OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Lubliniec (galeria)

Ostatnia zmiana: 2021-03-09

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Obraz
fot. nieznany (przed 1918)
opis ⇵
Obraz
fot. nieznany (przed 1918)
opis ⇵
Obraz
fot. andrzejkoza (2007-08-10)
opis ⇵
Obraz
fot. an.ko (2008-12-02)
opis ⇵
Obraz
fot. andrzejkoza (2009-07-12)
opis ⇵
Obraz
fot. andrzejkoza (2011-05-20)
opis ⇵
Obraz
fot. anko (2012-12-30)
opis ⇵
Obraz
fot. andrzejkoza (2013-12-03)
opis ⇵
Obraz
fot. andrzejkoza (2014-03-31)
opis ⇵
Obraz
fot. andrzejkoza (2014-10-11)
opis ⇵
Obraz
fot. andrzejkoza (2015-09-08)
opis ⇵
Obraz
fot. Jarosław Lizak (2016-06-23)
opis ⇵
Obraz
fot. Damian Stupień (2020-01-01)
opis ⇵

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Lublińczanin (2017-02-23 22:49:55)
    Od grudnia 2014 roku stacja Lubliniec przeżywa 'drugą młodość'. Na chwile obecną jest to jeden z największych węzłów przesiadkowych na południu Polski. Warto by również o tym napisać w opisie stacji, dane które są zamieszczone w opisie na dzień dzisiejszy są nieaktualne. W Lublińcu aż roi się od pociągów PKP Intercity jak i KŚ i PR.
  • #2 (odp. na #1) Opolanin (2020-11-30 15:18:39)
    I z grudniem kończą się tłuste lata. Wypadają wszystkie poza 1 parą w środku dnia pośpiechami na Kraków, wracają na starą trasę przez Katowice. Na stacji zlikwidowano także postój handlowy dla TLK POGÓRZE Wrocław- Przemyśl/Krynica mimo, że będzie on dalej jeździł z Opola do Gliwic przez Lubliniec!(czas przejazdu 1:14, 108km). Podobnie IC PRZEMYŚLANIN
  • #3 (odp. na #2) irek (2020-11-30 16:45:39)
    Opolanin, prowadzenie dyskusji gdziekolwiek, na jakimkolwiek poziomie, aktualnie nie ma sensu. Dlaczego? Ano na wielu liniach trwają mniejsze/większe prace/remonty/modernizacje, dodatkowo gdyby ktoś jeszcze nie zauważył (a są takie ptice i nie kieruję tego do Ciebie :)) ) żyjemy w czasie pandemii i siłą rzeczy ruch jest mniejszy. Jednak to nie znaczy, że należy zlikwidować, a może bardziej brutalnie zaorać wszystkie połączenia - Bo się nie opłaca!
    Już przeżyliśmy wszyscy jako naród/społeczeństwo coś takiego, taki kolejowy armagedon. Proszę sobie przypomnieć jak KTOSIE w amoku zdobywania złomu, a nawet drewna opałowego czy też tłucznia, tłumaczono masowe i fizyczne likwidowanie cały linii - Jako nie ekonomiczne! Co niektórym marzy się powtórka z rozrywki, ale to już nie ten czas i se ne wrati. Wręcz przeciwnie coraz więcej tych, którzy jasno i otwarcie mówią o tamtych czasach jak o zwykłej bandyterce. Takie pytanie do wrogów transportu kolejowego - Dlaczego kraje zachodniej Europy, mimo posiadania bardzo dobrzej rozwiniętej infrastruktury drogowej, utrzymali i dbają o te małe lokalne linie kolejowe ( byłem tam i widziałem)? Mało tego, idąc tokiem rozumowania (?) wrogów transportu kolejowego. Aktualnie niemal we wszystkich miastach komunikacja miejska na wielu trasach/liniach autobusowych/tramwajowych działa z bardzo niskim obłożeniem, ba w pewnych godzinach na pewnych odcinkach wozi się powietrze. No cóż widać, że w dalszym ciągu są tacy, którzy chcą zlikwidować wszystko, aby nie było niczego...to takie motto byłego kandydata na prezydenta RP :))
  • #4 (odp. na #3) Opolanin (2020-11-30 17:08:01)
    Irku, tylko że to tutaj nie ma nic wspólnego z tym całym wirusem, ale jest to skutek "ukończenia" remontu Katowice-Kraków. W cudzysłowu, bo już szykuje się remont stacji w Mysłowicach. Dla Icków to była tylko trasa objazdowa. Z dość brutalnym zakończeniem dla niektórych, co się do takiej ilości pociągów przyzwyczaili.
    Niestety, tak jak piszesz, niektórzy bardzo chętnie skorzystaliby z okazji, aby znów zaorać polską kolej.
  • #5 (odp. na #4) irek (2020-11-30 17:22:16)
    OK, nie dotyczy to tego konkretnego miejsca, tylko mi ciśnienie podnoszą "opinie" tu i w innej netowej rzeczywistości w temacie Zlikwidować...Ograniczyć...Po co to...Gdzie rachunek ekonomiczny...Transport publiczny NIGDY nigdzie nie był rentowny i nie przynosił zysków. Transport publiczny to coś więcej jak zwykła prostacka ekonomia! Transport publiczny to nic innego jak strategia. Tak jak energia, wodociągi, elektrociepłownie i jeszcze kilka innych tematów! Mam pytanie do WROGÓW transportu kolejowego - A co powiedzie mądrale że są takie miasta w których transport publiczny jest za darmo i kursuje bez znaczenia na porę dnia i nocy!
  • #6 Mirek. (2020-12-25 14:00:46)
    Tłuste lata się nie kończą bo pociągów dalej będzie dużo. Fakt ze do Krakowa zostają tylko dwa, no ale cóż reszta wraca na starą trasę. Może w następnych rozkładach ich przybędzie, bo już to zapowiedziało PKP IC. Więcej jest za to pociągów do Warszawy, zarówno pendolino, jak i EIC. Co do postojów Pogórza i Przemyślanina, to jada one przez Lubliniec objazdem, dlatego nie maja postoju. Normalnie powinny jechać przez Strzelce Opolskie, ale PLK wprowadziło tam jakieś nocne ograniczenia. Mają się one skończy wiosna. Przy korekcie RJ pociąg wróci na linie przez Strzelce, chyba że ograniczenia nie znikną, to dostanie postój handlowy w Lublińcu, bo teraz również zatrzymują się one w Lublińcu, ale na postoju technicznym.
  • #7 (odp. na #6) wasiukibic (2020-12-25 20:26:05)
    Jakbyś jeszcze mógł napisać, skąd wynika niemalże całkowity brak polskich znaków w twoim komentarzu? Brak polskiej klawiatury?

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Lubliniec

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...