OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Prudnik

Ostatnia zmiana: 2014-01-30

Opis ogólny
Opis ogólny: Wiata jest tylko nad peronem pierwszym. Wieża wodna na zewnątrz wyglada na zabezpieczoną, ale jej stan wewnętrzny moze być zupełnie inny. (info: Andrzej Wysocki, 2005-03-13)

Przed wojną nad peronami było przejście (prowadzące do nieistniejącego obecnie peronu trzeciego) (info: Damian Kwinta, 2005-05-07)
Dane tabelaryczne
Województwo: opolskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: kształtowe
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: czynna
przejście nadziemne: rozebrane
wieża wodna: nieużywana w stanie dobrym
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
kody: EPA:5100095
HAFAS:5100051
IBNR:161
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  111,204 Katowice – Legnica (137)  
  41,658 Gogolin – Prudnik (306)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Lubrza (opolskie) 4,47 km
Józefówek (opolskie) 9,34 km
Jindřichov ve Slezku (Republika Czeska) 9,56 km
Granica Państwa Pokrzywna (opolskie) 9,91 km
Szybowice (opolskie) 10,78 km
Dytmarów (opolskie) 11,12 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze.Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania, bądź niezmieniającą przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Prudnik

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...