OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Sucha Beskidzka

Ostatnia zmiana: 2017-02-04

Opis ogólny
Opis ogólny: Trzeci peron tworzy w zasadzie z pierwszym 1 całość.Jest używany wyłącznie dla pociągów w kierunku Żywca. (info: Dawid Benski, 2005-05-08)
Dane tabelaryczne
Województwo: małopolskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: używana
zadaszenie peronów: mała wiata przystankowa
semafory: świetlne
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: czynne
wieża wodna: była, ale obecnie już nie istnieje
perony: Perony: 3
Krawędzie peronowe: 4
kody: EPA:5100183
HAFAS:5100140
IBNR:3291
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  46,239 Skawina – Żywiec (97)  
  0,000 Sucha Beskidzka – Chabówka (98)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Sucha podg (małopolskie) 2,27 km
Sucha Beskidzka Północ (małopolskie) 2,54 km
Sucha Beskidzka Zamek (małopolskie) 2,54 km
Sucha Beskidzka Południe (małopolskie) 2,70 km
Zembrzyce Nowe (małopolskie) 2,86 km
Koźle (małopolskie) 3,06 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze.Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania, bądź niezmieniającą przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Sucha Beskidzka

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...