Klementowice
Ostatnia zmiana: 2024-04-03
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Budynek drewniany i piętrowy. (info: Adam Dziubiński) Pięć torów, w tym 1 zamknięty (stan na 16.05.2005), oraz dwie nieprzejezdne bocznice i stara rampa ładunkowa, kasa biletowa jest ale czynna tylko przed odjazdami pociągów, przejściówka z toru 4 na 6 częściowo zdemontowana, magazyn na starej rampie służy jako schronisko toromistrza (info: Przemyslaw Parzynski) Kiedyś kasa biletowa była otwierana na piętnaście minut przed odjazdem pociągu. Obecnie jest w ogóle zamknięta z powodu braku ajenta. (info: Adam Zwolski, 15-09-2009) Z tego co wiem, stacja Klementowice planowana jest do rozbiórki przy okazji zbliżającej się modernizacji linii nr 7. Ma podzielić los stacji Gołąb na tej samej linii, która to stacja była zdegradowana do przystanku osobowego w początku 90 tych lat.(info: Jarek Franczyk, 10-10-2014) Opis infrastruktury: Dwa tory główne przy peronie nr 2. Dwa tory główne dodatkowe, z czego tor nr 3 obecnie zamknięty. Tor nr 4 dwukierunkowy, używany zgodnie z przeznaczeniem, jako postojowy dla pociągów towarowych, przeczekujących pasażerskie, używany również podczas awaryjnych zamknięć głównych torów stacyjnych. Tor nr 6 wyłączony z ruchu już na początku lat "90. Nie posiada trakcji elektrycznej. Przebiega przy placu ładunkowym, pierwszym peronie stacyjnym i rampie towarowej. Bocznica do podstacji energetyki parę lat temu doszczętnie rozebrana. Na stacji wykorzystane mechaniczne, scentralizowane urządzenia sterowania ruchem oraz sygnalizacja świetlna. (info: Adam Zwolski, 15-09-2009) Opis budynków: Dworzec, to typowy, drewniany budynek, wybudowany na styl "carski". Przy zachodniej głowicy stacji murowana, piętrowa nastawnia dysponująca. Po stronie wschodniej niedawno odremontowana, murowana, parterowa nastawnia wykonawcza, pełniąca również rolę strażnicy przejazdowej. (info: Adam Zwolski, 15-09-2009) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | lubelskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | małe wiaty przystankowe | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana lub nieczynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | "Km" - posterunek zdalnie sterowany z LCS Lublin "Lb". | |
wieża wodna: | była, ale obecnie już nie istnieje | |
perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 3 |
|
kody: |
HAFAS:5101664 IBNR:2107 |
|
informacja pasażerska: |
Dynamiczna: megafony; Statyczna: gabloty, peronowe tablice małe i duże. |
|
inne budynki: | Magazyn z rampą. |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
135,900 | Warszawa Wschodnia – Dorohusk (7) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Tadeusz Sienko
(2025-06-22 12:52:28)
Dzień dobry, czy mają Państwo wiedzę o powojennym zawiadowcy stacji Klementowice nazwiskiem Adamczyk Franciszek? Proszę o informacje o losie jego i rodziny. tativ@op.pl
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Klementowice