Tychy
Ostatnia zmiana: 2025-03-21
Opis ogólny |
---|
Na stacji znajdują się trzy perony: peron pierwszy w najlepszym stanie, prawie całkowicie zadaszony, tor pierwszy zakończony, tor drugi przelotowy. Peron drugi zadaszony tylko częściowo, tor trzeci i czwarty przelotowy; peron ten jest w tej obecnie jedynym wykorzystywanym w ruchu pasażerskim. Peron trzeci nie używany w ruchu pasażerskim, tor piąty i szósty przelotowy. Wiaty znajdują się tylko nad dwoma z trzech peronów. (info: Andrzej Wysocki, 2005-04-16) Na stacji jest około 8 torów towarowych, wykorzystywanych głównie przy obsłudze fabryki FIAT. Przy stacji tej znajdują się dwie nastawnie, jedna od strony wyjazdowej do Katowic, druga od strony wyjazdowej do Bielska - Białej. (info: Robert Puchalski) Lokomotywownia jest zdewastowana. Znajdują się tam 4 stanowiska zadaszone oraz dwa stanowiska nie zadaszone. Jest tam częściowa pozostałość po stanowisku do nawęglania, obrotnica do obsługi stanowisk jest ręczna. (info: Robert Puchalski). |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | śląskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
budynki obsługi taboru: | była, ale obecnie już nie istnieje | |
zadaszenie peronów: | wiata nad peronem | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: czynne Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | czynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | nieużywana w stanie dobrym | |
perony: |
Perony: 3 Krawędzie peronowe: 6 |
|
kody: |
EPA:5100131 HAFAS:5100260 IBNR:230 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
16,970 | Katowice – Zwardoń (139) | ||
15,172 | Katowice Ligota – Tychy (142) | ||
0,000 | Tychy – Orzesze Jaśkowice (169) | ||
0,648 | Tychy – Mysłowice Kosztowy (179) | ||
Tychy – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
X. Piast II Chrobry
(2024-01-09 13:34:11)
Pierwsze w Polsce urządzenia informujące o kierunku przejazdu pociągu!
Przejazd kolejowy na ulicy Jeżynowej w Tychach | Szlak: Tychy - Kobiór | D29-139
https://www.youtube.… -
#2
(odp. na #1)
octanq
(2024-01-11 16:38:38)
Fajne i przydatne są te urządzenia informujące o kierunku przejazdu pociągu, ale do poprawki byłoby wykonanie symbolu kierunku jazdy pociągu, ponieważ w ruchu drogowym (samochodowym) strzałki pod znakiem oznaczają bardziej kierunek działania znaku. W wykonaniu pokazanym na filmiku symbol czerwonej strzałki nie będzie zrozumiały dla dużej części kierowców. Mogłyby to być raczej dwie strzałki w linii, strzałka z parowozem lub coś jeszcze innego.
-
#3
et21
(2024-01-11 19:57:24)
A wiadomo do czego te urządzenia mają służyć? Zarówno kierowcy, jak i piesi muszą czekać bez względu na to, z której strony pociąg nadjedzie. Osobiście wolałbym uzupełnienie automatycznego systemu nadzoru o odliczanie czasu od przejazdu pociągu do udrożnienia skrzyżowania (otwarcia zapór i zgaszenia czerwonych świateł) i naliczania z automatu kar dla zarządcy za tamowanie ruchu.
-
#4
Tommt
(2024-01-11 23:34:01)
(odp. na #3) Przecież jest wyraźnie napisane, że do informowania kierowców i innych użytkowników o kierunku poruszania się pociągu.
-
#5
(odp. na #3)
octanq
(2024-01-12 10:34:51)
Chodzi o to, że czasami ludzie zaczynają przełazić (albo omijać półrogatki) po przejeździe jednego pociągu, podczas gdy po drugim torze jedzie drugi pociąg. I tu pojawia się druga wątpliwość. Co ma się wyświetlić na sygnalizatorze, jeżeli po jedynce i dwójce jadą pociągi w tym samym kierunku? Z tego co widzę, na sygnalizatorze nie ma 2 strzałek w jednym kierunku.
-
#6
et21
(2024-01-12 21:27:03)
@#4 - ok w porządku, ale co z tej informacji ma wynikać? Jakie korzyści odniosą czekający kierowcy i piesi z zainwestowanego miliona?
@#5 - no ale co, czy ten sygnał oznacza przyzwolenie na przejście pomimo sygnałów zakazu wejścia na przejazd? Ludzie przełażą, bo dróżnik musi dopić herbatę zanim otworzy rogatki albo wyzwalacz automatu ustawiono 3km za przejazdem. Albo dlatego, że zamknięcie następuje jak pociąg dojeżdża do peronu przystanku opodal i ludzie przez szlabanami czekają, aż pasażerowie wsiądą. Bezsensowne czekanie po przejeździe pociągu oznacza koszty - może to PLK powinna zacząć je ponosić, zamiast zabawiać się w choinki z sygnalizacji?
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Tychy