OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Pszczyna

Ostatnia zmiana: 2016-07-12

Opis ogólny
Opis infrastruktury: Budynek z WC zamknięty (info: Arek Jonderko, 2007-11-18) - w roku 2014 został zburzony.

Nastawnia dysponująca została wyremontawana.

Budynek dróżnika na ul. Dowrcowej został w maju 2016 zburzony.

Perony oraz budynek stacyjny zostały w roku 2014 wyremontowane.
Dane tabelaryczne
Województwo: śląskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem.
Wyremontowany w roku 2014.
lokomotywownia: W dawnej lokomotywoni znajduje się obecnie zakład naprawy i legalizacji wzorców masy.
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: czynna
przejście nadziemne: czynne
wieża wodna: nieużywana zdewastowana
perony: Perony: 2

Z peronu I odejżdżają w większości pociągi w stronę Rybnika.
Z peronu II - pociągi w stronę Katowic, Bielka Białej, Zebrzydowic oraz Wisły Głębce
Krawędzie peronowe: 3
kody: EPA:5100248
HAFAS:5102920
IBNR:165
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  35,918 Katowice – Zwardoń (– Skalité Serafínov) (139/489)  
  0,000 Pszczyna – Rybnik (148)  
  Pszczyna – bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Goczałkowice (śląskie) 3,52 km
Piasek (śląskie) 4,14 km
Czarków (śląskie) 5,03 km
Goczałkowice-Zdrój (śląskie) 5,07 km
Pszczyna Czarków (śląskie) 5,26 km
Most Wisła (śląskie) 6,59 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Pszczyna

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...