OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Kielce

Ostatnia zmiana: 2021-04-07

Opis ogólny
Opis ogólny: Po obu stronach torowiska zachowane wieżyczki po dawnym przejściu nadziemnym (nieco zdewastowane) (info: Cezariusz Matla).

Serce Kieleckiego węzła kolejowego. Swój bieg zaczyna tutaj linia kolejowa nr.61, oraz do niedawna nawet kilka bocznic (obecnie pozostała jedna). Podróżni mają do dyspozycji 3 perony; dwa dwukrawędziowe o długości 490m, i jeden 250m. Perony są w standardzie niskim, połączone są ze sobą przejściem naziemnym od strony Krakowa. Od peronu 1 odchodzi też kolejny, zapewne dawniej określany jako 1a, peron. Służył on jako pocztowy. Na peronie 2 znajduje się budka dyżurnego peronowego. Z bocznic obecnie pozostała jedynie ta do Tłoczni SHL. Wcześniej funkcjonowały również bocznice do PSS "Społem", ZAP "Iskra" oraz dwie inne, których nie jestem w stanie zidentyfikować. Po przeciwnej stronie stacji na wysokości posterunku SKP znajduje się lokomotywownia drezyn. Na stacji postój mają wszystkie kategorie pociągów pasażerskich. Z czterech torów tranzytowych korzystają również często pociągi towarowe. Do 2011 roku tory postojowe stacji były na stałe eksploatowane przez zakład południowy PKP Intercity. Obecnie swój tabor odstawia tu jedynie PolRegio. Wraz z PKP Intercity zniknęła również stojąca między torami 15 i 15a lokomotywa ET21 służąca jako SUG. Między torami 2 i 4, 1 i 3, 5 i 7 oraz 3 i 7 znajdowały się żurawie wodne (można to poznać po dość masywnych charakterystycznie ukształtowanych betonowych płytach). W połowie toru 17 znajduje się myjnia, obecnie nieużywana. Ruch prowadzi nastawnia "Klc" wyposażona w urządzenia przekaźnikowe typu E. Od strony Krakowa koniec pociągu stwierdza posterunek SKP. W tym budynku również mieściła się niegdyś nastawnia wykonawcza - dawniej ruch prowadzono za pomocą urządzeń mechanicznych scentralizowanych. (info: Felicja Wolf, 2021-04-05).
Dane tabelaryczne
Województwo: świętokrzyskie
dodatkowe tory: są, eksploatowane
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: jedynie dla drezyn
zadaszenie peronów: zadaszenie częściowe
semafory: świetlne
przejście nadziemne/podziemne, windy: Przejście podziemne: czynne
Przejście nadziemne: rozebrane
kasa: czynna
nastawnie, strażnice, posterunki: Nastawnia "Klc", posterunek SKP
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 3
Krawędzie peronowe: 5
kody: EPA:5100044
HAFAS:5100022
IBNR:73
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  187,672 Warszawa Zachodnia – Kraków Główny Osobowy (8)  
  0,529 Kielce – Fosowskie (61)  
  Kielce – bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Kielce Wąskotorowe (woj. świętokrzyskie) 0,87 km
Kielce Piaski (woj. świętokrzyskie) 1,76 km
Piaski koło Kielc (woj. świętokrzyskie) 2,04 km
Kielce Herbskie (woj. świętokrzyskie) 2,09 km
Kielce Ślichowice (woj. świętokrzyskie) 4,06 km
Kostomłoty (woj. świętokrzyskie) 4,93 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Adolf Nowak de Piaskowski (2020-11-04 16:13:15)
    Pociągi PR Świętokrzyskie nowe i wygodne, niestety brak chętnych na nie.
    Nawet wydawałoby się taki kurs 15:52 do Katowic przez CMK jedzie właśnie pusty.
    Nawet do Włoszczowej brak chętnych.
  • #2 Prochiron (2020-11-04 19:26:16)
    Pamiętajmy jednak jaką mamy w tej chwili sytuację. Obecnie nawet na linii Poznań-Wrocław frekwencja jest zauważalnie niższa z tego co miałem okazję zaobserwować.
  • #3 Adolf Nowak de Piaskowski (2020-11-04 20:38:00)
    Szkoda że było już ciemno bo:
    1. pierwszy raz jechałem CMK choć ten kawałek od Włoszczowy do Zawiercia a nawet zwykle Regio pędzi tu 110 kH przeciętna, czyli lepiej niż nawet na "zgorzeleckiej" przyspieszone KD.
    2. Ze względu na prace torowe na Śląsku pociągi "kieleckie" omijają Dąbrowę Górniczą i Będzin a jadą z DG Ząbkowic obok Huty Katowice na Strzemieszyce, Maczki przez Mysłowice bez zatrzymania.
    A to wyjątkowa okazja by przejechać się tą trasą, dzisiaj towarową.
    https://polregio.pl/…
  • #4 Maszynista (2021-03-26 12:00:59)
    Pociągi relacji Kielce Katowice na CMK jeżdżą 130km/h.
  • #5 (odp. na #4) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-03-27 02:46:13)
    Ale to jest prędkość maxymalna, przeciętna na tym szlaku wychodzi 110 (73 km w 2/3 godziny więc 73 x 1,5 = 110).

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny. Treści prezentowane przez użytkowników nie są odzwierciedleniem poglądów administratorów strony.

Stacja kolejowa Kielce

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...