OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Wrocław Psie Pole

Ostatnia zmiana: 2025-02-18

Opis ogólny
Opis ogólny: Piętro budynku mieszkalne, parter zdewastowany. W 1997 r. przebudowano układ torowy odcinając możliwość odjazdu z peronów w kierunku Trzebnicy (info: bystrzak2000; p.m.k)

Przejście podziemne jest pod ulicą a nie pod torami. Jeden tor dodatkowy zelektryfikowany- pozostałe bocznice. Wjazd przez rozjazdy krzyżowe. Jednen z semaforów przy torze niewłaściwym w kierunku Sołtysowic - postawiony niezgodnie z E10 ze wskaźnikiem W15 (info: Covalus, 2005-05-04)

Kasa jest czynna w godzinach dziennych. (info: dinxles, 2005-06-10)

Władze miasta uparły się, żeby stacja Psie Pole stała się centrum przesiadkowym dla mieszkańców tej części miasta i zastąpiła obiecywaną od wielu lat linię tramwajową. Jest tylko jeden szkopuł; stacja jest znacznie oddalona od dużych osiedli mieszkaniowych i zakładów pracy, a na dojazdach do niej tworzą się rano olbrzymie korki. (info: wasiukibic, 30-06-2013)

Opis infrastruktury: Od 18.09.2009 Oddano do eksploatacji 2 nowe rozjazdy nr 7 i 8. Umożliwiają one wyjazd i wyjazd z kierunku Trzebnicy na tor nr 1 główny zasadniczy, przy którym znajduje się krawędź peronowa. Dotychczas możliwy był wyjazd do Trzebnicy tylko z toru nr 3, główny dodatkowy. Poprzednia przebudowa stacji zmieniająca układ torowy odbyła się w 1996. Wymontowano wówczas rozjazd nr 7 (pojedynczy) z toru nr 2 i rozjazd nr 5 (podwójny krzyżowy ) z toru nr 1, pozbawiając wyjazdów z torów mających krawędzie peronowe nr 1 i 2 (info: Oskar Olejnik, 25-09-2009)

Ze stacji odchodziły 2 bocznice kolejowe: Jedna do zakładu stolarki budowlanej 'Stolbud", położonego na północ od stacji, praktycznie sąsiadującym przez płot. Druga do położonego na południowy-zachód od stacji potężnego kompleksu fabryki "Hydral". Obie bocznice są już od kilkunastu lat nieczynne. (info: wasiukibic, 30-06-2013)
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: adaptowany do innych celów
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: zlikwidowana lub nieczynna
nastawnie, strażnice, posterunki: WPP (ex. P, ex. Hf)
WPP1 (ex. P1) zlikwidowana
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
kody: HAFAS:5104120
IBNR:6522
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  153,742 Kalety – Wrocław Mikołajów (143)  
  0,000 Wrocław Psie Pole – Trzebnica (326)  
  Wrocław Zakrzów – bocznice  
  Wrocław Psie Pole – bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Inne punkty należące do stacji
Początek LK326
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Wrocław Psie Pole

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...