Fiuk
Ostatnia zmiana: 2025-03-19
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Peron, o nawierzchni żwirowej, zaczynał się od przejazdu widocznego na zdjęciu w galerii i biegł w stronę Dąbrowy Tarnowskiej. Z kolei w kierunku Żabna odgałęział się tor do żwirowni, rozjazd był na wysokości 1/3 peronu. Peron był bardzo niski, ale oddzielony betonowym krawężnikiem. Prawie mieściła się przy nim 4-częściowa Bipa, z ostatnich drzwi jednak wysiadało się już na asfalt drogi na przejeździe. Przejazd był strzeżony, zapory uruchamiane korbą. Mimo że przystanek zawsze był podrzędny, był jednak zadbany. Peron był oświetlony, były ławki i starannie obsadzone kwietniki, o które dbała dróżniczka/kasjerka. Bilety sprzedawano z ternionu, hitem wśród młodzieży przyjeżdżającej licznie na wakacje do pobliskiego Odporyszowa były bilety z pieczątką "DALEJ" (np. gdy w ternionie skończyły się szkolne do Krakowa, pani sprzedawała szkolny do Tarnowa czy jaki tam miała, a przybita pieczątka "DALEJ" uprawniała do zakupu biletu na resztę trasy u konduktora bez dopłaty za wypisanie). Oprócz ruchu osobowego, który jeszcze w I połowie lat 90-tych był dość intensywny, kursowały pociągi do żwirowni. Ponieważ na stacji był jedynie rozjazd odgałęziający tor do żwirowni, a formowanie składu czy zmiana czoła były już na jej terenie, wątpię, żeby kiedykolwiek była tu potrzebna sygnalizacja. W latach 80-tych ani później na pewno jej nie było. Na terenie żwirowni były natomiast 2 tory. Jeden stopniowo wydłużano w głąb wyrobiska i na nim także ładowano urobek, drugi służył do prac manewrowych. Na przełomie lat 80-tych i 90-tych ruch na ładowni wyglądał tak, że lokomotywa PKP dostarczała tylko skład na jej teren, a podstawianie wagonów pod koparki było wykonywane przy pomocy ciągników gąsienicowych jadących obok toru, zahaczanych do wagonu stalową liną. (info: Paweł B., 09-05-2012) Opis budynków: Istniejący budynek to strażnica przejazdowa, ale mieściła się w nim także kasa biletowa obsługiwana przez dróżnika oraz mała poczekalnia. Obok był drewniany budynek WC. Degradacja budynku zaczęła się w II połowie lat 90-tych, po likwidacji kasy i posterunku dróżnika. (info: Paweł B., 09-05-2012) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | małopolskie | |
dodatkowe tory: | są, niezdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | był, ale już nie istnieje | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | nie ma i nie było | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 1 Krawędzie peronowe: 1 |
|
kody: | IBNR:3071 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
20,013 | Tarnów – Szczucin koło Tarnowa (115) | ||
Fiuk – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
obserwator
(2025-04-26 17:44:21)
Jak to jest, że linia zlikwidowana, a na przejazdach na drodze stoją znaki ostrzegawcze przed pociągiem. Takich znaków na liniach zlikwidowanych w Polsce jest bardzo dużo.
-
#2
(odp. na #1)
Trzy czwarte metra
(2025-04-27 21:36:20)
Linia formalnie nie została zlikwidowana, co oznacza, że musi być ona osygnalizowana zgodnie z tym rozporządzeniem https://isap.sejm.go…
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Fiuk