OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Końskie

Ostatnia zmiana: 2021-07-30

Opis ogólny
Stacja intensywnie używana w ruchu towarowym. (info: Zbig.34, 2006-09-05)

Kursują 4 pociągi osobowe (2 rano i 2 po południu) ciągnięte przez SM42 lub SP42. Często kursują pociągi towarowe z lokomotywami ST43, SM42 lub SM48. (info: Tomasz Pierściński, 2007-08-18)

Tory w przyzwoitym stanie, dwie bocznice towarowe nieużywane. Dwie zwrotnice na stacji nieużywane, być może niesprawne. Semafory kształtowe sprawne, używane. Semafory wjazdowe świetlne. Sterowanie zwrotnic za pomocą drutów. Podkłady w większości drewniane. (info: Tomasz Pierściński, 2007-08-18).
Dane tabelaryczne
Województwo: świętokrzyskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: zamknięty w stanie dostatecznym
lokomotywownia: nie ma, być może była
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: świetlne i kształtowe
przejście nadziemne/podziemne, windy: Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: czynne
kasa/biletomat: zlikwidowana
nastawnie, strażnice, posterunki:
wieża wodna: nieużywana wieża wodna znajduje się ok. 120m na południowy wschód od budynku dworca; stan zewnętrzny - dość dobry, wewnętrzny - nierozpoznany. (info: Przemysław Warczyński, 2020-07-06)
perony: Perony: 1
Krawędzie peronowe: 2
kody: HAFAS:5101783
IBNR:2114
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  105,654 Łódź Kaliska – Dębica (25)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Kornica (woj. świętokrzyskie) 3,46 km
Nałęcz (woj. świętokrzyskie) 6,51 km
Wąsosz Konecki (woj. świętokrzyskie) 7,71 km
Ruda Białaczowska (woj. świętokrzyskie) 8,74 km
Czarniecka Góra (woj. świętokrzyskie) 11,83 km
Petrykozy (woj. łódzkie) 12,78 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Bogusław M. Hanć, Szczecin Dąbie (2020-03-05 12:32:21)
    4-3-2020 na peronie Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację Ustawy o transporcie kolejowym.:-)
  • #2 (odp. na #1) Darek Nowak (2020-03-05 22:14:53)
    Ustawa o kolejkach dla wio-seczek i pieniążkach na rezydencje na wio-seczkach, :-) .
  • #3 (odp. na #2) wasiukibic (2020-03-06 09:06:41)
    Zobaczymy, co z tej ustawy wyniknie. Jak na razie to jest jak z CPK - dużo szumu, a efektów (poza prezentacjami i konferencjami) niewiele. Niektóre samorządy wojewódzkie potrafią remontować/reaktywować przewozy na liniach nie oglądając się na łaskę rządu. Pole do popisu będą mieli w takim warmińsko-mazurskim czy podkarpackim, gdzie kolej regionalna poza stolicami województw jest symboliczna.
  • #4 wasiukibic (2021-07-28 13:12:33)
    PLK - przedłuża perony na niektórych stacjach/przystankach, na odcinku Tomaszów Mazowiecki - Skarżysko-Kamienna celem obsługi przez pociągi dalekobieżne PKP IC
    MI - nie planujemy obsługi odcinka Tomaszów Mazowiecki - Skarżysko-Kamienna pociągami PKP IC
    PR - planujemy obsługę odcinka Tomaszów Mazowiecki - Skarżysko-Kamienna 4 parami pociągów Regio
    MI - minimalna liczba par pociągów regionalnych na dobę, poza aglomeracjami miejskimi to 6-7
    Czy tam jeszcze ktoś ogarnia kuwetę?
  • #5 113 (2021-07-28 14:35:03)
    @wasiukibic: Co do planów uruchomienia połączeń pasażerskich każdy jest podzielony. Uruchomienie składów PKP Intercity na odcinku Tomaszów Mazowiecki - Skarżysko-Kamienna nie będzie możliwe dopóki nie zostanie zelektryfikowany.
    Z uruchomieniem pociągów regionalnych też łatwy temat nie jest. Owszem łódzkie SA135 i SA139 mają zostać przerzucone do Skarżyska Kamiennej, gdzie miałyby stamtąd obsługiwać ruch do Końskich i do łódzkiego, ale trzy pojazdy raczej nie będą starczyć i istnieje prawdopodobieństwo, że PRy będą wypożyczać od Arrivy.

    Moim zdaniem cała biurokracja, przewoźnicy (Polregio i ŁKA) jak i mieszkańcy którzy mieszkają obok linii muszą podjąć jednolitą decyzję odnośnie tego jak miałaby wyglądać linia oraz co konkretnie miałoby zostać poprawione. Dobrze, że są prowadzone starania nad przywróceniem ruchu pasażerskiego, ale problemem jest to, że może być niewystarczająca ilość taboru jak wyżej wspomniałem.
    Na początku muszą zostać podjęte prace nad zaprojektowaniem i wykonaniem elektryfikacji odcinka Skarżysko Kamienna - Końskie - granica województwa, które musi zostać sfinansowane przez województwo świętokrzyskie. Taka inwestycja byłaby bardzo dobra i Końskie mogłyby być normalnie połączone z resztą województwa. Realizacja etapowa elektryfikacji tutaj wchodzi w grę.
  • #6 (odp. na #5) wasiukibic (2021-07-28 15:50:38)
    Mamy do czynienia z kilkoma podmiotami, które w jakiś sposób zarządzają infrastrukturą i przewozami. Problemem jest brak jest koordynacji działań pomiędzy nimi, skuli tego, zamiast komplementarności i synergii, mamy sytuację pt. "każdy wuj na swój strój".
  • #7 113 (2021-07-28 16:02:03)
    @wasiukibic: Właśnie o tym pisałem, że w tym tkwi problem.

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Końskie

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...