OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Katowice Janów

Ostatnia zmiana: 2017-02-04

Opis ogólny
Opis ogólny: dla linii dwutorowej Katowice Muchowiec - Sosnowiec Dańdówka jest to posterunek odstępowy. Dla linii jednotorowych Katowice Muchowiec - Szopienice płn i Katowice Muchowiec - Mysłowice jest posterunkiem odgałęźnym do KWK Wieczorek (info: Jerzy Gawor, 2004-11-19)

perony, raczej jednokrawędziowe - podobno grały w jednym z filmów Kazimierza Kutza); Obecnie na linii 171 tylko 2 semafory, na liniach 655 i 657 posterunek bocznicowy; (info: A. Lis)
Dane tabelaryczne
Województwo: śląskie
dodatkowe tory: nie ma i nie było
budynki: nie ma i nie było
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: świetlne
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: nie ma i nie było
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 2
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  32,496 Dąbrowa Górnicza Towarowa – Panewnik (171)  
  4,347 Mysłowice – Katowice Muchowiec (655)  
  4,447 Katowice Szopienice Północne – Katowice Muchowiec (657)  
  Katowice Zawodzie – Katowice Murcki  
  Katowice Janów – KWK Staszic  
  Katowice Janów – bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
KWK Wieczorek Szyb Poniatowski (śląskie) 1,11 km
Katowice Janów 1 (śląskie) 1,29 km
Poniatowski Pn (śląskie) 1,57 km
Poniatowski (śląskie) 1,98 km
Szyb Wschodni-Agata (śląskie) 2,14 km
KWK Staszic Szyb IV (śląskie) 2,55 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze.Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania, bądź niezmieniającą przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Katowice Janów

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...