OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Klementowice

Ostatnia zmiana: 2024-04-03

Opis ogólny
Opis ogólny:

Budynek drewniany i piętrowy. (info: Adam Dziubiński)
Pięć torów, w tym 1 zamknięty (stan na 16.05.2005), oraz dwie nieprzejezdne bocznice i stara rampa ładunkowa, kasa biletowa jest ale czynna tylko przed odjazdami pociągów, przejściówka z toru 4 na 6 częściowo zdemontowana, magazyn na starej rampie służy jako schronisko toromistrza (info: Przemyslaw Parzynski)
Kiedyś kasa biletowa była otwierana na piętnaście minut przed odjazdem pociągu. Obecnie jest w ogóle zamknięta z powodu braku ajenta. (info: Adam Zwolski, 15-09-2009)

Z tego co wiem, stacja Klementowice planowana jest do rozbiórki przy okazji zbliżającej się modernizacji linii nr 7. Ma podzielić los stacji Gołąb na tej samej linii, która to stacja była zdegradowana do przystanku osobowego w początku 90 tych lat.(info: Jarek Franczyk, 10-10-2014)

Opis infrastruktury:

Dwa tory główne przy peronie nr 2. Dwa tory główne dodatkowe, z czego tor nr 3 obecnie zamknięty. Tor nr 4 dwukierunkowy, używany zgodnie z przeznaczeniem, jako postojowy dla pociągów towarowych, przeczekujących pasażerskie, używany również podczas awaryjnych zamknięć głównych torów stacyjnych. Tor nr 6 wyłączony z ruchu już na początku lat "90. Nie posiada trakcji elektrycznej. Przebiega przy placu ładunkowym, pierwszym peronie stacyjnym i rampie towarowej. Bocznica do podstacji energetyki parę lat temu doszczętnie rozebrana. Na stacji wykorzystane mechaniczne, scentralizowane urządzenia sterowania ruchem oraz sygnalizacja świetlna. (info: Adam Zwolski, 15-09-2009)

Opis budynków:

Dworzec, to typowy, drewniany budynek, wybudowany na styl "carski". Przy zachodniej głowicy stacji murowana, piętrowa nastawnia dysponująca. Po stronie wschodniej niedawno odremontowana, murowana, parterowa nastawnia wykonawcza, pełniąca również rolę strażnicy przejazdowej. (info: Adam Zwolski, 15-09-2009)
Dane tabelaryczne
Województwo: lubelskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: używany zgodnie z przeznaczeniem
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: małe wiaty przystankowe
semafory: świetlne
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: zlikwidowana lub nieczynna
nastawnie, strażnice, posterunki: "Km" - posterunek zdalnie sterowany z LCS Lublin "Lb".
wieża wodna: była, ale obecnie już nie istnieje
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 3
kody: HAFAS:5101664
IBNR:2107
informacja pasażerska: Dynamiczna: megafony;
Statyczna: gabloty, peronowe tablice małe i duże.
inne budynki: Magazyn z rampą.
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  135,900 Warszawa Wschodnia – Dorohusk (7)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Tadeusz Sienko (2025-06-22 12:52:28)
    Dzień dobry, czy mają Państwo wiedzę o powojennym zawiadowcy stacji Klementowice nazwiskiem Adamczyk Franciszek? Proszę o informacje o losie jego i rodziny. tativ@op.pl

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Klementowice

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...