OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Szczecin Klucz

Ostatnia zmiana: 2014-03-21

Opis ogólny
Opis infrastruktury: PKP Polskie Linie Kolejowe Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Szczecinie i firma Schweerbau GmbH & Co. KG Bauunternehmen zawarły umowę na wykonanie prac projektowych oraz robót budowlanych realizowanych w ramach zadania "Modernizacja linii kolejowej Nr 273 na odcinku Daleszewo - Szczecin Podjuchy, tor Nr 1."

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych na odcinku Daleszewo Gryfińskie - Szczecin Podjuchy o długości 5,8 km toru. Na modernizowanym odcinku zostanie wymieniona nawierzchnia oraz dwa rozjazdy na stacji Szczecin Podjuchy, zlikwidowany peron na nieczynnym p.o. Szczecin Klucz, przebudowana nawierzchnia torowa i drogowa na pięciu przejazdach kolejowych, zabudowane urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej na przejeździe kat. "C", udrożnione przepusty w ciągu wymiany nawierzchni torowej wraz z renowacją i naprawą ściany czołowej oraz szereg prac towarzyszących.

Kosztem 17 168 340 zł brutto zlikwidujemy istniejące ograniczenia prędkości (od 50 do 70 km/h) i podniesiemy rozkładową prędkość dla pociągów pasażerskich do 120 km/h oraz zwiększymy nacisk na oś do 225 kN. W imieniu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. umowę podpisali Józef Matuszczak - dyrektor Oddziału Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK SA w Szczecinie oraz Andrzej Piechocki - zastępca dyrektora. Natomiast ze strony wykonawcy: Mirosław Okniański - pełnomocnik.

Termin realizacji - do 30 listopada 2011 r.

Linia Nr 273 Wrocław - Szczecin jest magistralą kolejową włączoną do europejskiego systemu linii kolejowych AGTC (Umowa europejska o głównych międzynarodowych liniach kolejowych transportu kombinowanego i obiektach towarzyszących.) oraz TEN-T (Transeuropejska sieć transportowa) i stanowi odgałęzienie dla ruchu towarowego od linii E 59 Wrocław - Poznań - Szczecin - Świnoujście.

(info: Michał z Dąbia, 16-08-2011)Peron zlikwidowano pod koniec 2011 roku w ramach modernizacji toru 1 szlaku Daleszewo Gryfińskie - Szczecin Podjuchy. Obecnie tor 1 przebiega w miejscu peronu. (info: Łukasz Zawadzki, 04-12-2011)
Dane tabelaryczne
Województwo: zachodniopomorskie
dodatkowe tory: nie ma i nie było
budynki: adaptowany do innych celów
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: nie ma i nie było
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 1
Krawędzie peronowe: 1
kody: IBNR:8382
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  345,432 Wrocław Główny – Szczecin Główny (273/821/822)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Szczecin Podjuchy (woj. zachodniopomorskie) 3,63 km
Dziewoklicz (woj. zachodniopomorskie) 3,88 km
Szczecin Port Centralny SPA (woj. zachodniopomorskie) 4,98 km
Daleszewo Gryfińskie (woj. zachodniopomorskie) 5,12 km
Regalica (woj. zachodniopomorskie) 5,31 km
Szczecin Wstowo (woj. zachodniopomorskie) 5,38 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Szczecin Klucz

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...