OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Kraków Główny Osobowy

Ostatnia zmiana: 2017-08-16

Dane tabelaryczne
Województwo: małopolskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: zamknięty w stanie dobrym
lokomotywownia: nieużywana w stanie dobrym
zadaszenie peronów: hala dworcowa
semafory: świetlne
przejście podziemne: czynne
kasa: czynna
przejście nadziemne: czynne
wieża wodna: zmienione przeznaczenie
perony: Perony: 5
Krawędzie peronowe: 10
kody: EPA:5100051
HAFAS:5100028
IBNR:85
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  0,000 Kraków Główny Osobowy – Kraków Czyżyny  
  0,000 Kraków Główny Osobowy – Kraków Bonarka  
  319,745 Warszawa Zachodnia – Kraków Główny Osobowy (8)  
  0,001 Kraków Główny Osobowy – Medyka (– Мостиська) (91/472)  
  70,779 Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Kraków Główny Osobowy (133)  
  1,190 Kraków Główny – Kraków Lotnisko (118)  
  0,606 Kraków Główny Towarowy – Kraków Główny Osobowy  
  1,584 Kraków Główny Towarowy – Kraków Główny Osobowy (948)  
  Kraków Główny – bocznice i łącznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Kraków Centrostal (małopolskie) 0,98 km
Kraków MPK (małopolskie) 1,20 km
Kraków Wesoła (małopolskie) 1,39 km
Kraków Przedmieście (małopolskie) 1,75 km
Kraków Olsza (małopolskie) 1,83 km
Kraków Grzegórzki (małopolskie) 1,94 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze.Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania, bądź niezmieniającą przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Kraków Główny Osobowy

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...