Lędziny
Ostatnia zmiana: 2025-08-10
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Można często spotkać przejeżdżającą TEM2 ze składem. (info: Dawid Benski, 2005-10-04) Nastawnia była bliżej Bierunia, a peron bliżej Kosztów (miały swego czasu nawet osobne kilometraże, a teraz to peron ma kilometr nastawni) (info: A. Lis) Opis infrastruktury: 1 tor czynny, drugi zarośnięty przez drzewa tak, że nieprzejezdny. (info: Dawid Benski, 2005-10-04) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | śląskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | zamknięty zdewastowany | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | rozebrano wiatę nad peronem | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana lub nieczynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 1 Krawędzie peronowe: 2 |
|
kody: | IBNR:4196 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
19,132 | Tychy – Mysłowice Kosztowy (179) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Igor13
(2022-11-24 20:08:49)
Pod względem położenia Lędziny mają istniejącą i przejezdną linię kolejową, która jednak wymaga remontu i ponownej elektryfikacji, aby pociągi pasażerskie mogłyby tu kursować (nie zapominając o budowie dworca oraz przystanków kolejowych lub też ich odbudowie, w zależności gdzie są potrzebne). Sieci trakcyjnej o ile dobrze wiem brakuje na jednokilometrowym odcinku. Tutaj trzeba byłoby ją ponownie zamontować. Pod względem parametrów odcinek Lędziny - Mysłowice Kosztowy nie prezentuje się najlepiej pod względem dozwolonej prędkości, która z tego co wiem chyba wynosi 50 km/h (o ile nie uległa zmianie od 2016 roku).
Tutaj, na samym początku wystarczyłyby prace z Mysłowic do Lędzin, na których wystarczyłby peron wyspowy oraz dwie tory boczne na których mogłyby zatrzymywać się pociągi towarowe lub EZT gdyby miały tu kończyć postój. W tym wypadku wystarczy uruchomienie połączeń Kolei Śląskich Katowice - Lędziny.
Następnie wystarczy przeprowadzić prace na odcinku Baraniec - Lędziny i jeżeli odbędą się wraz z budową połączeń pasażerskich z Tych do Nowego Bierunia to nie trzeba wspominać, że od Tychów Miasto będą i tak prowadzone prace. Pytanie tylko, czy nie należałoby tam dołożyć drugiego toru, aby nie utrudniać połączeń aglomeracyjnych. Od Barańca do Mysłowic Kosztowy drugi tor raczej nie będzie potrzebny, aczkolwiek należy również go rozważyć jeżeli okażę się, że w niektórych częściach linii kolejowej nr 179 do Lędzin są miejsca gdzie jest tłoczno. Przebudowując, całą linię kolejową nr 179 od Tychów Miasto do Mysłowic Kosztowy można byłoby stworzyć kółko, dzięki któremu pociągi mogłyby wykonywać połączenia Katowice - Tychy - Bieruń Stary - Lędziny - Mysłowice - Katowice bez zmiany czoła. Pociąg taki mógłby w zasadzie krążyć w kółko, ale nie wiem czy to jest dobry pomysł na budowę połączeń aglomeracyjnych? W każdym razie myślę, że przywrócenie ruchu pasażerskiego do Lędzin nie powinno sprawić problemów i generalnie pod względem położenia skomunikowanie pociągu z Katowicami miałoby sens. Zastanawia mnie tylko co z innymi trasami i czy do wcześniej preferowanych przez ze mnie połączeń, które połączyłyby Lędziny z innymi miastami niż Katowice i tymi znajdującymi się na trasie miałoby sens? -
#2
Smallman
(2022-12-03 23:30:34)
Igor13, w sumie torowisko od kosztów do kopalni jest po remoncie, więc przystanek w okolicach przejazdu kolejowego nie byłby problemem (np. w miejscu, gdzie kiedyś był). Nie wiem czy jest sens ciągnąć drut pod kopalnię. Linia na około już kiedyś była z tym, że Lędziny - Tychy - Wesoła - Lędziny. Pozdrawiam.
-
#3
(odp. na #2)
Igor13
(2022-12-04 14:15:20)
A po co elektryfikować linię pod kopalnię? Ja piszę o linii kolejowej nr 179 i o sprawie przywrócenia ruchu pasażerskiego na odcinku Tychy Miasto - Mysłowice Kosztowy. KWK Ziemowit nie ma nic wspólnego z planem, o którym pisałem.
-
#4
Mimose
(2023-01-08 11:23:10)
Trafiłam tutaj przypadkiem, jak miło poczytać. Pamiętam stację na osiedlu Ziemowit, fajnie by było gdyby wróciła. Często przechodzę tutaj i patrzę na te pozostałości po tym, co było.
-
#5
&
(2023-02-22 13:40:52)
Super by było, gdyby znów przywrócili, bo dużo ludzi jeździło i są tańsze koszta podróży, a i wszędzie się zajechało.
-
#6
Tomek
(2024-05-11 08:48:08)
Też chętnie bym widział uruchomienie stacji w Lędzinach, przy kopalni "Ziemowit", gdzie pracuję.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Lędziny