OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Podczerwone

Ostatnia zmiana: 2016-09-11

Opis ogólny
Kolej powstała w 1901r. Zlikwidowana została w latach 60 tych (info: Piotr Duraj, 2007-03-05)
Dane tabelaryczne
Województwo: małopolskie
dodatkowe tory: rozebrano. Na stacji po nasypach widać, że były 3 tory stacyjne.
budynki: Budynek zachowany jako dom mieszkalny. Do dziś mieszka tam dawna kasjerka. Zachował się napis poczekalnia, kasa biletowa, kosz na śmieci oraz tablica Podczerwone. (info: Wojtek)
W budynku mieszka Agnieszka Duraj. Dawniej była kasjerką w tym budynku. (info: Piotr Duraj, 2007-03-05)
Budynek stacji Podczerwone jest zamknięty, w stanie dobrym - od jakiegoś czasu nikt tam nie mieszka. (info: Kris, czerwiec 2015)
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: kształtowe zlikwidowane
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: była, ale obecnie już nie istnieje
perony: Perony: 1
Krawędzie peronowe: 0
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  18,011 Nowy Targ – Suchá Hora (118)  
  Podczerwone – bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Granica Państwa Podczerwone (małopolskie) 4,07 km
Suchá Hora (Republika Słowacka) 4,59 km
Czarny Dunajec - żwirownia (małopolskie) 4,73 km
Czarny Dunajec (małopolskie) 6,78 km
Rogoźnik Podhalański (małopolskie) 13,97 km
Gubałowka górna stacja (małopolskie) 16,07 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze.Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania, bądź niezmieniającą przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Podczerwone

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...