczne
Województwo: małopolskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: używany zgodnie z przeznaczeniem
budynki obsługi taboru: zmienione przeznaczenie
zadaszenie peronów: mała wiata przystankowa
semafory: świetlne
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: czynne
kasa/biletomat: zlikwidowana lub nieczynna
nastawnie, strażnice, posterunki:
wieża wodna: nieużywana w stanie dobrym
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 3
kody: EPA:5100710
HAFAS:5101322
IBNR:3079
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  20,232 Stróże – Krościenko (108)  
  0,129 Gorlice Zagórzany – Gorlice (110)  
  Gorlice – bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Artur Łukasiewicz (2018-01-20 18:52:25)
    Myślę, iż do stacji warto byłoby przypisać bocznicę kolejową do Kuźni Glinik. Ta dwukilometrowa bocznica zaczyna się po zachodniej stronie stacji i przez ponad 1/3 swojej długości biegnie równolegle do linii D29-110 do Gorlic (Miasta), po czym odbija na południe. Na bocznicy można znaleźć chociażby ostatni w województwie małopolskim przejazd kolejowy wyposażony w mechaniczne rogatki, zamykane za pomocą windy korbowej. Nie wiem, jak w chwili obecnej, jednak całkiem niedawno bocznica była jeszcze czynna.
  • #2 (odp. na #1) Marek Potocki (2018-01-20 20:01:04)
    Dodałem kilka gorlickich bocznic. Prośba do zorientowanych o uzupełnienie nazw i stanów, ewentualnie wskazanie czego istotnego jeszcze brakuje. Z góry dziękuję!
  • #3 Maks Kusiak (2022-10-08 21:25:58)
    Obecnie już przejście nadziemne jest nieczynne z powodu fatalnego stanu.
  • #4 (odp. na #2) X. Piast II Chrobry (2024-10-02 14:31:30)
    "PKP PLK podpisały umowę z firmą, która opracuje projekt rewitalizacji linii Gorlice Zagórzany - Gorlice (Małopolskie) wraz z budową łącznicy.
    Dzięki planowanej inwestycji pociągi z centrum Gorlic pojadą bezpośrednio w stronę Stróż, Tarnowa i Krakowa, bez konieczności zmiany kierunku jazdy.
    Jak poinformowała w środę Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych, umowa o wartości ponad 5 mln zł netto ostała zawarta z firmą Infra-Projekt. Sfinansowana będzie ze środków budżetowych.
    Zadanie dotyczy opracowania dokumentacji projektowej na budowę łącznicy o długości blisko 700 metrów między liniami nr 110 Gorlice Zagórzany - Gorlice a linią nr 108 Stróże - Krościenko.
    Przedmiotem opracowania będzie także rewitalizacja linii nr 110, w tym m.in. przebudowa stacji Gorlice i Gorlice Zagórzany oraz przystanku Gorlice Glinik. Termin realizacji zamówienia określono na 2028 r.
  • #5 Kolejowy_108 (2025-05-16 21:31:09)
    Obecnie do dziś czynna jest jedna bocznica właśnie do elektrociepłowni. Raczej bocznica do fabryki maszyn sporadycznie była używana do 2019/2020 roku.
    Teraz jedynie bocznica EC - z końcem kwietnia przyjechał transport i SM41-1053 wpychała wagony na teren zakładu. Co jednak ciekawe, brak śladu zakładowych lokomotyw.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Gorlice Zagórzany

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...