OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Mysłowice Kosztowy

Ostatnia zmiana: 2016-09-08

Opis ogólny
Opis ogólny: Przystanek osobowy oraz stacja odgałęźna. Dworcowy budyneczek istnieje do dziś, choć używany jako magazyn czy składzik. Niewielki, być może była w nim kiedyś kasa? (info: Grzegorz Bębnik, 2004-10-13)

Dwa perony jednokrawędziowe za głowicą stacji w kierunku Imielina. Budynek stacyjny z kasą biletową i poczekalnią znajdował się na końcu peronu od strony Imielina po stronie nieparzystej (info: Krystian Mazelon)

MKsB - tu znajduje się "właściwa" stacja (między MKsB i MKsB1) perony: na linii 698 (MKsC - MKsA) - przystanek służbowy; na linii 138 - poza grupą torów stacyjnych; w rejonie MKsC - jeden dwukrawędziowy, albo dwa jednokrawędziowe (raczej to drugie) z krawędziami wewnątrz trójkąta (pociąg Wesoła - Mysłowice oczekiwał na pociąg Tychy -Wesoła) oś stacji Kosztowy (MKsB) - na linii 138 kiedyś budynek stacyjny, obecnie oś poczekalni (o ile ta jeszcze istnieje); na linii 179 środek grupy torów stacyjnych; tak więc obie osie nie pokrywają się. Ogólnie jeszcze niedawno linie były zupełnie inaczej oznaczone (179 to

Tychy - Wesoła, a dwa trójkąty to łącznice częściowo o innej numeracji linii) (info. A. Lis)

Budynki zamieszkane przez tzw. "margines", wokół stacji kręcą się "dziwni" ludzie więc trzeba uważać. (info: Kilof, 12-05-2008)
Dane tabelaryczne
Województwo: śląskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: był, ale już nie istnieje
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: świetlne
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
kody: HAFAS:5101800
IBNR:714
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  15,485 Oświęcim – Katowice (138)  
  25,800 Tychy – Mysłowice Kosztowy (179)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Mysłowice MKSC (śląskie) 0,61 km
Kosztowy Krasowy (śląskie) 1,14 km
Mysłowice Kosztowy MKsA (śląskie) 1,22 km
Hołdunów (śląskie) 1,96 km
Granice (śląskie) 2,19 km
Hołdunów Ziemowit (śląskie) 2,88 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

  • #1 POLDEK (2016-12-14 07:08:21)
    Budynek z kasą biletową był od strony MKsA dawno rozebrany Odpowiedz»
  • #2 Przemysław Król (2017-03-29 20:24:31)
    Jak najlepiej dojechać samochodem do tej stacji? Odpowiedz»
  • #3 (odp. na #2) Matiii02 (2017-07-15 18:26:59)
    najlepiej jechać ul. Gagarina i tuż za stacją benzynową ( https://www.google.p… ) skręcić w lewo tam jest gruntowa droga dojazdowa do przystanku Odpowiedz»
  • #4 (odp. na #3) Przemysław Król (2017-07-15 20:19:36)
    Dzięki za informację, nie widziałem jak tam dojechać. Jakiś konkret, szukałem dojazdu z drugiej strony. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Mysłowice Kosztowy

Do zapisu

Koronowskie Stowarzyszenie Rozwoju Turystyki "Szczęśliwa Dolina" zaprasza na spotkanie w Dniu Kolejarza na stacji PKP Koronowo (25 listopada 2017 godzina 13:00, ul. Dworcowa 60). Będzie to spotkanie wspomnieniowe przy kawie z kolejarzami którzy kiedyś pracowali na linii kolejowej 241 i stacjach przy niej położonych. Wstęp jest bezpłatny a uroczystość wspiera koronowska cukiernia Nitka oraz Urząd Miasta.


Na prośbę organizatorów zamieszczam link do informacji o rajdzie pieszym po zlikwidowanej trasie kolejowej 411. Może ktoś się skusi? https://www.facebook.com/trip411/


Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...