OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Tychy

Ostatnia zmiana: 2025-03-21

Opis ogólny
Na stacji znajdują się trzy perony: peron pierwszy w najlepszym stanie, prawie całkowicie zadaszony, tor pierwszy zakończony, tor drugi przelotowy. Peron drugi zadaszony tylko częściowo, tor trzeci i czwarty przelotowy; peron ten jest w tej obecnie jedynym wykorzystywanym w ruchu pasażerskim. Peron trzeci nie używany w ruchu pasażerskim, tor piąty i szósty przelotowy. Wiaty znajdują się tylko nad dwoma z trzech peronów. (info: Andrzej Wysocki, 2005-04-16)

Na stacji jest około 8 torów towarowych, wykorzystywanych głównie przy obsłudze fabryki FIAT. Przy stacji tej znajdują się dwie nastawnie, jedna od strony wyjazdowej do Katowic, druga od strony wyjazdowej do Bielska - Białej. (info: Robert Puchalski)

Lokomotywownia jest zdewastowana. Znajdują się tam 4 stanowiska zadaszone oraz dwa stanowiska nie zadaszone. Jest tam częściowa pozostałość po stanowisku do nawęglania, obrotnica do obsługi stanowisk jest ręczna. (info: Robert Puchalski).
Dane tabelaryczne
Województwo: śląskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: używany zgodnie z przeznaczeniem
budynki obsługi taboru: była, ale obecnie już nie istnieje
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: czynne
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: czynna
nastawnie, strażnice, posterunki:
wieża wodna: nieużywana w stanie dobrym
perony: Perony: 3
Krawędzie peronowe: 6
kody: EPA:5100131
HAFAS:5100260
IBNR:230
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  16,970 Katowice – Zwardoń (139)  
  15,172 Katowice Ligota – Tychy (142)  
  0,000 Tychy – Orzesze Jaśkowice (169)  
  0,648 Tychy – Mysłowice Kosztowy (179)  
  Tychy – bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 X. Piast II Chrobry (2024-01-09 13:34:11)
    Pierwsze w Polsce urządzenia informujące o kierunku przejazdu pociągu!
    Przejazd kolejowy na ulicy Jeżynowej w Tychach | Szlak: Tychy - Kobiór | D29-139
    https://www.youtube.…
  • #2 (odp. na #1) octanq (2024-01-11 16:38:38)
    Fajne i przydatne są te urządzenia informujące o kierunku przejazdu pociągu, ale do poprawki byłoby wykonanie symbolu kierunku jazdy pociągu, ponieważ w ruchu drogowym (samochodowym) strzałki pod znakiem oznaczają bardziej kierunek działania znaku. W wykonaniu pokazanym na filmiku symbol czerwonej strzałki nie będzie zrozumiały dla dużej części kierowców. Mogłyby to być raczej dwie strzałki w linii, strzałka z parowozem lub coś jeszcze innego.
  • #3 et21 (2024-01-11 19:57:24)
    A wiadomo do czego te urządzenia mają służyć? Zarówno kierowcy, jak i piesi muszą czekać bez względu na to, z której strony pociąg nadjedzie. Osobiście wolałbym uzupełnienie automatycznego systemu nadzoru o odliczanie czasu od przejazdu pociągu do udrożnienia skrzyżowania (otwarcia zapór i zgaszenia czerwonych świateł) i naliczania z automatu kar dla zarządcy za tamowanie ruchu.
  • #4 Tommt (2024-01-11 23:34:01)
    (odp. na #3) Przecież jest wyraźnie napisane, że do informowania kierowców i innych użytkowników o kierunku poruszania się pociągu.
  • #5 (odp. na #3) octanq (2024-01-12 10:34:51)
    Chodzi o to, że czasami ludzie zaczynają przełazić (albo omijać półrogatki) po przejeździe jednego pociągu, podczas gdy po drugim torze jedzie drugi pociąg. I tu pojawia się druga wątpliwość. Co ma się wyświetlić na sygnalizatorze, jeżeli po jedynce i dwójce jadą pociągi w tym samym kierunku? Z tego co widzę, na sygnalizatorze nie ma 2 strzałek w jednym kierunku.
  • #6 et21 (2024-01-12 21:27:03)
    @#4 - ok w porządku, ale co z tej informacji ma wynikać? Jakie korzyści odniosą czekający kierowcy i piesi z zainwestowanego miliona?
    @#5 - no ale co, czy ten sygnał oznacza przyzwolenie na przejście pomimo sygnałów zakazu wejścia na przejazd? Ludzie przełażą, bo dróżnik musi dopić herbatę zanim otworzy rogatki albo wyzwalacz automatu ustawiono 3km za przejazdem. Albo dlatego, że zamknięcie następuje jak pociąg dojeżdża do peronu przystanku opodal i ludzie przez szlabanami czekają, aż pasażerowie wsiądą. Bezsensowne czekanie po przejeździe pociągu oznacza koszty - może to PLK powinna zacząć je ponosić, zamiast zabawiać się w choinki z sygnalizacji?

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Tychy

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...