OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Chorzów Miasto

Ostatnia zmiana: 2025-03-21

Opis ogólny
W 2007 roku wszystkie tory boczne były odłączone od urządzeń srk i nieużywane. (info: mateu, 2007-11-02)

Tory boczne zostały przywrócone z powrotem do ruchu.

W latach 2022-2024 stacja nie obsługiwała ruchu pasażerskiego w związku z modernizacją odcinka Chorzów Batory - Radzionków linii kolejowej nr 131.
Dane tabelaryczne
Województwo: śląskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: używany zgodnie z przeznaczeniem
budynki obsługi taboru: była, ale obecnie już nie istnieje
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: czynne
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: zlikwidowana
nastawnie, strażnice, posterunki:
wieża wodna: była, ale obecnie już nie istnieje
perony: Perony: 1
Krawędzie peronowe: 2
kody: HAFAS:5100073
IBNR:4062
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  8,984 Chorzów Batory – Tczew (131)  
  Chorzów Batory – Chorzów Miasto (pierwotny przebieg fragmentu 131)  
  3,102 Chorzów Batory – Chorzów Miasto (708)  
  Chorzów – bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Andrzej Wysocki (2020-10-03 17:17:01)
    Źródło: Śląski Instytut Naukowy w Katowicach "Chorzów. Zarys rozwoju miasta" pod redakcją Jana Kantyki. Wydawnictwo "Śląsk", Katowice, 1977.
    Jerzy Jaros - rozdział "Życie gospodarcze do pierwszej wojny światowej", str. 31:
    "(...) na mocy dekretu królewskiego z 18 lipca 1868 roku utworzono miasto pod nazwą Królewska Huta" [niemieckie Königshütte],
    str. 35-36:
    "W 1872 roku miasto otrzymało pierwszy, niewielki dworzec kolejowy; nowy dworzec pasażerski zbudowano w latach 1903-1905."

    Źródło: Śląska Biblioteka Cyfrowa.
    Gazeta Górnoszląska, Bytom, 16.01.1878, R. 5, Nr. 5, str. 3/4:
    "Królewska Huta. Niemożna doprawdy już pominąć, aby nie pochwalić zarządu kolei "Górnoszląskiej." Jaki tu porządek to może nigdzie! Ulica kolei żelaznej dlatego że nie brukowana, nie jest też wcale oświetlona. Śniegu tyle, że niepodobna się wydostać. Gdy jest odwilż to znów takie błoto, że trudno przebyć!
    Byłby już czas, aby o innym porządku pomyślano! — Miasto tego czynić nie potrzebuje a kolej "górnoszląska" nie czyni!"
  • #2 wasiukibic (2025-07-14 11:35:01)
    Z tą estakadą w centrum to jest niezła haja, bo nie dość że zablokowana jest możliwość przejazdu/przejścia na druga strona torów, to jeszcze nie można się swobodnie przemieszczać pod nią piechty na druga strona rynku. Budowla jest wygrodzona aradami, ale ludzie i tak porobili sobie skróty, rozpinając tu i ówdzie przęsła. Dziwne, że cugi mogą sobie normalnie cisnąć pod wiaduktem, a np. banki już nie. Uderza też pustka, jak panuje w rynku i jego okolicach.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Chorzów Miasto

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...