Koronowo
Ostatnia zmiana: 2024-06-11
Opis ogólny |
---|
W sezonie pociągi towarowe kursowały w zależności od potrzeb elewatora zbożowego poza sezonem we wtorki i piątki kursował stały pociąg zdawczy z Chojnic do koronowskiej ciepłowni. Na stacji są 3 tory, dwa główne oraz tor boczny zabezpieczony z obu stron wykolejnicami. Od toru głównego dodatkowego odgałęzia się bocznica do elewatora zbożowego, dalej od tej bocznicy odchodzi kolejny tor do ciepłowni. Jest także osobny tor do składu węglowego odgałęziający się od toru bocznego. Zwrotnice na stacji Koronowo są przekładane ręcznie wszystkie sprawne brak oświetlenia stacji, jest co prawda światło na budynku stacyjnym. (info: Rafał Wąsowicz, 2005-10-01 aktualizacja 08.10.2016) Obecnie uruchamiane są pociągi specjalne. (info: Wąsowicz Rafał, 25-06-2012) 25 czerwca 2012 roku cała linia kolejowa 241 wraz z budynkami i przyległą infrastrukturą została wpisana do ewidencji zabytków. (info: Wąsowicz Rafał, 27-05-2013) Wydzierżawiony przez grupę miłośników. Na stacji powstaje mini muzeum kolei. (info: Wąsowicz Rafał, 25-06-2012) Aktualnie stacją opiekuje się miłośnik kolei Rafał Wąsowicz. Zamierza utworzyć na tej stacji regionalne muzeum kolei a także zrobić że stacji centrum kultury kolejowej(info: Rafał Wąsowicz , 11-06-2012) W budynku dworca znajduje się muzeum kolejowe zainicjowane przez miłośnika i dzierżawce stacji Rafała Wąsowicza. Obecnie od 1 sierpnia 2015 stacja przechodzi w dzierżawę Koronowskiego Stowarzyszenia Rozwoju Turystyki "Szczęśliwa Dolina" Muzeum kolejowe będzie dalej prowadzone i rozwijane. 15 sierpnia 2015 roku stowarzyszenie organizuje festyn drezynowy. Stacja będzie przez miłośników powoli remontowana w uzgodnieniach z konserwatorem zabytków. Jeśli ktoś chciałby odwiedzić stacje kolejowa w Koronowie od środka to zapraszamy do wcześniejszego kontaktu http://www.szczesliwadolina.pl/ |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | kujawsko-pomorskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: |
Budynek magazynu adaptowany na magazyn pasz, po remoncie w stanie dobrym, reszta pomieszczeń do wynajęcia. (info: Rafał Wąsowicz, 2006-12-30) W budynku dworca Muzeum Kolei regionalnej prowadzone przez miłośników kolei. (info: Wąsowicz Rafał, 25-12-2012) Budynki gospodarcze i pomieszczenia WC przeznaczone do remontu, budynek dworca z poczekalnią do wynajęcia. (info: Rafał Wąsowicz, 2006-12-30) W budynku WC wyremontowano kabinę ustępową, istnieje możliwość skorzystania z WC. Prace remontowe wykonane i sfinansowane w ramach wolontariatu przez Rafała Wąsowicza z Koronowa (info: Wąsowicz Rafał, 08-10-2016) |
|
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | kształtowe zlikwidowane | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: |
zlikwidowana lub nieczynna kasa czynna tylko towarowa codziennie od 7:00-15:00 (info: Rafał Wąsowicz, 2005-10-01) Kasa towarowa została w marcu 2009 zamknięta (info: ostruszak, 08-08-2009) |
|
nastawnie, strażnice, posterunki: | Kro w budynku stacji zlikwidowana | |
wieża wodna: | Wieża wodna stała przy skrzyżowaniu ulic Dworcowej i Zawadzkiego, ok.50 m na pn od budynku dworca, na końcu zabudowań gospodarczych stacji. To co pozostało jest tylko częścią podstawy wieży wodnej. (info: Bolesław Wojtyniak, 22-02-2011) | |
perony: |
Perony: 1. Wymieniono przejście dla pieszych z peronu. Były drewniane pokłady a obecnie jest to płyta betonowa. (info: Rafał Wąsowicz , 11-06-2012) Krawędzie peronowe: 1 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
43,103 | Tuchola – Koronowo (241) | ||
Koronowo – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
JanW
(2020-09-10 18:40:39)
Przepraszam mam pytanie, czy Koronowo miało osobną nastawnię czy "dobudówkę" - czyli nastawnię mieszczącą się w budynku dworca??? Z góry dziękuję za odpowiedź.
-
#2
Dawid Jastrzębski
(2020-09-10 21:35:50)
Raczej nie, rzekomo wszystko ręcznie nastawiano itp.
-
#3
Rafał Wąsowicz
(2020-11-07 10:08:53)
Jakaś forma urządzeń srk musiała być, ponieważ są pozostałości po pędniach do semaforów. Pytanie skąd i jak je nastawiano? Prawdopodobnie urządzenia nastawcze były w budynku, a obciążenie na zewnątrz.
- #4 wasiukibic (2021-02-15 21:58:47)
-
#5
(odp. na #4)
Tomasz
(2021-02-15 22:52:23)
To dopiero początek.
-
#6
wasiukibic
(2021-02-16 19:21:53)
Od samego początku twierdziłem, ze jest to chamska zagrywka propagandowa ze strony obecnie rządzących, aby z jednej strony pokazywać, jacy my to nie jesteśmy zajebiści, bo chcemy odbudowywać to, co zniszczyli poprzednicy, z drugiej strony przerzucając część kosztów na niebogate samorządy. Co więcej, samorząd ponoszący koszty nie ma żadnej gwarancji, że temat wypali, a jeżeli nawet, to robiąc robotę przez PLK koszty będą horrendalnie wielkie. Czyli zawiniła państwowa PKP/PLK, ale płacić za to ma gmina/powiat i jeszcze udowadniać za grubą kasę, że kolej jest faktycznie potrzebna. No ale lepiej wywalać kasę na lotnisko w Radomiu czy inne mrzonki w postaci CPK.
Jedyne wyjście, to jak w przypadku woj. dolnośląskiego - przejmować linię od tych państwowych dziadów, remontować własnym sumptem i uruchamiać przewozy, nie oglądają się na ten cały pekapowski syf. - #7 wasiukibic (2021-09-16 10:41:17)
-
#8
wasiukibic
(2022-04-22 12:03:18)
https://www.nakolei.…
"Bardzo się zaangażowaliśmy w Program Kolej Plus, pomagaliśmy pisać odpowiednie wnioski, uczestniczyliśmy w projektowaniu linii kolejowej. Niestety problemem są pieniądze, a właściwie ich brak. Samorządów lokalnych nie stać na samodzielne finansowanie odpowiedniej dokumentacji potrzebnej do realizacji Programu. W przypadku Gminy Koronowo jest to kwota około 2,5 mln złotych. Dlatego też oficjalnie apelujemy, My działacze Lewicy oraz posłowie z okręgu bydgoskiego i toruńskiego do Szanownego Pana Marszałka i Zarządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego o zaangażowanie finansowe dla projektów złożonych w ramach programu Kolej Plus dla samorządów Koronowa, Chełmna i Żnina – apelował jeszcze na przełomie lutego i marca Michał Wysocki, działacz z regionu."
Czyli mimo, że linia kolejowa jest potrzebna, to jednak nic z tego, bo samorząd wyższego szczebla nie jest nastawiony przychylnie, rząd może dzięki temu oficjalnie umyć rączki, a Pinokio odtrąbić sukces. Tymczasem: "Po pierwsze, szacunkowa wartość wszystkich projektów zgłoszonych przez samorządy wynosi około 30 mld zł, natomiast całkowity budżet Programu Kolej Plus wynosi nieco około 6 mld zł (pokrycie 1/5 wartości zgłoszonych projektów) – mówiła w maju 2021 r. dla 'NaKolei.pl’ Jadwiga Rajkiewicz, Dyrektor Wydziału Infrastruktury i Transportu w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Zachodniopomorskiego." - a więc na dzień dobry wiadomo było, że kołderka jest za krótka. To jeszcze przed niedawną waloryzacją budżetu. Szkoda, że na konferencjach prasowych, czy różnych propagandowych pogadankach nie padają niewygodne pytania oraz brak jest odpowiedniej, społecznej, medialnej i politycznej presji na organach rządowych, żeby zrewidować niesprawiedliwe warunki brzegowe, jakie są narzucone w tym, jakkolwiek słusznym z założenia programie. -
#9
Krytyk
(2023-10-24 15:21:03)
A to Koronowo to kiedyś miało połączenie kolejowe z Bydgoszczą?
Czy to od zawsze była taka odnoga? -
#10
Błażej Kopka
(2023-10-24 16:58:11)
Dla kolei normalnotorowej zawsze kończyło się odnogą, choć plany przedłużenia "zawsze" były i są. Oczywiście z Kornowa dalej do Bydgoszczy biegł z kolei tor wąski.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Koronowo