OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Kędzierzyn-Koźle

Ostatnia zmiana: 2025-07-25

Opis ogólny
Opis ogólny: Peron 1 dzieli się na a i b. (info: sk8er@o2.pl, 2005-07-22)

Peron 1 ma przedłużenie w kierunku południowym określane jako peron 1a. Odprawiane tam są niektóre pociągi osobowe w kierunku Kuźni Raciborskiej. Postój pociągu w tym miejscu nie ogranicza w żaden sposób ruchu przy właściwym peronie 1. Dlatego należy przyjąć, że jest to dodatkowa krawędź peronowa i dodatkowy peron. Do tego po północnej stronie peronu 1 jest drugi tor zakończony żeberkiem, z którego odprawiano pociągi osobowe w kierunku Strzelec Opolskich. W tym miejscu peron 1 jest wyspowy. (info: Marek Konopka, 09-08-2010)

Opis infrastruktury: Ciekawostką są nastawnie bramowe.

Opis budynków: Pierwszy nieistniejący dziś budynek Przystanku Kozel znajdował się między drugim a trzecim peronem. W latach 1912-1915 został całkowicie przebudowany dworzec powstał również nowy budynek istniejący do dziś wraz z infrastrukturą. (info: raffi24, 2006-02-24)

Kolejowa wieża wodna nr 3 stoi 1,5 km na pd.-zach. od stacji kolejowej,przy trójkącie rozjazdowym w kierunku Gliwic, w stanie dobrym, "wciśnięta" pomiędzy budynki warsztatów kolejowych, została zbudowana w latach 1914-1918.

Kolejowa wieża wodna nr 1 stoi przy ul Towarowej 1 przy PKP Energetyka, ok. 150 m. na pd.-zach. od wiaduktu kolejowego przy ul Kozielskiej. Wieża nieużywana jest w stanie dobrym, jest wpisana do rejestru zabytków. (info: Bolesław wojtyniak, 27-01-2010)

Wieża wodna nr 2 stoi przy ul. Towarowej 12/14, ok. 350 m. na pd.-zach. od wiaduktu kolejowego przy ul. Kozielskiej. Wieża w stanie dobrym jest wpisana do rejestru zabytków. (info: Bolesław Wojtyniak, 29-01-2010)

Obecny budynek przychodni kolejowej na ul. Traugutta stał po środku obecnych torów kolejowych. I ten budynek w całości przesunięto na obecne miejsce w odległości 78m od poprzedniego miejsca. Rzekomo dokumentacja tej (przeprowadzki) znajduje się w Berlińskich archiwach. (info od: Andrzej Krzysztoń, 2012-08-07)
Dane tabelaryczne
Województwo: opolskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: używany zgodnie z przeznaczeniem
budynki obsługi taboru: używana
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: czynne
Przejście nadziemne: rozebrane
kasa/biletomat: czynna
nastawnie, strażnice, posterunki: "KKA" - dysponująca, czynna
"KKA5" - wykonawcza, czynna
"KKB" - dysponująca, czynna
"KKB11" - wykonawcza, czynna
"KKB12" - wykonawcza, nie istnieje
"KKC" - dysponująca, czynna
"KKC22" - wykonawcza, czynna
"KKD" - dysponująca, czynna
"KKD31" - wykonawcza, czynna
"KKD32" - wykonawcza, czynna
"KKN" - dysponująca, zdewastowana
wieża wodna: nieużywana w stanie dobrym
perony: Perony: 5
Krawędzie peronowe: 9
kody: EPA:5100043
HAFAS:5100119
IBNR:72
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Kędzierzyn Koźle – Opole Groszowice (136)  
  64,162 Katowice – Legnica (137)  
  0,000 Kędzierzyn Koźle – Chałupki (151)  
  Kędzierzyn Koźle – Kłodnica (680)  
  0,000 Kędzierzyn Koźle – Stare Koźle (709)  
  2,519 Nowa Wieś – Kędzierzyn Koźle KKB (682)  
  2,269 Kędzierzyn Koźle KKC – Kędzierzyn Koźle KKB (956)  
  Rudziniec Gliwicki – Kędzierzyn Koźle (199)  
  63,089 Nowa Wieś – Kędzierzyn-Koźle KKC (872)  
  -0,196 Kędzierzyn Koźle – Kędzierzyn Koźle Port (174)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Inne punkty należące do stacji
Kędzierzyn Koźle KKB R330
Kędzierzyn Koźle KKB12 R329
Kędzierzyn Koźle KKC R17
Kędzierzyn Koźle KKC R4
Kędzierzyn-Koźle KKD R154
Koniec LK199
Początek LK136
Początek LK151
Początek LK174
Początek LK709
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Olek Bożnów (2020-04-17 20:48:19)
    Mam propozycje co powiecie na Kędzierzyn-Koźle Główne??
  • #2 m.szkl (2020-04-18 08:40:45)
    Byłoby logicznie wobec istnienia innych przystanków posiadających dookreślenie (Azoty, Przystanek, Zachodnie). Choć ważniejsze w tym kontekście byłoby chyba przemianowanie Sławięcic...
  • #3 Olek Bożnów (2020-04-18 19:11:28)
    Takie przekierowanie przydałoby się na Górnym Śląsku np. Katowice, Bytom i Zabrze.
  • #4 (odp. na #1) Adolf Nowak de Piaskowski (2020-10-25 02:35:35)
    Perony nr 2 i 3 zupełnie nowe jak w Jaworzynie Śl., peron 4 jeszcze stary, nr 1 wyburzany.
  • #5 janusz nowaczewski (2022-08-08 19:07:46)
    Wskazane byłoby również wydzielić zakład taboru jako osobny obiekt. Tak na marginesie zapytam, dlaczego są dwa obiekty Kędzierzyn-Koźle Port i Kędzierzyn-Koźle (Port)?
  • #6 Opolanin (2024-02-22 07:41:55)
    Atak w peronach na pośpiecha z Berlina https://www.lokalna2…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Kędzierzyn-Koźle

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...