Zblewo
Ostatnia zmiana: 2023-11-13
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | pomorskie | |
dodatkowe tory: |
są, zdatne do eksploatacji 2005-11: Rozebrano część torów. (info: Tadeusz) |
|
budynki dworcowe: | częściowo zamieszkany | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | małe wiaty przystankowe | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | 2020-08: W chwili obecnej funkcjonuje tylko jedna nastawnia. Kiedyś były dwie. W budynku dworca nie ma i nigdy nie było żadnej nastawni. Tam był tylko tzw. blok nastawniczy, za wykorzystaniem którego dyżurny ruchy wydawał stosowne polecenia do jednej lub drugiej nastawni oraz komunikował się z dyżurnym ruchu w Kaliskach i Piesienicy. | |
wieża wodna: |
2020-08: Wieża ciśnień w chwili obecnej jest zdewastowana, zbiorniki na wodę są zdemontowane. Obok wieży ciśnień była kuźnia, która została zlikwidowana w latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku. 2011-11: Wieża wodna stoi przy torach ok. 50 w kier. Starogardu Gdańskiego. Jest ona przykładem dziwnej maniery w PKP malowania cegieł farbą. Podobne wieże istnieją m.in na stacjach Czersk, Lipka Krajeńska, Rokitki (info: Bolesław Wojtyniak). |
|
perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 2 |
|
kody: |
HAFAS:5104266 IBNR:5722 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
39,413 | Tczew – Kostrzyn – Kietz (203/492) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Marta
(2018-02-14 07:01:51)
Wydaje mi się, że kasy nie są czynne, czynny jest już tylko budynek dworca.
-
#2
Andrzej
(2020-08-21 23:28:02)
W chwili obecnej funkcjonuje tylko jedna nastawnia. Kiedyś były dwie. W budynku dworca nie ma i nigdy nie było żadnej nastawni. Tam był tylko tzw. blok nastawniczy, za wykorzystaniem którego dyżurny ruchy wydawał stosowne polecenia do jednej lub drugiej nastawni oraz komunikował się z dyżurnym ruchu w Kaliskach i Piesienicy.
Wieża ciśnień w chwili obecnej jest zdewastowana, zbiorniki na wodę są zdemontowane. Obok wieży ciśnień była kuźnia, która została zlikwidowana w latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku. -
#3
subsens
(2020-08-22 14:54:20)
Przedmówca = Fahrdienstleter, Administrator = Weichenwärter, Befehl ist Befehl, proste. Ale może uda się wspólnie zweryfikować pospiesznie IMHO uzupełnione dane tabelaryczne? Jeżeli UZRK/USRK zamknięto w pomieszczeniu nastawnicowni, wysuniętym przed elewację istniejącego dworca (co też koleje pruskie uczyniły masowo po 1905, takoż i w Zblewie) - a wraz z nimi zamykano tam nieszczęsnego dyżurnego o uprawnieniach dyspozytorskich, to co to jest i jak to, do wuja, nazwać?
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Zblewo