Garczyn
Ostatnia zmiana: 2024-07-16
Opis ogólny |
---|
Począwszy od października 1948 r. (SRJP zima 1948 - 1949), na p.o. Garczyn zatrzymywała się tylko jedna para pociągów (poranny relacji Chojnice - Kościerzyna i popołudniowy relacji powrotnej). Sytuacja uległa poprawie w maju 1968 r. (SJRP 1968 - 1969), kiedy położony nad malowniczym jeziorem przystanek zyskał popularność wśród turystów. Postój zaliczało tu już kilka par pociągów dziennie, ale jedynie w okresie letnim (od połowy czerwca do końca sierpnia). Stopniowo okres ten wydłużono do połowy września, aż 21 czerwca 2001 roku zawieszono wszelki ruch pasażerski na odcinku Kościerzyna - Nakło nad Notecią. Od lata 2004 roku, kiedy wznowiono ruch na linii 211, przystanek Garczyn jest czynny przez cały rok. |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | pomorskie | |
dodatkowe tory: | nie ma i nie było | |
budynki dworcowe: | nie ma i nie było | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | mała wiata przystankowa | |
semafory: | nie ma i nie było | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | biletomat | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | nie ma i nie było | |
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 1 Krawędzie peronowe: 1 |
|
kody: |
HAFAS:5101075 IBNR:5138 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
62,597 | Chojnice – Kościerzyna (211) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Blady Wiktor
(2024-01-12 12:52:20)
Witam. Na mapach Topographische Karte 1:25 000 (Meßtischblatt) no.1873 po roku 1919 przed przystankiem Garczyn pojawia się tor (bocznica), która ostrym łukiem w prawo, od strony Kościerzyny odbija przed jeziorem Garczyn. Czy ktoś posiada informację na temat tego odgałęzienia?
-
#2
(odp. na #1)
Paweł Skup
(2024-01-12 23:05:14)
Mam abiwalentne odczucia. Bocznica powstała w okresie, kiedy nad jeziorem wyrósł obóz przysposobienia wojskowego kobiet. Zdjęcia z tego miejsca, niestety bez torów, można znaleźć na forach i w NAC. Ja się natomiast zastanawiam, po co w takim miejscu bocznica, która na dokładkę w swoim końcowym odcinku wygląda, jakby była bocznicą do żwirowni. Obóz był i jest pomiędzy przystankiem a jeziorem. Tor wiódł na wschodni kraniec jeziora, rozdzielał się, a każdy jego koniec schodził do wykopu blisko brzegu.
-
#3
Blady Wiktor
(2024-01-13 15:09:03)
Na zdjęciu lotniczym z 1965roku widać jeszcze ślad po tej bocznicy, no i wszystko wskazuje, że była tam żwirownia, choć mapy geologiczne nie wskazują tam złóż. Wskazują je natomiast po przeciwnej stronie linii kolejowej 211. Z rzeźby terenu widać, że zachowało się tam sporo miejsc z widocznymi nasypami. W wolnej chwili zrobię rekonesans.
-
#4
ossa
(2025-08-19 10:53:20)
Te bocznicę wybudowano specjalnie dla salonki prezydenckiej. W Garczynie nad jeziorkiem wypoczywał Ignacy Mościcki.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Garczyn