Dęblin
Ostatnia zmiana: 2024-04-04
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Dnia 29 grudnia 2005 odbyło się otwarcie wyremontowanej części drewnianej dworca. Odnowiono całkowicie szatę zewnętrzną budynku, (nowe okna, drzwi, ocieplenie ścian) Przebudowano całkowicie instalacje wewnętrzne oraz układ pomieszczeń. Teraz w części drewnianej będzie znajdować się pasaż handlowy, poczekalnia oraz toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Wcześniej został również przebudowany peron 1 wraz z infrastrukturą i małą architekturą (oświetlenie, ławki, kosze) Całość wygląda bardzo estetycznie. (info: Karol Osial, 2006-01-04) Ostatnie lokomotywy z sekcji Dęblin wycofano w 2009 r. (ET-22) (info: Karol Romaniuk, 22-07-2010) Opis infrastruktury: Układ torów umożliwia objechanie części pasażerskiej przez składy towarowe. Między częścią towarową a pasażerską stacji znajduje się duża baza drogowców, drogowcy użytkują także dawną parowozownię stojącą bezpośrednio przy peronach. W części towarowej stacji jeden tor zajęty przez pług odśnieżny. (info: Karol Romaniuk, 07-04-2010) Kasa zamknięta od 01.10.2014,(info: Michał Kręzel) Opis budynków: Pięknie odnowiony niedawno drewniany budynek dworca. Tuż obok też odremontowany budynek murowany. Piękny wachlarz lokomotywowni powoli niszczeje, gdyż władze Dęblina nie mają pomysłu na wykorzystanie tak dużego budynku. (info: Karol Romaniuk, 2005-11-06) Lokomotywownia-wachlarz na 32 kanały, zbudowany przez Niemców podczas drugiej wojny światowej. Jeden z kanałów ma zamurowane drzwi. Obrotnicy brak, torów do kanałów także już nie ma. Niewielką część lokomotywowni użytkuje skup złomu, reszta stoi i niszczeje. Sekcja Eksploatacji z dyspozytorem nadal działa, w budynku za lokomotywownią, natomiast działającej lokomotywowni Dęblin już nie posiada. (info: Karol Romaniuk, 07-04-2010) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | lubelskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
budynki obsługi taboru: | czynne, używane przez PKP PLK | |
zadaszenie peronów: | wiaty nad peronem | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Windy: czynne; Przejście podziemne: czynne; Przejście nadziemne: nie ma i nie było. |
|
kasa/biletomat: |
Kasa: nieczynna Biletomat: czynny |
|
nastawnie, strażnice, posterunki: | Nastawnia "Db" - Lokalne Centrum Sterowania Dęblin. | |
wieża wodna: | Na stacji towarowej | |
perony: |
Perony: 3 Krawędzie peronowe: 5 |
|
kody: |
EPA:5100015 HAFAS:5100099 IBNR:32 |
|
informacja pasażerska: |
Dynamiczna: megafony; Statyczna: gabloty, peronowe tablice małe i duże. |
|
inne budynki: | Budynki PKP PLK, PKP Cargo. |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
103,282 | Warszawa Wschodnia – Dorohusk (7) | ||
61,444 | Łuków – Radom Główny (26) | ||
4,761 | Stawy – Dęblin DB (579) | ||
Dęblin – bocznice i łącznice | |||
Dęblin – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Dęblin