OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Chałupki

Ostatnia zmiana: 2024-06-25

Opis ogólny
Opis infrastruktury: W południowej części stacji odgałęzia się w kierunku zachodnim pozostałość po nigdy nieukończonej linii kolejowej do Hluczina. (info: Romek, 26-05-2011)
Dane tabelaryczne
Województwo: śląskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: używany zgodnie z przeznaczeniem
budynki obsługi taboru: była, ale obecnie już nie istnieje
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: świetlne
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: czynna
nastawnie, strażnice, posterunki:
wieża wodna: nieużywana w stanie dobrym
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 3
kody: EPA:5100200
HAFAS:5100708
IBNR:278
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  52,568 Kędzierzyn Koźle – Chałupki (151)  
  25,035 Rybnik Towarowy – Chałupki (158)  
  Chałupki – Pietrzkowice  
  53,293 Chałupki – Granica Państwa (Chałupki) (679)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Inne punkty należące do stacji
Chałupki R79
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Andrzej Wysocki (2020-08-17 00:13:27)
    Nowiny Raciborskie, sobota 3.04.1909, rocznik 21, nr 40, strona 3 z 12:
    "— Z Raciborskiego. W etacie państwowym na rok przyszły wstawiono pomiędzy innemi także 5 milionów 890 tys. mrk. jako pierwszą ratę na budowę kolejki z Chałupek przez Hulczyn do Niem. Krawarzo, z linią poboczną z Hulczyna do Haci. Tem samem budowa tak długo oczekiwanej kolejki zdaje się być zapewnioną, a prace przedwstępne prawdopodobnie niezadługo się rozpoczną. Potrzebę budowy tei linii kolejowej uzasadnia rząd tem, iż wskutek jej braku ludność miejscowa staje się coraz więcej ekonomicznie zależną od pogranicza austryackiego; z powiatu raciborskiego bardzo dużo robotników szuka zarobku za pruską granicą; przemysł mimo naturalnego bogactwa górniczego nie może się rozwinąć, a jedyna kopalnia węgla z tej strony granicy należy do towarzystwa austryackiego."

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Chałupki

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...