OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Stróże

Ostatnia zmiana: 2025-06-11

Opis ogólny
Opis infrastruktury: Na środku znajduje się peron 2 z 2 krawędziami. Peron 1 i 3 zaczyna się za budynkiem w stronę wilczysk. Tor przy peronie 3 kończy się ślepo i jest używany (a przynajmniej był używany) przez pociągi do Gorlic i Jasła (info: raffi24, 2006-02-05)

Stacja posiada 5 nastawni. Od strony Grybowa Sr2, przy rozjeździe na Jasło i Tarnów Sr2. Wjazd na łącznicę omijającą stację obsługuje od strony Tarnowa Sr4, a Jasła Sr1. Nastawnie Sr1 i Sr2 umieszczone są w metalowych kontenerach. Nastawnia dysponująca Sr znajduje się w piętrowym budynku doklejonym do dworca. W styczniu 2008 roku na stacji zlikwidowano posterunek dyżurnego ruchu peronowego (info: mmm, 07-11-2008)

Opis budynków: Kasa biletowa zlikwidowana w sierpniu 2012. (info: MK_MK, 23-08-2012).
Dane tabelaryczne
Województwo: małopolskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: używany zgodnie z przeznaczeniem
budynki obsługi taboru: używana
zadaszenie peronów: mała wiata przystankowa
semafory: świetlne
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: zlikwidowana lub nieczynna
nastawnie, strażnice, posterunki: Sr w budynku dworca
Sr1
Sr2
Sr3
Sr4
wieża wodna: Wieża wodna znajduje się ok. 180m na północny-wschód od budynku dworca; stan zewnętrzny dobry, wewnętrzny nierozpoznany (info: Przemysława Warczyński, 08-11-2020r.)
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 4
kody: EPA:5100109
HAFAS:5100139
IBNR:195
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  57,410 Tarnów – Leluchów (96)  
  0,586 Stróże – Krościenko (108)  
  1,142 Stróże SR4 – Stróże SR3 (619)  
  Stróże – bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Inne punkty należące do stacji
Stróże SR3
Stróże SR4
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Kolejowy Amator (2021-09-28 12:51:14)
    Jak to z tymi peronami jest w Stróżach? W opisie stacji peron 1,2 i 3, w tabeli dwa perony. Na zdjęciu też dwa. Czy peron 1, przy dworcu, przechodzi płynnie w 3-ci i ma po drugiej stronie tor? Stamtąd odjeżdżały Gorlice/Jasło?
  • #2 (odp. na #1) Paweł Skup (2021-09-28 17:13:37)
    Jeździłem ze Stróż we wszystkich 3 kierunkach i o rozmaitych porach dnia i roku, a miało to wszystko miejsce tuż przed, w trakcie i tuż po elektryfikacji odcinka do Jasła, czyli w okresie od stycznia 1988 do lata 1990, a i później się zdarzało. Z tego, co pamiętam, z tego krótkiego peronu - moim zdaniem bez numeru - nic nie odjeżdżało. Perony w Stróżach były 2: II - wyspowy, z dwoma krawędziami i I - boczny, przylegający do dworca. Na żeberku raz sobie stał pług, innym razem wagony socjalne. Zresztą ono nie ma 50 metrów od ukresu do piachu.
    Pociągi do Jasła odjeżdżały z I lub II, w zależności od sytuacji. Rzeczywiście, gdy przesiadałem się z porannego pośpiecha, to trzeba było zmieniać peron. Ale nigdy nie był to ów kikut. Do Gorlic w omawianym czasie bezpośredniego połączenia nie było. Zawsze przesiadka na wahadło w Zagórzanach - obskurna, śmierdząca petami bonanza ciągnięta Ty2.
  • #3 (odp. na #2) Kolejowy Amator (2021-09-29 07:58:10)
    Dzięki za odpowiedź. Czyli mamy dwa perony i trzy krawędzie. I opis do poprawki.
  • #4 (odp. na #3) Paweł Skup (2021-09-29 11:18:48)
    Oczywiście jeśli przez te 30 lat nic tam się nie działo, a wspomniany "ogryzek" nie jest liczony jako krawędź. Poczekajmy, może jeszcze ktoś ma coś do dodania.
  • #5 Komentujący (2023-03-08 16:18:51)
    W opisie wkradł się błąd - od strony Grybowa znajduje się nastawnia "Sr 2", natomiast od strony rozjazdu na Jasło i Tarnów "Sr 1".

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Stróże

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...