OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Szczecin Klucz

Ostatnia zmiana: 2023-04-15

Opis ogólny
Opis infrastruktury: PKP Polskie Linie Kolejowe Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Szczecinie i firma Schweerbau GmbH & Co. KG Bauunternehmen zawarły umowę na wykonanie prac projektowych oraz robót budowlanych realizowanych w ramach zadania "Modernizacja linii kolejowej Nr 273 na odcinku Daleszewo - Szczecin Podjuchy, tor Nr 1."

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych na odcinku Daleszewo Gryfińskie - Szczecin Podjuchy o długości 5,8 km toru. Na modernizowanym odcinku zostanie wymieniona nawierzchnia oraz dwa rozjazdy na stacji Szczecin Podjuchy, zlikwidowany peron na nieczynnym p.o. Szczecin Klucz, przebudowana nawierzchnia torowa i drogowa na pięciu przejazdach kolejowych, zabudowane urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej na przejeździe kat. "C", udrożnione przepusty w ciągu wymiany nawierzchni torowej wraz z renowacją i naprawą ściany czołowej oraz szereg prac towarzyszących.

Kosztem 17 168 340 zł brutto zlikwidujemy istniejące ograniczenia prędkości (od 50 do 70 km/h) i podniesiemy rozkładową prędkość dla pociągów pasażerskich do 120 km/h oraz zwiększymy nacisk na oś do 225 kN. W imieniu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. umowę podpisali Józef Matuszczak - dyrektor Oddziału Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK SA w Szczecinie oraz Andrzej Piechocki - zastępca dyrektora. Natomiast ze strony wykonawcy: Mirosław Okniański - pełnomocnik.

Termin realizacji - do 30 listopada 2011 r.

Linia Nr 273 Wrocław - Szczecin jest magistralą kolejową włączoną do europejskiego systemu linii kolejowych AGTC (Umowa europejska o głównych międzynarodowych liniach kolejowych transportu kombinowanego i obiektach towarzyszących.) oraz TEN-T (Transeuropejska sieć transportowa) i stanowi odgałęzienie dla ruchu towarowego od linii E 59 Wrocław - Poznań - Szczecin - Świnoujście.

(info: Michał z Dąbia, 16-08-2011)Peron zlikwidowano pod koniec 2011 roku w ramach modernizacji toru 1 szlaku Daleszewo Gryfińskie - Szczecin Podjuchy. Obecnie tor 1 przebiega w miejscu peronu. (info: Łukasz Zawadzki, 04-12-2011)
Dane tabelaryczne
Województwo: zachodniopomorskie
dodatkowe tory: nie ma i nie było
budynki dworcowe: adaptowany do innych celów (obecnie budynek mieszkalny)
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: nie ma i nie było
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: zlikwidowana lub nieczynna
nastawnie, strażnice, posterunki:
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 0 (dawniej 1) Krawędzie peronowe: 0 (dawniej 2)
kody: IBNR:8382
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  345,432 Wrocław Główny – Szczecin Główny (273/821/822)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Szczecin Klucz

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...