Pietrowice Głubczyckie
Ostatnia zmiana: 2025-02-26
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Na przystanku nie było możliwości oblotu składu (brak dodatkowych torów) W jedną ze stron wagony były pchane przed lokomotywą z prędkością 15 km/h z lub do Mokre Kolonia (info: andrzejkoza, 29-08-2008) Opis infrastruktury: Byłem tam w luty tego roku(2008) i się dobrze zachował peron.Dalej można iść po torach kilka kilometrów aż do tuneliku po d krajowa drogą. (info: Kysu, 12-08-2008) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | opolskie | |
dodatkowe tory: | nie ma i nie było | |
budynki dworcowe: | był, ale już nie istnieje | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | nie ma i nie było | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | nie ma i nie było | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | nie ma i nie było | |
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 1 Krawędzie peronowe: 1 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
50,789 | Racibórz – Pietrowice Głubczyckie (– Krnov) (177) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Watermarines
(2022-01-20 13:05:21)
Do 1947 roku istniało lokalne, kolejowe przejście graniczne, tylko dla ruchu towarowego.
Na końcowym przystanku w Pietrowicach nie było mijanki, dlatego też parowóz jechał od stacji Głubczyce tenderem naprzód, następnie po zmianie czoła, na stacji Mokre Głubczyckie lokomotywa pchała wagony do Pietrowic, skąd wracała do Głubczyc już normalnie, czyli kominem do przodu (źródło Koleje na Ziemi Głubczyckiej KMiD). -
#2
Watermarines
(2022-01-20 13:34:51)
Z dniem 29.05.1983 w nowym rozkładzie jazdy PKP ponownie pojawiła się tabela z linią Głubczyce - Pietrowice Głubczyckie. (...) Uruchomiono wówczas dwie pary pociągów osobowych tylko w dni robocze relacji Racibórz - Pietrowice Głubczyckie. Raciborska TKt48 (inne źródła podają SP42) z czteroczłonowym "piętrusem" cztery razy dziennie pojawiała się na linii nie zatrzymując się jednak na przystanku Zapowy Równe. Przystankiem osobowym stała się również stacja Mokre Głubczyckie, która została wykreślona z Wykazu Odległości Taryfowych 31.03.1979
Złudne okazały się nadzieje na stałe, codzienne kursy na linii pietrowickiej. Linia była czynna tylko przez 3 miesiące. Z końcem sierpnia 1983 roku linię pietrowicką zamknięto definitywnie.(...) Wkrótce (w 1995 roku) zapada niespodziewana decyzja o rozbiórce linii Mokre Głubczyckie - Głubczyce. Najprawdopodobniej (teraz na pewno) poszło o feralny wiadukt na ruchliwym odcinku drogi nr 418 Koźle-Głubczyce-Granica Państwa. Pod tym zabytkowym wiadukcie pamiętającym czasy cesarza Wilhelma, po lekkim łuku w głębokim przekopie biegnie właśnie linia pietrowicka. Na jezdni w tym miejscu znajdują się 2 zakręty: przed wjazdem na wiadukt i po wyjeździe z wiaduktu. Ktoś ważny wpadł na "genialny" pomysł by wreszcie wyprostować drogę. Dlaczego nie, skoro linia od lat nieczynna, zarośnięta chaszczami i wydawałoby się nikomu niepotrzebna. Na efekty nie trzeba było długo czekać. Roboty drogowe trwały od kwietnia do lipca 1996 roku. Drogę wyprostowano zasypując wąwóz, uniemożliwiając już bezpowrotnie odtworzenie linii kolejowej (Koleje na Ziemi Głubczyckiej KMiD). -
#3
(odp. na #2)
Staszek
(2022-01-20 22:22:48)
Warto zaznaczyć, że wspominana w poprzednim komentarzu droga nr 418, to obecna droga krajowa nr 38.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Pietrowice Głubczyckie