Prawy Brzeg Wisły
Ostatnia zmiana: 2021-04-19
Opis ogólny |
---|
Początkowo stacja znajdowała się na terenie zalewowym (za wałem przeciw powodziowym). Po tym jak prom Aegir został rozebrany zlikwidowano stację za wałem i przeniesiono ją przed wał gdzie stoi do dziś. Słabo stroma droga prowadząca na wał to w rzeczywistości były przebieg linii. Obok stacji można jeszcze znaleźć podkłady od wspomnianej linii. Układ torowy został kilka razy zmieniony. Część stacji oddzielona jest od reszty płotem (teren prywatny) przez co niemożliwa jest normalna zmiana kierunku jazdy. Odbywa się ona za pomocą… łańcucha. Skład zatrzymuje się przed zwrotnicą, lokomotywa jest odłączana od wagonów i łączona z nimi właśnie łańcuchem. Lokomotywa wjeżdża następnie na jeden z dwóch torów, zwrotnica (pod łańcuchem) jest przekładana i wagony wjeżdżają na drugi tor. Łańcuch jest odłączany, lokomotywa wycofuje i podłącza się z drugiej strony składu. Nazwa na tablicy jest zamalowana, ale "Prawy Brzeg Wisły" występuje na blankiecie biletu i na rozkładzie jazdy przylepionym do zamalowanej tablicy. Obrotnica została zamontowana w 1957 roku, krótko po tym jak została zamknięta przeprawa promowa przez Wisłę (w 1956). Wtedy pociągi kończyły bieg przy wale przeciwpowodziowym. Obrotnica służyła przede wszystkim do obracania jednokierunkowych wagonów motorowych. Została zdemontowana w 1986 roku, jak wprowadzono do trakcji rumuńskie wagony motorowe - dwukierunkowe (uznano że jest już niepotrzebna). Obrotnicę przeniesiono na stację Nowy Dwór Gdański i zamontowano przy hali napraw wagonów (lokomotywownia miała własną) gdzie służyła do chwili zamknięcia kolei wąskotorowej w 1996 roku. info: JWW. |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | pomorskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki: |
2021: Były ale już nie istnieją przed 2018: Były, zmienione przeznaczenie. Budynek nie utracił jeszcze swego pierwotnego wyglądu |
|
lokomotywownia: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | nie ma, być może były | |
przejście nadziemne/podziemne, windy: |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: | Bardzo dziwne miejsce. Peron z krawędzią nie istnieje. Wysiada się na wydeptaną ścieżkę, na której stoi zamalowana tablica - kiedyś z nazwą miejscowości. Ta ścieżka ledwo się mieści między torem a ogrodzeniem. Od strony wsi jest drogowskaz. |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
Przedwojenna przeprawa promowa | |||
17,000 | Koszwały – Stegna Gdańska |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Stacje w pobliżu | |
---|---|
Lewy Brzeg Wisły (woj. pomorskie) | 1,56 km |
Mikoszewo (woj. pomorskie) | 1,74 km |
Świbno (woj. pomorskie) | 1,77 km |
Przegalina Kolonia (woj. pomorskie) | 2,33 km |
Przegalina (woj. pomorskie) | 3,47 km |
Szewce Gdańskie (woj. pomorskie) | 5,25 km |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
[Dodaj nowy komentarz]
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane
jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Prawy Brzeg Wisły