OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Mielec

Ostatnia zmiana: 2025-06-04

Opis ogólny
Przez stację jeszcze pod koniec lat 90-tych przejeżdżało 8 par pociągów osobowych z Dębicy kończących bieg w Rozwadowie, Tarnobrzegu, Sandomierzu czy Jaślanach. Zestawiane były z lokomotywy SU45 i bipy. Były także pociągi pospieszne, takie jak Katowice - Zamość, Wrocław Gł. - Hrubieszów Miasto i Dębica - Warszawa (nie pamiętam już która) jednak nie wiem czy ten pociąg nie został skasowany wcześniej. Pociągi towarowe to głównie składy do Woli Baranowskiej i na bocznicę SSE Europark Mielec oraz do tarnobrzeskeigo Siarkopolu. (info: Maksymilan Mikulski, 2005-04-27).

Stacja kolejowa przebudowana ze środków finansowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020 w ramach projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25, na odcinku Padew - Mielec - Dębica”.
Dane tabelaryczne
Województwo: podkarpackie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: adaptowany do innych celów
budynki obsługi taboru: Garaż drezyn: czynny.
zadaszenie peronów: małe wiaty przystankowe
semafory: świetlne
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Schody ruchome: brak;
Windy: czynne;
Przejście podziemne: czynne;
Przejście nadziemne: zlikwidowane.
kasa/biletomat: Kasa: zlikwidowana lub nieczynna;
Biletomat: brak;
nastawnie, strażnice, posterunki: "Ml" (urządzenia komputerowe) - czynna.
"Ml" (kluczowe ręczne) - zlikwidowana;
"Ml1" (kluczowe ręczne) - zlikwidowana;
Zlikwidowano strażnicę przejazdową.
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 1
Krawędzie peronowe: 2
kody: EPA:5100239
HAFAS:5102238
IBNR:3175
informacja pasażerska: Dynamiczna: megafony, zegary;
Statyczna: gabloty, peronowe tablice małe i duże. Tablice dworcowe starego wzoru. Nazwa stacji z podświetlanych liter przestrzennych.
inne budynki: Magazyny, rampa.
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  291,933 Łódź Kaliska – Dębica (25)  
  Mielec – bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #6 (odp. na #5) Przemysław Warczyński (2021-08-28 14:00:50)
    Znalazłem link do byłego administratora strony i napisałem do niego - czekam na odpowiedź.
  • #7 (odp. na #6) Paweł Skup (2021-08-28 16:26:10)
    Ja tymczasem zdążyłem już narysować TĘ linię, jak również kolej leśną tartaku w Chorzelowie oraz brakujące w Bazie a nieistniejące już bocznice normalnotorowe w Nowej Dębie. Tym samym nabrałem przekonania, że te dwie wąskotorówki pomieszane są nie tylko w Bazie, ale był uprzejmy to zrobić również autor artykułu, który prawdopodobnie nie posługiwał się LIDARem, a mapę kreślił w czasach, kiedy dostępne były jedynie mapy SGWP w wersji cz-b, czyli jakieś 20 lat temu.
    Artykuł o tych kolejkach, w tym o wspomnianej w #5 kolejce z Jaślan, został opublikowany w Roczniku Mieleckim 2011-2012, do którego nie mam dostępu.
  • #8 (odp. na #7) Przemysław Warczyński (2021-08-28 20:19:42)
    Mogę powiedzieć trochę jak Franek Dolas: "Ja tylko strzeliłem" ;) , a Paweł (no nie powiem, że wywołał wojnę, ale że) wyrysował całą linię i naprawił inne :)
  • #9 (odp. na #8) Paweł Skup (2021-08-28 21:33:45)
    Niestety, brakuje mi dokładnych materiałów topograficznych z lat '50. XX w. Pocieszam się jedynie, a marne to pocieszenie, że na mapie Lager Mielec - reprincie setki z 1940 roku - też nie ma naszych kolejek, a w każdym razie nie więcej niż znamy z mapy WIG. http://promocja.miel…
  • #10 wasiukibic (2021-09-09 20:18:19)
    https://regiony.tvp.…
    "Jak powiedział w trakcie uroczystości marszałek województwa podkarpackiego Władysław Ortyl, powrót pociągów po 12 latach jest wyjątkowym wydarzeniem dla miasta i regionu. Podkreślił, że kolej jest bardzo ekologicznym środkiem transportu. – Dlatego ma wielką przyszłość dla rozwoju Podkarpacia i całego kraju – dodał Ortyl." - "Koszt remontu ponad 32-kilometrowego odcinka torów wyniósł ponad 240 mln zł." - Gierek i Goebbels biją brawa z zaświatów, pisiory są naprawdę pojętnymi uczniami w szerzeniu propagandy sukcesu. Dziwie się, że jeszcze ktokolwiek to kupuje, te ordynarne, chamskie kłamstwa będące obrazą dla inteligentnych ludzi. Podobnie jak bajki o inflacji, podatkach, Nowym Ładzie.
  • #11 (odp. na #10) polo (2021-09-09 21:57:32)
    Dokładnie tak Wasiu. Pozdro
  • #12 (odp. na #10) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-09-09 22:09:04)
    3/4 tej sumy trafiło do Szwajcarii...
  • #13 wasiukibic (2021-09-10 14:02:45)
  • #14 (odp. na #13) Adolf Nowak de Piaskowski (2022-08-02 00:15:37)
    W Mielcu powstaje nowy wiadukt nad torami
    https://stooq.pl/n/?…
  • #15 zgryzz (2024-09-01 22:06:10)
    Niedawno w Mielcu wydano książkę ze szczegółową historią i przebiegiem linii wąskotorowych. Leśnych i wojennych.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Mielec

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...