OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Stróże

Ostatnia zmiana: 2021-08-05

Opis ogólny
Opis infrastruktury: Na środku znajduje się peron 2 z 2 krawędziami. Peron 1 i 3 zaczyna się za budynkiem w stronę wilczysk. Tor przy peronie 3 kończy się ślepo i jest używany (a przynajmniej był używany) przez pociągi do Gorlic i Jasła (info: raffi24, 2006-02-05)

Stacja posiada 5 nastawni. Od strony Grybowa Sr1, przy rozjeździe na Jasło i Tarnów Sr2. Wjazd na łącznicę omijającą stację obsługuje od strony Tarnowa Sr4, a Jasła Sr3. Nastawnie Sr1 i Sr2 umieszczone są w metalowych kontenerach. Nastawnia dysponująca Sr znajduje się w piętrowym budynku doklejonym do dworca. W styczniu 2008 roku na stacji zlikwidowano posterunek dyżurnego ruchu peronowego (info: mmm, 07-11-2008)

Opis budynków: Kasa biletowa zlikwidowana w sierpniu 2012. (info: MK_MK, 23-08-2012)
Dane tabelaryczne
Województwo: małopolskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: używana
zadaszenie peronów: mała wiata przystankowa
semafory: świetlne
przejście nadziemne/podziemne, windy: Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: zlikwidowana lub nieczynna
nastawnie, strażnice, posterunki:
wieża wodna: Wieża wodna znajduje się ok. 180m na północny-wschód od budynku dworca; stan zewnętrzny dobry, wewnętrzny nierozpoznany (info: Przemysława Warczyński, 08-11-2020r.)
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 4
kody: EPA:5100109
HAFAS:5100139
IBNR:195
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  57,410 Tarnów – Leluchów (– Čirč) (96/487)  
  0,586 Stróże – Krościenko (– Хирів) (108/475)  
  Stróże – bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Stróże SR3 (woj. małopolskie) 1,17 km
Stróże SR4 (woj. małopolskie) 1,92 km
Polna (woj. małopolskie) 2,93 km
Grybów (woj. małopolskie) 3,68 km
Wilczyska (woj. małopolskie) 4,22 km
Szalowa (woj. małopolskie) 5,84 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Kolejowy Amator (2021-09-28 12:51:14)
    Jak to z tymi peronami jest w Stróżach? W opisie stacji peron 1,2 i 3, w tabeli dwa perony. Na zdjęciu też dwa. Czy peron 1, przy dworcu, przechodzi płynnie w 3-ci i ma po drugiej stronie tor? Stamtąd odjeżdżały Gorlice/Jasło?
  • #2 (odp. na #1) Paweł Skup (2021-09-28 17:13:37)
    Jeździłem ze Stróż we wszystkich 3 kierunkach i o rozmaitych porach dnia i roku, a miało to wszystko miejsce tuż przed, w trakcie i tuż po elektryfikacji odcinka do Jasła, czyli w okresie od stycznia 1988 do lata 1990, a i później się zdarzało. Z tego, co pamiętam, z tego krótkiego peronu - moim zdaniem bez numeru - nic nie odjeżdżało. Perony w Stróżach były 2: II - wyspowy, z dwoma krawędziami i I - boczny, przylegający do dworca. Na żeberku raz sobie stał pług, innym razem wagony socjalne. Zresztą ono nie ma 50 metrów od ukresu do piachu.
    Pociągi do Jasła odjeżdżały z I lub II, w zależności od sytuacji. Rzeczywiście, gdy przesiadałem się z porannego pośpiecha, to trzeba było zmieniać peron. Ale nigdy nie był to ów kikut. Do Gorlic w omawianym czasie bezpośredniego połączenia nie było. Zawsze przesiadka na wahadło w Zagórzanach - obskurna, śmierdząca petami bonanza ciągnięta Ty2.
  • #3 (odp. na #2) Kolejowy Amator (2021-09-29 07:58:10)
    Dzięki za odpowiedź. Czyli mamy dwa perony i trzy krawędzie. I opis do poprawki.
  • #4 (odp. na #3) Paweł Skup (2021-09-29 11:18:48)
    Oczywiście jeśli przez te 30 lat nic tam się nie działo, a wspomniany "ogryzek" nie jest liczony jako krawędź. Poczekajmy, może jeszcze ktoś ma coś do dodania.

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Stróże

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...