Stróże
Ostatnia zmiana: 2025-06-11
Opis ogólny |
---|
Opis infrastruktury: Na środku znajduje się peron 2 z 2 krawędziami. Peron 1 i 3 zaczyna się za budynkiem w stronę wilczysk. Tor przy peronie 3 kończy się ślepo i jest używany (a przynajmniej był używany) przez pociągi do Gorlic i Jasła (info: raffi24, 2006-02-05) Stacja posiada 5 nastawni. Od strony Grybowa Sr2, przy rozjeździe na Jasło i Tarnów Sr2. Wjazd na łącznicę omijającą stację obsługuje od strony Tarnowa Sr4, a Jasła Sr1. Nastawnie Sr1 i Sr2 umieszczone są w metalowych kontenerach. Nastawnia dysponująca Sr znajduje się w piętrowym budynku doklejonym do dworca. W styczniu 2008 roku na stacji zlikwidowano posterunek dyżurnego ruchu peronowego (info: mmm, 07-11-2008) Opis budynków: Kasa biletowa zlikwidowana w sierpniu 2012. (info: MK_MK, 23-08-2012). |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | małopolskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
budynki obsługi taboru: | używana | |
zadaszenie peronów: | mała wiata przystankowa | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana lub nieczynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: |
Sr w budynku dworca Sr1 Sr2 Sr3 Sr4 |
|
wieża wodna: | Wieża wodna znajduje się ok. 180m na północny-wschód od budynku dworca; stan zewnętrzny dobry, wewnętrzny nierozpoznany (info: Przemysława Warczyński, 08-11-2020r.) | |
perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 4 |
|
kody: |
EPA:5100109 HAFAS:5100139 IBNR:195 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
57,410 | Tarnów – Leluchów (96) | ||
0,586 | Stróże – Krościenko (108) | ||
1,142 | Stróże SR4 – Stróże SR3 (619) | ||
Stróże – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Inne punkty należące do stacji | |
---|---|
Stróże SR3 | |
Stróże SR4 |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Kolejowy Amator
(2021-09-28 12:51:14)
Jak to z tymi peronami jest w Stróżach? W opisie stacji peron 1,2 i 3, w tabeli dwa perony. Na zdjęciu też dwa. Czy peron 1, przy dworcu, przechodzi płynnie w 3-ci i ma po drugiej stronie tor? Stamtąd odjeżdżały Gorlice/Jasło?
-
#2
(odp. na #1)
Paweł Skup
(2021-09-28 17:13:37)
Jeździłem ze Stróż we wszystkich 3 kierunkach i o rozmaitych porach dnia i roku, a miało to wszystko miejsce tuż przed, w trakcie i tuż po elektryfikacji odcinka do Jasła, czyli w okresie od stycznia 1988 do lata 1990, a i później się zdarzało. Z tego, co pamiętam, z tego krótkiego peronu - moim zdaniem bez numeru - nic nie odjeżdżało. Perony w Stróżach były 2: II - wyspowy, z dwoma krawędziami i I - boczny, przylegający do dworca. Na żeberku raz sobie stał pług, innym razem wagony socjalne. Zresztą ono nie ma 50 metrów od ukresu do piachu.
Pociągi do Jasła odjeżdżały z I lub II, w zależności od sytuacji. Rzeczywiście, gdy przesiadałem się z porannego pośpiecha, to trzeba było zmieniać peron. Ale nigdy nie był to ów kikut. Do Gorlic w omawianym czasie bezpośredniego połączenia nie było. Zawsze przesiadka na wahadło w Zagórzanach - obskurna, śmierdząca petami bonanza ciągnięta Ty2. -
#3
(odp. na #2)
Kolejowy Amator
(2021-09-29 07:58:10)
Dzięki za odpowiedź. Czyli mamy dwa perony i trzy krawędzie. I opis do poprawki.
-
#4
(odp. na #3)
Paweł Skup
(2021-09-29 11:18:48)
Oczywiście jeśli przez te 30 lat nic tam się nie działo, a wspomniany "ogryzek" nie jest liczony jako krawędź. Poczekajmy, może jeszcze ktoś ma coś do dodania.
-
#5
Komentujący
(2023-03-08 16:18:51)
W opisie wkradł się błąd - od strony Grybowa znajduje się nastawnia "Sr 2", natomiast od strony rozjazdu na Jasło i Tarnów "Sr 1".
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Stróże