OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Dęblin

Ostatnia zmiana: 2024-04-04

Opis ogólny
Opis ogólny:

Dnia 29 grudnia 2005 odbyło się otwarcie wyremontowanej części drewnianej dworca. Odnowiono całkowicie szatę zewnętrzną budynku, (nowe okna, drzwi, ocieplenie ścian) Przebudowano całkowicie instalacje wewnętrzne oraz układ pomieszczeń. Teraz w części drewnianej będzie znajdować się pasaż handlowy, poczekalnia oraz toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Wcześniej został również przebudowany peron 1 wraz z infrastrukturą i małą architekturą (oświetlenie, ławki, kosze) Całość wygląda bardzo estetycznie. (info: Karol Osial, 2006-01-04)
Ostatnie lokomotywy z sekcji Dęblin wycofano w 2009 r. (ET-22) (info: Karol Romaniuk, 22-07-2010)

Opis infrastruktury:

Układ torów umożliwia objechanie części pasażerskiej przez składy towarowe. Między częścią towarową a pasażerską stacji znajduje się duża baza drogowców, drogowcy użytkują także dawną parowozownię stojącą bezpośrednio przy peronach. W części towarowej stacji jeden tor zajęty przez pług odśnieżny. (info: Karol Romaniuk, 07-04-2010)

Kasa zamknięta od 01.10.2014,(info: Michał Kręzel)

Opis budynków:

Pięknie odnowiony niedawno drewniany budynek dworca. Tuż obok też odremontowany budynek murowany. Piękny wachlarz lokomotywowni powoli niszczeje, gdyż władze Dęblina nie mają pomysłu na wykorzystanie tak dużego budynku. (info: Karol Romaniuk, 2005-11-06)
Lokomotywownia-wachlarz na 32 kanały, zbudowany przez Niemców podczas drugiej wojny światowej. Jeden z kanałów ma zamurowane drzwi. Obrotnicy brak, torów do kanałów także już nie ma. Niewielką część lokomotywowni użytkuje skup złomu, reszta stoi i niszczeje. Sekcja Eksploatacji z dyspozytorem nadal działa, w budynku za lokomotywownią, natomiast działającej lokomotywowni Dęblin już nie posiada. (info: Karol Romaniuk, 07-04-2010)
Dane tabelaryczne
Województwo: lubelskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: używany zgodnie z przeznaczeniem
budynki obsługi taboru: czynne, używane przez PKP PLK
zadaszenie peronów: wiaty nad peronem
semafory: świetlne
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Windy: czynne;
Przejście podziemne: czynne;
Przejście nadziemne: nie ma i nie było.
kasa/biletomat: Kasa: nieczynna
Biletomat: czynny
nastawnie, strażnice, posterunki: Nastawnia "Db" - Lokalne Centrum Sterowania Dęblin.
wieża wodna: Na stacji towarowej
perony: Perony: 3
Krawędzie peronowe: 5
kody: EPA:5100015
HAFAS:5100099
IBNR:32
informacja pasażerska: Dynamiczna: megafony;
Statyczna: gabloty, peronowe tablice małe i duże.
inne budynki: Budynki PKP PLK, PKP Cargo.
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  103,282 Warszawa Wschodnia – Dorohusk (7)  
  61,444 Łuków – Radom Główny (26)  
  4,761 Stawy – Dęblin DB (579)  
  Dęblin – bocznice i łącznice  
  Dęblin – bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Dęblin

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...