Oświęcim
Ostatnia zmiana: 2024-05-02
Opis ogólny |
---|
Pierwsze urządzenia mechaniczne (nast. OwB) pochodzą z 1942 roku (Signalwerke Gmbh) i do dziś funkcjonują. W 1997 r. oddano do użytku nową nastawnię OwA z urządzeniami przekaźnikowymi (stara nast. znajdowała się po przeciwnej stronie torów i była wyposażona w urządzenia suwakowe). Sukcesywnie likwidowano kolejne posterunki takie jak OwC1 i Rspm Ow3. (info: Marcin) Lokomotywownia funkcjonowała do 1998 kiedy to rozpoczął się proces jej prywatyzacji. Obecnie budynek stoi ale jest przeznaczony pod wynajem. Peron 4 nie jest używany. Zazwyczaj jest zastawiony składami towarowymi. Peron 1 obsługują pociągi z Katowic, 2 do Krakowa/Trzebini, 3 do Katowic/Czechowic Dziedzic oraz pociągi dalekobieżne i międzynarodowe. (info: Kudlaty, 2008-01-06). Wieża wodna została rozebrana w 2012 roku. |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | małopolskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem- jest nowy dworzec (IDS typu B), natomiast stary został zburzony | |
budynki obsługi taboru: | zmienione przeznaczenie | |
zadaszenie peronów: | wiata nad peronami 1,2,3,4 | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: czynne Windy: czynne Przejście nadziemne: rozebrane |
|
kasa/biletomat: | czynna (Koleje Małopolskie) | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | rozebrana w 2012 r. | |
perony: |
Perony: 4 Krawędzie peronowe: 7 |
|
kody: |
EPA:5100088 HAFAS:5100048 IBNR:146 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
25,253 | Trzebinia – Zebrzydowice (93) | ||
64,297 | Kraków Płaszów – Oświęcim (94) | ||
0,526 | Oświęcim – Katowice (138) | ||
Oświęcim – KWK Czeczott (882) | |||
0,000 | Oświęcim OWC – Oświęcim OWC1 (699) | ||
Oświęcim – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Inne punkty należące do stacji | |
---|---|
Oświęcim OwC | |
Oświęcim OwC1 |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
kanarkar
(2022-11-27 07:55:04)
Witam. Może ktoś obeznany doda kolejkę, dowożącą pracowników z osiedla do zakładów produkcyjnych?
-
#2
(odp. na #1)
Sławomir S.
(2022-11-27 12:40:22)
Z jakiego osiedla i do jakich zakładów produkcyjnych? Można znaleźć na starych mapach. A może ta kolej jest już zaznaczona na podstornie "Oświęcim - bocznice"? Można zerknąć.
-
#3
(odp. na #2)
Paweł Skup
(2022-11-27 20:10:13)
Osiedle to dzielnica Oświęcimia, nazwa skrócona acz oficjalna. W całości: Osiedle Chemików. A więc i fabryka chemiczna. Dwory.
Na mapie niczego takiego nie widzę, ale jest tor normalny, idący wzdłuż Fabrycznej i Olszewskiego aż do Bema. To ten, co na naszej mapie jest dociągnięty tylko do ul. Chemików. -
#4
(odp. na #3)
Sławomir S.
(2022-11-27 21:20:30)
Na mapach z lat 50' jest jakiś tor ciągnący się pod skrzyżoanie Bema z Olszewskiego. https://geoportal.or…
-
#5
(odp. na #4)
Paweł Skup
(2022-11-28 06:43:31)
No właśnie o nim pisałem, ale nie wygląda to na "kolejkę" pracowniczą, bo kończy się na zakładzie oznaczonym "mat. bud.", a raczej bocznicę do tego magazynu, przynajmniej na mapach GUGiK 10k i 25k. Na mapach SG WP 25k z 1959 zauważyłem, że tor ten kończy się w połowie pomiędzy obecnymi ulicami Bema a Chemików.
A może @kanarkar opowie nam, co wie? Będzie łatwiej ;) -
#6
lokals
(2024-04-16 22:35:25)
O owej kolejce, która jak najbardziej funkcjonowała: https://www.facebook…
W zakamarkach mojej pamięci mam resztki końcowego peronu.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Oświęcim