OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Tarnowskie Góry

Ostatnia zmiana: 2017-10-07

Opis ogólny
- nastawnia TGA4 wyburzona. (czerwiec 2010r.)

- nastawnia TGB12 wyburzona (grudzień 2014r.)

- na terenie lokomotywowni wyburzono kilka obiektów. Przygotowują się do wyburzenia najstarszej ( sześciokątnej ) wieży ciśnień oraz zasobnika do oporządzania parowozów na MDlas ( zburzono już maszynownię ). 2016r.
Dane tabelaryczne
Województwo: śląskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: używana
zadaszenie peronów: Nad peronem drugim znajduje się typowa, klasyczna długa wiata peronowa. Na peronach 1 i 3 stoją krótkie wiaty, typowe dla przystanków. (info: Andrzej Wysocki, 2005-05-22)
semafory: świetlne
przejście podziemne: czynne
kasa: czynna
przejście nadziemne: Około 2015r. schody prowadzące z peronów na wiadukt zostały zablokowane.
wieża wodna: Stacja Tarnowskie Góry posiada cztery wieże wodne:

- kolejowa wieża wodna nr 1, okrągła, stoi w lesie ok. 2700 m na pn-wsch od budynku dworca (w kierunku Kalet), przy b. punkcie wyposażania parowozów „Las”,

- kolejowa wieża wodna nr 2, także okrągła, stoi ok. 630 m na pn-wsch od budynku dworca, przy lokomotywowni wachlarzowej,

- kolejowa wieża wodna nr 3 w kształcie (rzutu) ośmiokąta wydłużonego stoi obok wieży nr 2, zamieniona na stację transformatorową,

- kolejowa wieża wodna nr 4 stoi przy ul. Częstochowskiej 7, ok. 200 ma na pn-wsch od budynku dworca , przy dworcu autobusowym, w 2004 została zaadaptowana na trzykondygnacyjny pub, posiada zachowany zbiornik wody ,

(info: wrzesień 2013 r. Bolesław Wojtyniak)
perony: Perony: 3
Krawędzie peronowe: 6
kody: EPA:5100186
HAFAS:5100074
IBNR:219
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  33,882 Radzionków – Tarnowskie Góry (127)  
  35,829 Tarnowskie Góry – Kalety (129)  
  37,321 Tarnowskie Góry – Kalety (130)  
  33,882 Chorzów Batory – Tczew (131)  
  0,183 Tarnowskie Góry – Opole Główne (144)  
  0,000 Tarnowskie Góry – Zawiercie (182)  
  Tarnowskie Góry TGA – Tarnowskie Góry TGE (951)  
  Tarnowskie Góry – bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Tarnowskie Góry Centrum (śląskie) 0,28 km
Tarnowskie Góry Wąskotorowe (śląskie) 0,78 km
Lasowice (śląskie) 1,10 km
Bobrowniki Śląskie (śląskie) 1,94 km
Repty Kopalnia Zabytkowa (śląskie) 2,47 km
Zakłady Dolomitowe Bytom - Bobrowniki Śląskie (śląskie) 2,70 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

  • #1 Łukasz Kiaca (2017-08-14 10:47:54)
    Film z 1988 roku przedstawiający modernizację stacji rozrządowej Tarnowskie Góry https://www.youtube.… Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Tarnowskie Góry

Do zapisu

Koronowskie Stowarzyszenie Rozwoju Turystyki "Szczęśliwa Dolina" zaprasza na spotkanie w Dniu Kolejarza na stacji PKP Koronowo (25 listopada 2017 godzina 13:00, ul. Dworcowa 60). Będzie to spotkanie wspomnieniowe przy kawie z kolejarzami którzy kiedyś pracowali na linii kolejowej 241 i stacjach przy niej położonych. Wstęp jest bezpłatny a uroczystość wspiera koronowska cukiernia Nitka oraz Urząd Miasta.


Na prośbę organizatorów zamieszczam link do informacji o rajdzie pieszym po zlikwidowanej trasie kolejowej 411. Może ktoś się skusi? https://www.facebook.com/trip411/


Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...