OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Poznań Główny (galeria)

Ostatnia zmiana: 2025-10-16

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Obraz
fot. nieznany (pomiędzy 1918 a 1945)
opis ⇵
Obraz
fot. nieznany (pomiędzy 1939 a 1945)
opis ⇵
Obraz
fot. Werner & Hansjörg Brutzer (1976-05-22)
opis ⇵
Obraz
fot. Paweł Ukole (2011-02-26)
opis ⇵
Obraz
fot. irek (2011-06-18)
opis ⇵
Obraz
fot. Karol Romaniuk (2011-08-22)
opis ⇵
Obraz
fot. Arecki (2012-07-15)
opis ⇵
Obraz
fot. Arecki (2012-07-15)
opis ⇵
Obraz
fot. irek (2013-10-25)
opis ⇵
Obraz
fot. Przemysław Więcek (2014-02-14)
opis ⇵
Obraz
fot. Paweł Ukole (2014-08-30)
opis ⇵
Obraz
fot. Adrian Chromik (2015-10-17)
opis ⇵

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #152 X. Piast II Chrobry (2024-10-22 16:23:56)
    "W Poznaniu otwiera się nowe miejsce dla miłośników kolei!
    Miniatury Kolejowe to miejsce, w którym będzie można zobaczyć kolejowe modele i makiety w różnych rozmiarach.
    Będą tam m.in. makieta w skali H0 o wymiarach 3,6 na 2,5 metra, makieta w skali N o wymiarach 2 x 1 metr, czy militarna makieta Wielki Gustaw.
    Mamy też złoty pociąg - wymienia Maciej Hussakowski, miłośnik kolei i modelarz, który otwiera to miejsce na mapie Poznania.
    Na półkach pojawi się około 50 modeli, nie zabraknie kolejowego placu zabaw dla dzieci czy zdalnie sterowanej makiety kolejowej z klocków LEGO.
    Od soboty będzie można oglądać makiety kolejowe na Dworcu Zachodnim."
    https://epoznan.pl/n…
  • #153 X. Piast II Chrobry (2025-03-21 18:17:01)
    Trwa kolejowa inwestycja w Poznaniu za astronomiczne 1,4 mld złotych.
    https://epoznan.pl/n…
  • #154 Programista Kolejowy (2025-06-09 19:48:13)
    271 [Wrocław Główny - Poznań Główny] na całym odcinku
    351 [Poznań Główny - Szczecin Główny] na odcinku Poznań Glówny - Poznań Główny POD
    354 [Poznań Główny POD - Piła Główna] na całym odcinku
    405 [Piła Główna - Ustka] od rozjazdu początkowego by przejechać na tory do Piły Północ
    Tory stacyjne piły
    18 [Kutno - Piła Główna] podobnie jak 405
    203 [Tczew - Kostrzyn] Ostbahn [tak samo]
    999 [Piła Główna - Piła Północ] na całym odcinku [totalny bezsens mogli nas 405 od razu puścić]
    405 [Piła Główna - Ustka] ponownie ale tym razem do Szczecinka.
    Po zatrzymaniu w Szczecinku, niestety urwał mi się materiał do Białogardu ale w ramach stacji skład przejechał jeszcze 210 [Chojnice - Runowo Pomorskie] by wbić się na 404
    404 [Szczecinek - Kołobrzeg] w tym fragment 202 [Gdańsk Główny - Stargard] w ramach przejazdu na stacji Białogard.

    Na piechotę zwiedzimy: linię portową w Kołobrzegu, gdzie pociągi jadą po ulicy i rondo, gdzie krajowa 11 zaczyna swój bieg do Bytomia.


    https://youtu.be/qLC…
  • #155 X. Piast II Chrobry (2025-06-25 16:07:36)
    "Będzie nowy tabor. Samorząd z własnych środków kupi pociągi.
    Nowe pociągi dla Kolei Wielkopolskich. W najbliższych dwóch miesiącach urząd marszałkowski ogłosi przetarg na nowe pociągi, które mają zasilić flotę spółki Koleje Wielkopolskie. Wicemarszałek Wojciech Jankowiak zapowiedział, że samorząd planuje zakup 10 elektrycznych zespołów trakcyjnych – z możliwością rozszerzenia zamówienia."

    https://radiopoznan.…
  • #156 Błażej Kopka (2025-06-25 21:14:43)
    Tak - słynne 10+10, bo kto nas powstrzyma? Do tego elektryfikacja Wągrowca! A jak! Książe - ja tylko mam nadzieję, że trzymasz dla Jankowiaka pokój w Gnieźnie...
  • #157 X. Piast II Chrobry (2025-07-02 13:55:23)
    Ciekawa oferta biletu tygodniowego wakacyjnego od Polregio.
    Ceny 149 i 179 (włącznie z KW, ŁKA i Arriva).
    https://polregio.pl/…
  • #158 Błażej Kopka (2025-07-12 09:57:21)
    Wczoraj przez Poznań Główny przejeżdżały w odstępie godziny ciekawe składy. Najpierw krwisto-czerwony Flirt Stadlera dla kolei włoskich, a potem niespotykany w kraju EZT Pesy, w ciekawych barwach z motywem ludowym dla kolei rumuńskich (tego drugiego nawet cudem złapałem na fotce, ale galeria, niestety zablokowana).
  • #159 Błażej Kopka (2025-07-24 17:40:33)
    Tymczasem na stacji Poznań Główny sieć sklepów z płazem w logo, rzuciła ciekawe wyzwanie kolejarzom. Współzawodnictwo ma proste zasady - czy w kompleksie dworcowym tzw. stacji Poznań Główny (łącznie z przystankiem PKS) będzie więcej CZYNNYCH(!) schodów ruchomych, czy punktów owej sieci handlowej. Póki co "płazy" prowadzą z przewagą, która chyba na lata da im pozycję lidera :) Nic dziwnego, że najsłynniejsza atrapa stacji w Polsce powoli spada z pudła - na razie na najniższy poziom podium, ale to tylko kwestia czasu, kiedy zleci z niego w ogóle.
  • #160 Błażej Kopka (2025-08-01 16:55:04)
    Poznań rośnie na potęgę - chociaż FPS nie ma się czym chwalić, bo tylko jeden z ich pociągów "Plus" jest w ruchu, to oprócz lubuskiego, także lubelskie chce zakupić 4 EZT od FPS...
  • #161 Błażej Kopka (2025-11-15 12:15:25)
    Województwo otwarło oferty na nowe "lżejsze" pojazdy zeroemisyjne, czyli EZT. Pojazdów ma być 20, ale chyba będzie to rozdzielone opcją 10+10. I tu niespodzianka - FPS nie przedstawił oferty, zrobił to natomiast STADLER (chyba po raz pierwszy w Wlkp., chociaż wydaje mi się, że na DŚ też jakoś specjalnie chyba do tej pory nie ofertowali). Cenowo najkorzystniej Newag, potem Pesa, a stawkę zamyka Stadler (co ciekawe, będący tylko nieco droższy od Pesy). Oprócz ceny decydujący będzie czas dostawy oraz waga pojazdów, plus pewnie parę innych szczegółów, więc ewentualny wybór wcale nie jest oczywisty, ale najpewniej rozegra się między Pesą, a Newagiem. Stadler coś na razie nie może przebić się z taborem na zachodzie kraju. A brak oferty od FPS nie wiem, czy nie wynika z wymogu doświadczenia w dostawach (ale nie jestem pewien, czy taki wymóg akurat w tym przetargu był), którego FPS nie ma, chociaż de facto jeden EZT już jeździ. Wyszło bowiem tak, że większy z Plusów (228M) wrócił już na tory, ale... nienaprawiony i jeździ tylko jako EZT (pojazd ma usterkę układu paliwowego, ale województwo nie porozumiało się z producentem, co do przyczyny tej awarii, której producent nie chce usunąć na swój koszt i wyszło, jak wyszło) :)

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Poznań Główny

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...