OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Chociw Łaski

Ostatnia zmiana: 2025-05-26

Dane tabelaryczne
Województwo: łódzkie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: używany zgodnie z przeznaczeniem
2010-10: Budynek częściowo zaadaptowany na mieszkania. (info: hk).
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: świetlne
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: zlikwidowana
nastawnie, strażnice, posterunki:
wieża wodna: stan zewnętrzny dobry, wewnętrzny nierozpoznany, wejście do wieży zamurowane, niedostępne, maj 2014 r. Bolesław Wojtyniak.
perony: Perony: 3
Krawędzie peronowe: 5
kody: HAFAS:5100790
IBNR:5091
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  146,560 Chorzów Batory – Tczew (131)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 polo (2017-09-19 10:51:33)
    Do maja roku 1966 stacja nosiła nazwę "Widawa".
  • #2 Anna (2023-08-22 19:30:09)
    Proszę o informację, czy możliwe jest wynajęcie długoterminowe wolnych mieszkań. Dziękuję z góry za odpowiedź.
  • #3 Michał Kłosowski (2023-12-27 16:32:21)
    Pani Anno, takie wiadomości to bardziej do PKP Nieruchomości. Ja bylem tam dzisiaj z Małżonką, Pani imienniczką, zadała to samo pytanie:
    - Michale, dlaczego to tak marnieje, przecież tutaj mogli by mieszkać ludzie...!
  • #4 et21 (2023-12-27 21:39:54)
    Budynek nieocieplony, może być zawilgocony, okna i drzwi w złym stanie, nie wiadomo w jakim stanie dach, stropy, obróbki, piwnice. Pełno tych kominów, dużo miejsc gdzie może coś zaciekać. Remont może wyjść po parę tysia za m2, duża powierzchnia... poza zasięgiem dla pojedynczego przeciętniaka. Do tego obcy zarząd i pewno nie najniższe stawki, przecież nawet taką ruinę trzeba utrzymać+koszty stałe właściciela. Fajny i romantyczny, ale samemu na coś takiego bym się nie porywał.
  • #5 Michał Kłosowski (2023-12-28 14:03:47)
    Z roku na rok opuszczonych budynków dworców przybywa. Dzieje się tak najczęściej za przyczyną remontów, wchodzą LCS-y, dyżurni w nastawniach, dworcach, posterunkach są niepotrzebni. Nie jest tajemnicą, że multum budynków zostało opuszczonych przez lokatorów samoistnie z racji na to, że PKP "kładzie lachę" na utrzymanie. Dzieje się tak nie tylko z budynkami na nieczynnych liniach (Trzciel) czy liniach znaczenia drugorzędnego (Bukowiec) ale i przy ważniejszych ciągach (Ozorków, Kolumna, Dobroń).
    Zawsze powtarzałem, że szkoda tego majątku, powinien iść na cele socjalno-samorządowe. Ewentualnie za symboliczne pieniądze osobom zainteresowanym.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Chociw Łaski

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...