Pilchowice - źródła danych
Ostatnia zmiana: 2025-02-26
Skatalogowane źródła danych odnoszące się do tego punktu
Jeśli w szczegółach występują skróty lub symbole, najechanie na nie kursorem, pokaże ich dokładniejszy opis.
data | typ | tytuł | Szczegóły |
---|---|---|---|
1914-05-01 | Publiczne rozkłady jazdy | Niemcy, maj 1914 |
tab. 340: Gleiwitz – Ratibor (Plania)
17 km; Pilchowitz |
1943-11-01 | Publiczne rozkłady jazdy | Kursbuch für Niederschlesien und Oberschlesien 1943/1944 |
tab. 149m: Gleiwitz – Groß Rauden – Ratibor
17 km; Bilchengrund |
1946-10-07 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1946/1947 |
tab. 92: Gliwice Trynek – Rudy Wielkie
14 km; Pilchowice |
1947-10-05 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1947/1948 |
tab. 92: Gliwice Trynek – Rudy Wielkie
14 km; Pilchowice |
1948-02-01 | Wykazy linii, punktów eksploatacyjnych, odległości taryfowych | Wykaz Odległości Taryfowych Kolei Żelaznych 1948 |
str. 226; Pilchowice |
1948-05-02 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, lato 1948 |
tab. 214e: Gliwice Trynek – Rudy
14 km; Pilchowice |
1948-10-03 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1948/1949 |
tab. 214e: Gliwice Trynek – Rudy
14 km; Pilchowice |
1950-05-14 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, lato 1950 |
tab. 215: Gliwice Trynek – Markowice R.
14 km; Pilchowice |
1951-05-01 | Wykazy linii, punktów eksploatacyjnych, odległości taryfowych | Wykaz Odległości Taryfowych Kolei Żelaznych 1951 |
str. 246; Pilchowice |
1951-10-07 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1951/1952 |
tab. 157: Gliwice Trynek – Markowice Raciborskie
14 km; Pilchowice |
1953-05-17 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, lato 1953 |
tab. 157: Gliwice Trynek – Markowice Racib. Wąsk.
14 km; Pilchowice |
1953-06-01 | Wykazy linii, punktów eksploatacyjnych, odległości taryfowych | Wykaz Odległości Taryfowych PKP 1953 |
str. 272; Pilchowice |
1953-10-04 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1953/1954 |
tab. 157: Gliwice Trynek – Markowice Racib. Wąsk.
14 km; Pilchowice |
1954-10-03 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1954/1955 |
tab. 157: Gliwice Trynek – Markowice Raciborskie Wąsk.
14 km; Pilchowice |
1955-10-02 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1955/1956 |
tab. 157: Gliwice Trynek – Markowice Raciborskie Wąsk.
14 km; Pilchowice |
1957-06-02 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1957-1958 |
tab. 157: Gliwice Trynek – Markowice Raciborskie Wąsk.
14 km; Pilchowice |
1957-09-29 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1957/1958 |
tab. 157: Gliwice Trynek – Markowice Raciborskie Wąsk.
14 km; Pilchowice |
1958-09-28 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1958/1959 |
tab. 157: Gliwice Trynek – Markowice Raciborskie Wąsk.
14 km; Pilchowice |
1959-06-01 | Wykazy linii, punktów eksploatacyjnych, odległości taryfowych | Wykaz Odległości Taryfowych PKP 1959 |
str. 332; Pilchowice |
1960-05-29 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, lato 1960 |
tab. 157: Gliwice Trynek – Markowice Raciborskie Wąsk.
13 km; Pilchowice |
1961-10-01 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1961/1962 |
tab. 157: Gliwice Trynek – Markowice Raciborskie Wąsk.
13 km; Pilchowice |
1962-09-30 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1962/1963 |
tab. 157: Gliwice Trynek – Markowice Raciborskie Wąsk.
13 km; Pilchowice |
1963-05-26 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, lato 1963 |
tab. 157: Gliwice Trynek – Markowice Raciborskie Wąsk.
13 km; Pilchowice |
1964-05-31 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, lato 1964 |
tab. 157: Gliwice Trynek – Markowice Raciborskie Wąsk.
13 km; Pilchowice |
1965-05-30 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1965-1966 |
tab. 157: Gliwice Trynek – Markowice Raciborskie Wąsk.
13 km; Pilchowice |
1966-05-22 | Wykazy linii, punktów eksploatacyjnych, odległości taryfowych | Wykaz Odległości Taryfowych PKP 1966 |
str. 337; Pilchowice |
1967-05-28 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, 1967-1968 | |
1970-05-31 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, 1970-1971 |
tab. 169: Gliwice Trynek – Rudy
13 km; Pilchowice (O) (Bp) |
1971-05-23 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1971-1972 |
tab. 169: Gliwice Trynek – Rudy
13 km; Pilchowice (O) (Bp) |
1973-06-03 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1973-1974 |
tab. 169: Gliwice Trynek – Rudy
13 km; Pilchowice (O) (Bp) |
1975-06-01 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1975-1976 |
tab. 169: Gliwice Trynek – Rudy
13 km; Pilchowice (O) (Bp) |
1977-05-22 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, 1977-1978 |
tab. 169: Gliwice Trynek – Rudy
13 km; Pilchowice (O) (Bp) |
1978-05-28 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, 1978-1979 |
tab. 169: Gliwice Trynek – Rudy
13 km; Pilchowice (O) (Bp) |
1980-06-01 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1980-1981 |
tab. 169: Gliwice Trynek – Rudy
13 km; Pilchowice (O) (Bp) |
1981-05-31 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1981-1982 |
tab. 169: Gliwice Trynek – Rudy
13 km; Pilchowice (O) (Bp) |
1983-05-29 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1983-1984 |
tab. 169: Gliwice Trynek – Rudy
13 km; Pilchowice (O) (Bp) |
1984-04-01 | Wykazy linii, punktów eksploatacyjnych, odległości taryfowych | Alfabetyczny spis stacji i ich symboli (ruch towarowy) |
str. 26; Pilchowice |
1985-06-02 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1985-1986 |
tab. 169: Gliwice Trynek – Rudy
13 km; Pilchowice (O) (Bp) |
1987-05-31 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1987-1988 |
tab. 169: Gliwice Trynek – Rudy
13 km; Pilchowice (O) (Bp) |
1989-05-28 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1989-1990 |
tab. 169: Gliwice Trynek – Rudy
13 km; Pilchowice (O) (Bp) |
1990-05-27 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1990-1991 |
tab. 169: Gliwice Trynek – Rudy
15 km; Pilchowice (O) (Bp) |
1992-05-31 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, 1992-1993 |
tab. 169: Gliwice Śródmieście – Rudy
16 km; Pilchowice (Op) (N) |
1993-01-01 | Wykazy linii, punktów eksploatacyjnych, odległości taryfowych | Spis stacji kolei dojazdowych w przewozach towarowych |
str. 7, 10; Pilchowice |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Kaszub
(2022-08-25 13:44:20)
W internecie pojawiła się informacja o przekazaniu przez PKP materiałów na rzecz wąskotorówki w Rudach, które mają pozwolić na odbudowę odcinka do Pilchowic. Byłoby wydłużenie eksploatowanego odcinka o kolejnych kilka kilometrów. Podaję źródło dla zainteresowanych: https://www.property…
Do admina, ktokolwiek będzie akceptował ten komentarz, pewnie wasiu :) - jeśli źródło nie może być umieszczone to proszę je usunąć - nigdy nie wiem czy można dawać takie linki czy nie...
+ wstawiam info do tej stacji bo wydaje mi się to bardziej odpowiednie niż do całej linii. Pozdrawiam -
#2
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-03-09 17:07:50)
Śląskie - Pilchowice przejęły dworzec wąskotorowy, chcą przedłużenia istniejącego odcinka linii
https://stooq.pl/n/?…
"8.03.2023, Katowice (PAP) - Władze gminy Pilchowice (Śląskie) kupiły od Polskich Kolei Państwowych budynek dawnej stacji kolei wąskotorowej w Nieborowicach. Chcą przedłużenia do centrum Pilchowic drogi rowerowej śladem dawnej wąskotorówki z Gliwic i odbudowy fragmentu linii z Pilchowic do miejscowości Stanica.
Funkcjonująca obecnie w Rudach Raciborskich kolejka wykorzystuje fragment jednej z linii lokalnych, przylegających do dawnej sieci Górnośląskich Kolei Wąskotorowych. Jej siedzibą jest stacja w Rudach. Kolejka kursuje stamtąd w dwóch kierunkach: na północny wschód do przystanku Stanica i na południe - do przystanku Rybnik Stodoły przy Zalewie Rybnickim.
Opiekujący się kolejką Gminny Ośrodek Turystyki i Promocji w Rudach współpracuje z samorządem sąsiednich Pilchowic, starając się o odbudowę kolejnego fragmentu dawnej trasy: ok. 5 km linii między Stanicą a centrum Pilchowic. Pod tym kątem m.in. w ub. roku PKP Polskie Linie Kolejowe przekazały zarządcy kolejki szyny i elementy toru.
Przejęta od PKP SA stacja kolejki w Nieborowicach ma stać się w zamierzeniach władz Pilchowic stacją turystyczną dla rowerzystów. "Takie mamy plany, takie mamy marzenia: rowerem z Gliwic przez gminę Pilchowice i dalej, kolejką wąskotorową, do Zalewu Rybnickiego" - powiedział na nagraniu w mediach społecznościowych gminy Pilchowice jej wójt Maciej Gogulla.
Zdaniem Gogulli kupiony kosztem 189 tys. zł od Polskich Kolei Państwowych dawny budynek stacyjny w Nieborowicach jest unikatowy. "Mamy pełną świadomość, że oznacza to dla nas odpowiedzialność i wyzwanie. Natomiast od początku nie mieliśmy wątpliwości, że to jedyna słuszna decyzja, która uchroni ten zabytkowy obiekt od całkowitego zniszczenia" - wskazał wójt."
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Pilchowice