OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Fiuk

Ostatnia zmiana: 2016-09-09

Opis ogólny
Opis ogólny: Peron, o nawierzchni żwirowej, zaczynał się od przejazdu widocznego na zdjęciu w galerii i biegł w stronę Dąbrowy Tarnowskiej. Z kolei w kierunku Żabna odgałęział się tor do żwirowni, rozjazd był na wysokości 1/3 peronu. Peron był bardzo niski, ale oddzielony betonowym krawężnikiem. Prawie mieściła się przy nim 4-częściowa Bipa, z ostatnich drzwi jednak wysiadało się już na asfalt drogi na przejeździe. Przejazd był strzeżony, zapory uruchamiane korbą. Mimo że przystanek zawsze był podrzędny, był jednak zadbany. Peron był oświetlony, były ławki i starannie obsadzone kwietniki, o które dbała dróżniczka/kasjerka. Bilety sprzedawano z ternionu, hitem wśród młodzieży przyjeżdżającej licznie na wakacje do pobliskiego Odporyszowa były bilety z pieczątką "DALEJ" (np. gdy w ternionie skończyły się szkolne do Krakowa, pani sprzedawała szkolny do Tarnowa czy jaki tam miała, a przybita pieczątka "DALEJ" uprawniała do zakupu biletu na resztę trasy u konduktora bez dopłaty za wypisanie). Oprócz ruchu osobowego, który jeszcze w I połowie lat 90-tych był dość intensywny, kursowały pociągi do żwirowni. Ponieważ na stacji był jedynie rozjazd odgałęziający tor do żwirowni, a formowanie składu czy zmiana czoła były już na jej terenie, wątpię, żeby kiedykolwiek była tu potrzebna sygnalizacja. W latach 80-tych ani później na pewno jej nie było. Na terenie żwirowni były natomiast 2 tory. Jeden stopniowo wydłużano w głąb wyrobiska i na nim także ładowano urobek, drugi służył do prac manewrowych. Na przełomie lat 80-tych i 90-tych ruch na ładowni wyglądał tak, że lokomotywa PKP dostarczała tylko skład na jej teren, a podstawianie wagonów pod koparki było wykonywane przy pomocy ciągników gąsienicowych jadących obok toru, zahaczanych do wagonu stalową liną. (info: Paweł B., 09-05-2012)

Opis budynków: Istniejący budynek to strażnica przejazdowa, ale mieściła się w nim także kasa biletowa obsługiwana przez dróżnika oraz mała poczekalnia. Obok był drewniany budynek WC. Degradacja budynku zaczęła się w II połowie lat 90-tych, po likwidacji kasy i posterunku dróżnika. (info: Paweł B., 09-05-2012)
Dane tabelaryczne
Województwo: małopolskie
dodatkowe tory: są, niezdatne do eksploatacji
budynki: był, ale już nie istnieje
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: nie ma i nie było
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: nie ma, być może była
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 1
Krawędzie peronowe: 1
kody: IBNR:3071
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  20,013 Tarnów – Szczucin koło Tarnowa (115)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Niedomice (woj. małopolskie) 4,43 km
Niedomice Zuh (woj. małopolskie) 4,45 km
Dąbrowa Tarnowska (woj. małopolskie) 4,66 km
Żabno (woj. małopolskie) 4,88 km
Łęg Tarnowski (woj. małopolskie) 5,18 km
Olesno Tarnowskie (woj. małopolskie) 6,38 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Fiuk

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...