OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Radom

Ostatnia zmiana: 2014-08-31

Opis ogólny
Opis ogólny:

Z tą lokomotywownią to trochę kontrowersyjna sprawa - była budowana przez Niemców, nigdy nie oddana do eksploatacji, zburzona przez Rosjan, ruiny straszą do dzisiaj (info: Grzegorz Bijok 2007-09-25)

Opis budynków:

- wieża wodna stoi przy ul. W.Domagalskiego na terenie Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego. sierpień 2014 r., Bolesław Wojtyniak (info: Bolesław Wojtyniak , 29-08-2014)
Dane tabelaryczne
Województwo: mazowieckie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
przejście podziemne: czynne
kasa: czynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: jest, stan zewnętrzny dobry, wewnętrzny - nierozpoznany
perony: Perony: 3
Krawędzie peronowe: 5
kody: EPA:5100101
HAFAS:5100052
IBNR:169
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  102,944 Warszawa Zachodnia – Kraków Główny Osobowy (8)  
  88,610 Tomaszów Mazowiecki – Radom (22)  
  117,433 Łuków – Radom (26)  
  Radom – Bocznice i łącznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Radom Wschodni (mazowieckie) 2,21 km
Radom Zachodni (mazowieckie) 3,49 km
Stara Wola (mazowieckie) 5,82 km
Radom Potkanów (mazowieckie) 7,23 km
Radom Południowy (mazowieckie) 7,52 km
Radom Krychnowice (mazowieckie) 9,64 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji

Komentarze:

  • #1 tom (2017-10-16 14:12:39)
    Nastawnia Rr nie istnieje, została wyburzona prawdopodobnie na przełomie 2016 i 2017 roku. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze.Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania, bądź niezmieniającą przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Radom

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...