Otwock Śródborów
Ostatnia zmiana: 2025-09-01
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Przystanek znajduje się w administracyjnych granicach miasta Otwocka, na jego południowo-wschodnim krańcu, w dzielnicy o tej właśnie nazwie. (info: polo, 2006-09-06) Opis infrastruktury: Przed laty istniał obok niewielki, drewniany budynek z kasą i zadaszeniem dla podróżnych. Rozebrany dobre 20 lat temu. (info: polo, 2006-09-06). |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | mazowieckie | |
dodatkowe tory: | nie ma i nie było | |
budynki dworcowe: | był, ale już nie istnieje | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | wiaty przystankowe | |
semafory: | nie ma i nie było | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 2 |
|
kody: |
HAFAS:5103584 IBNR:1458 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
30,051 | Warszawa Wschodnia – Dorohusk (7) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Anonimowy Użytkownik
(2024-11-02 22:28:15)
Dawniej, od przystanku odchodziła bocznica do żwirowni w Świerku. Ruch na niej zamknięto w 1933, a likwidacja rozpoczęła się najprawdopodbiej w 2000 roku. Nie wiadomo, czy to była bocznica o rozstawie 1524, czy 1435 mm. Niektórzy mówili nawet, że to była kolej wąskotorowa, o rozstawie 750 m.
-
#2
(odp. na #1)
polo
(2024-11-03 08:28:56)
Bocznica do żwirowni została rozebrana w drugiej połowie lat 30-tych ub. w. Nie wiem więc, skąd informacja o pracach rozbiórkowych w r. 2000 (??!). Obecnie jedynie parę szczegółów w terenie świadczy o jej istnieniu, a przedstawiają je umieszczone w galerii przystanku zdjęcia p. Marcina Kulinicza.
-
#3
Anonimowy Użytkownik
(2024-11-04 17:59:01)
Niektórzy mówili, że do 2000 były ślady, np. nasypy itp., więc stąd te informacje.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Otwock Śródborów